Mercedes řeší, co se svým nekonkurenceschopným vozem W14, do kterého vkládal velké naděje. Ultra-úzké bočnice nefungují, proto v továrně řeší změnu konceptu. Podle svého šéfa Tota Wolffa by mohlo dojít na okopírování konkurence, dočkáme se na startovním roštu černého Red Bullu?
Stříbrné šípy již přiznaly, že jejich současný koncept nemá budoucnost, proto pracují na velké změně. Ta se nebude týkat pouze bočnic, v podstatě půjde o úplně jiné auto. A zatímco se většina soupeřů ubírá cestou Red Bullu, tak není vůbec vyloučeno, že se podobným směrem vydají i v Brackley.
V minulosti přitom spoléhali vždy na svá vlastní průkopnická řešení a konstrukční koncepty. Nyní Wolff přiznává, že se budou muset vydat cestou, která přinese ty nejlepší výsledky, i kdyby to znamenalo prosté okopírování konkurence.
"Myslím, že v této fázi nejsme vůbec dogmatičtí v tom, jak by mělo auto vypadat. Zkrátka musí jít o to nejrychlejší závodní auto. A nezajímá mě, jestli bude vypadat jako Red Bull nebo SpaceX, zkrátka musí být rychlé," popisuje Wolff.
"A když půjde o Red Bull, nalepíme na něj někde malého býka a já se nebudu stydět, když bude rychlý," vyzdvihuje nebývalou ochotu Mercedesu zahodit své vlastní nápady a převzít ty cizí, s nimiž má konkurence úspěchy.
Poukazuje také na Aston Martin, který opustil své řešení na počátku roku 2022, aby se vydal cestou Red Bullu. Díky tomu podle něj dokázal za posledního půl roku zrychlit o 2,5 sekundy. Na závodních okruzích je druhým nejrychlejším týmem, Fernando Alonso i ne zcela ještě uzdravený Lance Stroll se zeleným Red Bullem AMR23 porážejí Lewise Hamiltona, Georgea Russella i oba jezdce Ferrari.
"To, co Aston Martin za šest či sedm měsíců udělal, rozhodně dokazuje, že můžete získat spoustu času na kolo a bojovat v podstatě na čele. Takže je to fajn vidět. Fajn vidět pro všechny z nás, že byste nikdy neměli odepisovat sezónu, pokud je možné dosáhnout takových pokroků," rozebírá Wolff.
Podle něj při změně rozhodně nepůjde o bočnice: "Myslím, že tou největší změnou, kterou učiníme, je pohled na to, kde budeme chtít být s nastavením v bodě ideálního provozního okna. Loni jsme byli příliš nízko, letos jsme moc vysoko."
"Teď věříme, že víme, kde chceme skončit. Samozřejmě všechno ostatní následuje, pokud jde o podlahu a bočnice v tom, čeho chcete dosáhnout. Nechci tedy znít příliš hloupě optimisticky. Nicméně aspoň u těch věcí vidíme ovoce, které je na dosah, a to je povzbuzující," dodává šéf Mercedesu.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.