Jak vnímají ostatní týmy Formule 1 současnou nadvládu Red Bullu, který ovládl minulou sezónu a do té současné vstoupil opět s velkým náskokem?
Po úvodních dvou podnicích začíná být zřejmé, že si rakouská stáj dojede letos pro další mistrovský titul. Její náskok v závodech je markantní. Pokud se brzy rozhodne, může to být odrazující pro fanoušky, ostatní týmy si nicméně uvědomují, že je na nich, aby zabraly.
"Myslím, že jsme zažili roky, kdy jsme byli stejně silní, ale jde o meritokracii, tohle je sport. I když to není moc skvělé pro podívanou, když pořád vyhrávají ti stejní, tak k tomu dochází proto, že odvedli dobrou práci a my ne. Všichni doufáme v dobrou zábavu. Je však naší povinností, povinností nás všech, abychom je dostihli a bojovali s nimi," říká šéf Mercedesu Toto Wolff.
Dominance jednoho týmu podle něj není ideální, i když se z ní sám dlouhá léta těšil: "Neměli bychom ji znevažovat, protože si vzpomínám na takové výroky v letech 2014 - 2020. Sport je tak zvláštní díky tomu, že na vítězství musíte tvrdě pracovat a ve skutečnosti si zasloužíte je."
"Samozřejmě se pokusíme udělat všechno, co je v našich silách, abychom se probojovali zpět, a podíváme se na naše slabé oblasti. Zábava následuje za sportem, takže to možná není dobré z komerčního hlediska, ale je to to, co Formuli 1 činí tak mimořádnou!" usuzuje Wolff.
Andrea Stella vedoucí McLaren současnou situaci komentuje slovy: "Není to šokující. Pro mě jde jen o výsledek týmu, který má náskok v oblasti poznání a převedení tohoto poznání do výkonnostních řešení. Re Bullu tedy gratuluji."
"Když se podíváte na jejich auto, vidíte propracovanost. Proto si myslím, že si svůj úspěch zaslouží. Je to na nás, abychom odváděli lepší práci a mohli si to s nimi rozdávat," uznává Stella, jenž během zimy převzal otěže závodního McLarenu po Andreasovi Seidlovi.
Pilot Ferrari Carlos Sainz s výše zmíněnými šéfy týmů souhlasí: "Nikdy jsem nefandil obavám z dominance jednoho týmu, protože pokud k tomu dojde, tak je to proto, že odvádí dobrou práci. Zaslouží si to. Jako přál bych si, abychom v té pozici byli my. A pak bych byl fakt naštvaný, pokud by lidé byli znepokojení tím, že ve Formuli 1 dominujeme."
"Žel tohle je spíše sport o autech než o jezdcích. Víme, že to dělá větší rozdíl, byť má Red Bull obvykle velmi silnou sestavu. Pokud mají velmi dobré auto, ostatní piloti toho moc nemůžou udělat pro to, aby s nimi mohli bojovat. Taková je povaha Formule 1. Vídávali jsme to v minulosti, nejde o nic nového," shrnuje Sainz.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.