Týmy Formule 1 míří do Austrálie k třetímu závodu letošní sezóny. Ferrari, které zaostává za očekáváními, s sebou veze pár novinek, které by mu měly pomoci přiblížit se dominantnímu Red Bullu. Podle jeho jezdce Carlose Sainze nejsou v krizi a už vědí, proč tolik ztrácejí.
Šéf Scuderie Frederic Vasseur potvrdil nové díly, ale přitom avizoval, že jim nemusí pomoci ve výrazném pokroku kupředu. Jejich potíže podle něj spočívají v nadměrném opotřebení pneumatik v závodě, zejména těch tvrdších směsí.
"Ferrari žere pneumatiky. Dnes vám vítězství nezajišťuje 8 - 10 koní. Jde o aerodynamiku. Je třeba s tím něco udělat, protože výjimečná značka jako Ferrari si nemůže dovolit takto pokračovat, obzvlášť když má Red Bull takovou raketu," poznamenává bývalý pilot Ferrari René Arnoux.
Carlos Sainz řekl, že "přesně" vědí, s čím mají problém, je však otázkou, zda inženýři v Maranellu ví, jak jej odstranit. "Musíme se na to zaměřit předtím, než začneme mluvit o vylepšeních," uznává jeho šéf.
"Všechny týmy nasazují každý víkend vylepšení. Novinky pro Austrálii jsou už ve výrobě. Ale to bylo vždy v plánu, není to kvůli poslednímu výsledku. Pořád musíte auto vyvíjet a totéž činí u Red Bullu," uvědomuje si Vasseur před víkendovým podnikem v Melbourne.
Poté fanoušky uklidňuje a popírá krizi: "Mnoho lidí mi říkalo, že to bude těžké řídit interně tým. Ale to není vůbec pravda. Atmosféra a spolupráce je v rámci týmu dobrá, jen čelíme většímu tlaku z vnějšku. To je moje práce." Uznává, že to, co se povídá, "může ovlivnit morálku týmu. Ano, takové žvásty vás můžou ovlivnit, ale s realitou nemají nic společného."
Není podle něj pravdou, že v Maranellu nyní fungují bez technického ředitele:"Enrico Cardile je šéfem pro šasi a Enrico Gualtieri je šéfem motorů. Jde o stejné rozdělení jako u Mercedesu nebo Renaultu." Přiznává, že jedno oddělení potřebuje reorganizaci, "nechám si to ale pro sebe."
Nestabilitu v týmu popírá i Sainz: "Je to mnohem lepší, než jak je to podáváno ve zprávách... Je nám jasné, že se musíme zlepšit, jak to máme udělat a jaké jsou krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé cíle. Vlastně mě překvapuje, jak se někteří lidé snaží tým rozhodit, protože to nazývají krizí."
""Jsme těmi prvními, kteří nejsou spokojeni s tím, jak dopadl první závod, a nás to štve nejvíce. Nejvíce se nás to dotýká a vždy budeme dělat maximum pro zlepšení. Kvůli tomu jsem v klidu a vidím, jak jsou lidé včetně mě odhodlaní, soustředění a mají v mysli jediný cíl," dodává Sainz.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.