Mercedes řeší, co se svým nekonkurenceschopným vozem W14, do kterého vkládal velké naděje. Ultra-úzké bočnice nefungují, proto v továrně řeší změnu konceptu. Podle svého šéfa Tota Wolffa by mohlo dojít na okopírování konkurence, dočkáme se na startovním roštu černého Red Bullu?
Stříbrné šípy již přiznaly, že jejich současný koncept nemá budoucnost, proto pracují na velké změně. Ta se nebude týkat pouze bočnic, v podstatě půjde o úplně jiné auto. A zatímco se většina soupeřů ubírá cestou Red Bullu, tak není vůbec vyloučeno, že se podobným směrem vydají i v Brackley.
V minulosti přitom spoléhali vždy na svá vlastní průkopnická řešení a konstrukční koncepty. Nyní Wolff přiznává, že se budou muset vydat cestou, která přinese ty nejlepší výsledky, i kdyby to znamenalo prosté okopírování konkurence.
"Myslím, že v této fázi nejsme vůbec dogmatičtí v tom, jak by mělo auto vypadat. Zkrátka musí jít o to nejrychlejší závodní auto. A nezajímá mě, jestli bude vypadat jako Red Bull nebo SpaceX, zkrátka musí být rychlé," popisuje Wolff.
"A když půjde o Red Bull, nalepíme na něj někde malého býka a já se nebudu stydět, když bude rychlý," vyzdvihuje nebývalou ochotu Mercedesu zahodit své vlastní nápady a převzít ty cizí, s nimiž má konkurence úspěchy.
Poukazuje také na Aston Martin, který opustil své řešení na počátku roku 2022, aby se vydal cestou Red Bullu. Díky tomu podle něj dokázal za posledního půl roku zrychlit o 2,5 sekundy. Na závodních okruzích je druhým nejrychlejším týmem, Fernando Alonso i ne zcela ještě uzdravený Lance Stroll se zeleným Red Bullem AMR23 porážejí Lewise Hamiltona, Georgea Russella i oba jezdce Ferrari.
"To, co Aston Martin za šest či sedm měsíců udělal, rozhodně dokazuje, že můžete získat spoustu času na kolo a bojovat v podstatě na čele. Takže je to fajn vidět. Fajn vidět pro všechny z nás, že byste nikdy neměli odepisovat sezónu, pokud je možné dosáhnout takových pokroků," rozebírá Wolff.
Podle něj při změně rozhodně nepůjde o bočnice: "Myslím, že tou největší změnou, kterou učiníme, je pohled na to, kde budeme chtít být s nastavením v bodě ideálního provozního okna. Loni jsme byli příliš nízko, letos jsme moc vysoko."
"Teď věříme, že víme, kde chceme skončit. Samozřejmě všechno ostatní následuje, pokud jde o podlahu a bočnice v tom, čeho chcete dosáhnout. Nechci tedy znít příliš hloupě optimisticky. Nicméně aspoň u těch věcí vidíme ovoce, které je na dosah, a to je povzbuzující," dodává šéf Mercedesu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.