Týmy Formule 1 míří do Austrálie k třetímu závodu letošní sezóny. Ferrari, které zaostává za očekáváními, s sebou veze pár novinek, které by mu měly pomoci přiblížit se dominantnímu Red Bullu. Podle jeho jezdce Carlose Sainze nejsou v krizi a už vědí, proč tolik ztrácejí.
Šéf Scuderie Frederic Vasseur potvrdil nové díly, ale přitom avizoval, že jim nemusí pomoci ve výrazném pokroku kupředu. Jejich potíže podle něj spočívají v nadměrném opotřebení pneumatik v závodě, zejména těch tvrdších směsí.
"Ferrari žere pneumatiky. Dnes vám vítězství nezajišťuje 8 - 10 koní. Jde o aerodynamiku. Je třeba s tím něco udělat, protože výjimečná značka jako Ferrari si nemůže dovolit takto pokračovat, obzvlášť když má Red Bull takovou raketu," poznamenává bývalý pilot Ferrari René Arnoux.
Carlos Sainz řekl, že "přesně" vědí, s čím mají problém, je však otázkou, zda inženýři v Maranellu ví, jak jej odstranit. "Musíme se na to zaměřit předtím, než začneme mluvit o vylepšeních," uznává jeho šéf.
"Všechny týmy nasazují každý víkend vylepšení. Novinky pro Austrálii jsou už ve výrobě. Ale to bylo vždy v plánu, není to kvůli poslednímu výsledku. Pořád musíte auto vyvíjet a totéž činí u Red Bullu," uvědomuje si Vasseur před víkendovým podnikem v Melbourne.
Poté fanoušky uklidňuje a popírá krizi: "Mnoho lidí mi říkalo, že to bude těžké řídit interně tým. Ale to není vůbec pravda. Atmosféra a spolupráce je v rámci týmu dobrá, jen čelíme většímu tlaku z vnějšku. To je moje práce." Uznává, že to, co se povídá, "může ovlivnit morálku týmu. Ano, takové žvásty vás můžou ovlivnit, ale s realitou nemají nic společného."
Není podle něj pravdou, že v Maranellu nyní fungují bez technického ředitele:"Enrico Cardile je šéfem pro šasi a Enrico Gualtieri je šéfem motorů. Jde o stejné rozdělení jako u Mercedesu nebo Renaultu." Přiznává, že jedno oddělení potřebuje reorganizaci, "nechám si to ale pro sebe."
Nestabilitu v týmu popírá i Sainz: "Je to mnohem lepší, než jak je to podáváno ve zprávách... Je nám jasné, že se musíme zlepšit, jak to máme udělat a jaké jsou krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé cíle. Vlastně mě překvapuje, jak se někteří lidé snaží tým rozhodit, protože to nazývají krizí."
""Jsme těmi prvními, kteří nejsou spokojeni s tím, jak dopadl první závod, a nás to štve nejvíce. Nejvíce se nás to dotýká a vždy budeme dělat maximum pro zlepšení. Kvůli tomu jsem v klidu a vidím, jak jsou lidé včetně mě odhodlaní, soustředění a mají v mysli jediný cíl," dodává Sainz.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.