Jak vnímají ostatní týmy Formule 1 současnou nadvládu Red Bullu, který ovládl minulou sezónu a do té současné vstoupil opět s velkým náskokem?
Po úvodních dvou podnicích začíná být zřejmé, že si rakouská stáj dojede letos pro další mistrovský titul. Její náskok v závodech je markantní. Pokud se brzy rozhodne, může to být odrazující pro fanoušky, ostatní týmy si nicméně uvědomují, že je na nich, aby zabraly.
"Myslím, že jsme zažili roky, kdy jsme byli stejně silní, ale jde o meritokracii, tohle je sport. I když to není moc skvělé pro podívanou, když pořád vyhrávají ti stejní, tak k tomu dochází proto, že odvedli dobrou práci a my ne. Všichni doufáme v dobrou zábavu. Je však naší povinností, povinností nás všech, abychom je dostihli a bojovali s nimi," říká šéf Mercedesu Toto Wolff.
Dominance jednoho týmu podle něj není ideální, i když se z ní sám dlouhá léta těšil: "Neměli bychom ji znevažovat, protože si vzpomínám na takové výroky v letech 2014 - 2020. Sport je tak zvláštní díky tomu, že na vítězství musíte tvrdě pracovat a ve skutečnosti si zasloužíte je."
"Samozřejmě se pokusíme udělat všechno, co je v našich silách, abychom se probojovali zpět, a podíváme se na naše slabé oblasti. Zábava následuje za sportem, takže to možná není dobré z komerčního hlediska, ale je to to, co Formuli 1 činí tak mimořádnou!" usuzuje Wolff.
Andrea Stella vedoucí McLaren současnou situaci komentuje slovy: "Není to šokující. Pro mě jde jen o výsledek týmu, který má náskok v oblasti poznání a převedení tohoto poznání do výkonnostních řešení. Re Bullu tedy gratuluji."
"Když se podíváte na jejich auto, vidíte propracovanost. Proto si myslím, že si svůj úspěch zaslouží. Je to na nás, abychom odváděli lepší práci a mohli si to s nimi rozdávat," uznává Stella, jenž během zimy převzal otěže závodního McLarenu po Andreasovi Seidlovi.
Pilot Ferrari Carlos Sainz s výše zmíněnými šéfy týmů souhlasí: "Nikdy jsem nefandil obavám z dominance jednoho týmu, protože pokud k tomu dojde, tak je to proto, že odvádí dobrou práci. Zaslouží si to. Jako přál bych si, abychom v té pozici byli my. A pak bych byl fakt naštvaný, pokud by lidé byli znepokojení tím, že ve Formuli 1 dominujeme."
"Žel tohle je spíše sport o autech než o jezdcích. Víme, že to dělá větší rozdíl, byť má Red Bull obvykle velmi silnou sestavu. Pokud mají velmi dobré auto, ostatní piloti toho moc nemůžou udělat pro to, aby s nimi mohli bojovat. Taková je povaha Formule 1. Vídávali jsme to v minulosti, nejde o nic nového," shrnuje Sainz.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.