Red Bull vstoupil do sezony 2023 suverénně. První závod v Bahrajnu vyhrál May Verstappen, ten druhý v Saúdské Arábii Sergio Pérez. Jos Verstappen však tvrdí, že nebýt technických problémů, zvítězil by jeho syn Max.
„V kvalifikaci nám štěstí bohužel nešlo naproti. Pokud by Maxe nepostihl technický problém, v pohodě by si vyjel první místo na startu a závod by vyhrál," je přesvědčen Jos Verstappen. Dvojnásobný šampion však i přesto předvedl parádní výkon, po startu z patnácté pozice nakonec dokončil jako druhý. I díky tomu si udržel vedení jezdeckém šampionátu.
„Vždycky chcete vyhrávat, ale tentokrát to zkrátka nešlo. Rozdíl byl až příliš malý. Upřímně si nemyslím, že Pérez vyhraje moc závodů. Moc šancí nedostane, on sám to dobře ví," dodává Verstappen senior, který s druhým místem v cíli před startem nedělního závodu příliš nepočítal.
„V Saúdské Arábii se nepředjíždí snadno. Na okruhu je spousta táhlých zatáček, ve kterých je pro pilota těžké, aby se postaral o rozdíl. K tomu bychom potřebovali členitější okruhy." Max navzdory těmto predikcím dokázal dojet na druhém místě. V úvodu šampionátu tedy vypadá bilance Red Bull vskutku suverénně. Dva závody a dvě dvojitá vítězství.
„Jo, vypadá to, že budeme dominovat. Máme super auto. Jakmile byli Max s Pérezem vepředu, dokázali se rychle odpoutat od zbytku pole. Byli o sekundu rychlejší než všichni ostatní, to je holý fakt. Nevím, jestli takový náskok dokážeme udržet, je jasné, že ostatní budou vyvíjet, ale to máme v plánu i my," dodal na závěr Jos Verstappen.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.