Jak vnímají ostatní týmy Formule 1 současnou nadvládu Red Bullu, který ovládl minulou sezónu a do té současné vstoupil opět s velkým náskokem?
Po úvodních dvou podnicích začíná být zřejmé, že si rakouská stáj dojede letos pro další mistrovský titul. Její náskok v závodech je markantní. Pokud se brzy rozhodne, může to být odrazující pro fanoušky, ostatní týmy si nicméně uvědomují, že je na nich, aby zabraly.
"Myslím, že jsme zažili roky, kdy jsme byli stejně silní, ale jde o meritokracii, tohle je sport. I když to není moc skvělé pro podívanou, když pořád vyhrávají ti stejní, tak k tomu dochází proto, že odvedli dobrou práci a my ne. Všichni doufáme v dobrou zábavu. Je však naší povinností, povinností nás všech, abychom je dostihli a bojovali s nimi," říká šéf Mercedesu Toto Wolff.
Dominance jednoho týmu podle něj není ideální, i když se z ní sám dlouhá léta těšil: "Neměli bychom ji znevažovat, protože si vzpomínám na takové výroky v letech 2014 - 2020. Sport je tak zvláštní díky tomu, že na vítězství musíte tvrdě pracovat a ve skutečnosti si zasloužíte je."
"Samozřejmě se pokusíme udělat všechno, co je v našich silách, abychom se probojovali zpět, a podíváme se na naše slabé oblasti. Zábava následuje za sportem, takže to možná není dobré z komerčního hlediska, ale je to to, co Formuli 1 činí tak mimořádnou!" usuzuje Wolff.
Andrea Stella vedoucí McLaren současnou situaci komentuje slovy: "Není to šokující. Pro mě jde jen o výsledek týmu, který má náskok v oblasti poznání a převedení tohoto poznání do výkonnostních řešení. Re Bullu tedy gratuluji."
"Když se podíváte na jejich auto, vidíte propracovanost. Proto si myslím, že si svůj úspěch zaslouží. Je to na nás, abychom odváděli lepší práci a mohli si to s nimi rozdávat," uznává Stella, jenž během zimy převzal otěže závodního McLarenu po Andreasovi Seidlovi.
Pilot Ferrari Carlos Sainz s výše zmíněnými šéfy týmů souhlasí: "Nikdy jsem nefandil obavám z dominance jednoho týmu, protože pokud k tomu dojde, tak je to proto, že odvádí dobrou práci. Zaslouží si to. Jako přál bych si, abychom v té pozici byli my. A pak bych byl fakt naštvaný, pokud by lidé byli znepokojení tím, že ve Formuli 1 dominujeme."
"Žel tohle je spíše sport o autech než o jezdcích. Víme, že to dělá větší rozdíl, byť má Red Bull obvykle velmi silnou sestavu. Pokud mají velmi dobré auto, ostatní piloti toho moc nemůžou udělat pro to, aby s nimi mohli bojovat. Taková je povaha Formule 1. Vídávali jsme to v minulosti, nejde o nic nového," shrnuje Sainz.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.