Mercedes řeší, co se svým nekonkurenceschopným vozem W14, do kterého vkládal velké naděje. Ultra-úzké bočnice nefungují, proto v továrně řeší změnu konceptu. Podle svého šéfa Tota Wolffa by mohlo dojít na okopírování konkurence, dočkáme se na startovním roštu černého Red Bullu?
Stříbrné šípy již přiznaly, že jejich současný koncept nemá budoucnost, proto pracují na velké změně. Ta se nebude týkat pouze bočnic, v podstatě půjde o úplně jiné auto. A zatímco se většina soupeřů ubírá cestou Red Bullu, tak není vůbec vyloučeno, že se podobným směrem vydají i v Brackley.
V minulosti přitom spoléhali vždy na svá vlastní průkopnická řešení a konstrukční koncepty. Nyní Wolff přiznává, že se budou muset vydat cestou, která přinese ty nejlepší výsledky, i kdyby to znamenalo prosté okopírování konkurence.
"Myslím, že v této fázi nejsme vůbec dogmatičtí v tom, jak by mělo auto vypadat. Zkrátka musí jít o to nejrychlejší závodní auto. A nezajímá mě, jestli bude vypadat jako Red Bull nebo SpaceX, zkrátka musí být rychlé," popisuje Wolff.
"A když půjde o Red Bull, nalepíme na něj někde malého býka a já se nebudu stydět, když bude rychlý," vyzdvihuje nebývalou ochotu Mercedesu zahodit své vlastní nápady a převzít ty cizí, s nimiž má konkurence úspěchy.
Poukazuje také na Aston Martin, který opustil své řešení na počátku roku 2022, aby se vydal cestou Red Bullu. Díky tomu podle něj dokázal za posledního půl roku zrychlit o 2,5 sekundy. Na závodních okruzích je druhým nejrychlejším týmem, Fernando Alonso i ne zcela ještě uzdravený Lance Stroll se zeleným Red Bullem AMR23 porážejí Lewise Hamiltona, Georgea Russella i oba jezdce Ferrari.
"To, co Aston Martin za šest či sedm měsíců udělal, rozhodně dokazuje, že můžete získat spoustu času na kolo a bojovat v podstatě na čele. Takže je to fajn vidět. Fajn vidět pro všechny z nás, že byste nikdy neměli odepisovat sezónu, pokud je možné dosáhnout takových pokroků," rozebírá Wolff.
Podle něj při změně rozhodně nepůjde o bočnice: "Myslím, že tou největší změnou, kterou učiníme, je pohled na to, kde budeme chtít být s nastavením v bodě ideálního provozního okna. Loni jsme byli příliš nízko, letos jsme moc vysoko."
"Teď věříme, že víme, kde chceme skončit. Samozřejmě všechno ostatní následuje, pokud jde o podlahu a bočnice v tom, čeho chcete dosáhnout. Nechci tedy znít příliš hloupě optimisticky. Nicméně aspoň u těch věcí vidíme ovoce, které je na dosah, a to je povzbuzující," dodává šéf Mercedesu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.