Jak vnímají ostatní týmy Formule 1 současnou nadvládu Red Bullu, který ovládl minulou sezónu a do té současné vstoupil opět s velkým náskokem?
Po úvodních dvou podnicích začíná být zřejmé, že si rakouská stáj dojede letos pro další mistrovský titul. Její náskok v závodech je markantní. Pokud se brzy rozhodne, může to být odrazující pro fanoušky, ostatní týmy si nicméně uvědomují, že je na nich, aby zabraly.
"Myslím, že jsme zažili roky, kdy jsme byli stejně silní, ale jde o meritokracii, tohle je sport. I když to není moc skvělé pro podívanou, když pořád vyhrávají ti stejní, tak k tomu dochází proto, že odvedli dobrou práci a my ne. Všichni doufáme v dobrou zábavu. Je však naší povinností, povinností nás všech, abychom je dostihli a bojovali s nimi," říká šéf Mercedesu Toto Wolff.
Dominance jednoho týmu podle něj není ideální, i když se z ní sám dlouhá léta těšil: "Neměli bychom ji znevažovat, protože si vzpomínám na takové výroky v letech 2014 - 2020. Sport je tak zvláštní díky tomu, že na vítězství musíte tvrdě pracovat a ve skutečnosti si zasloužíte je."
"Samozřejmě se pokusíme udělat všechno, co je v našich silách, abychom se probojovali zpět, a podíváme se na naše slabé oblasti. Zábava následuje za sportem, takže to možná není dobré z komerčního hlediska, ale je to to, co Formuli 1 činí tak mimořádnou!" usuzuje Wolff.
Andrea Stella vedoucí McLaren současnou situaci komentuje slovy: "Není to šokující. Pro mě jde jen o výsledek týmu, který má náskok v oblasti poznání a převedení tohoto poznání do výkonnostních řešení. Re Bullu tedy gratuluji."
"Když se podíváte na jejich auto, vidíte propracovanost. Proto si myslím, že si svůj úspěch zaslouží. Je to na nás, abychom odváděli lepší práci a mohli si to s nimi rozdávat," uznává Stella, jenž během zimy převzal otěže závodního McLarenu po Andreasovi Seidlovi.
Pilot Ferrari Carlos Sainz s výše zmíněnými šéfy týmů souhlasí: "Nikdy jsem nefandil obavám z dominance jednoho týmu, protože pokud k tomu dojde, tak je to proto, že odvádí dobrou práci. Zaslouží si to. Jako přál bych si, abychom v té pozici byli my. A pak bych byl fakt naštvaný, pokud by lidé byli znepokojení tím, že ve Formuli 1 dominujeme."
"Žel tohle je spíše sport o autech než o jezdcích. Víme, že to dělá větší rozdíl, byť má Red Bull obvykle velmi silnou sestavu. Pokud mají velmi dobré auto, ostatní piloti toho moc nemůžou udělat pro to, aby s nimi mohli bojovat. Taková je povaha Formule 1. Vídávali jsme to v minulosti, nejde o nic nového," shrnuje Sainz.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.