Red Bull vstoupil do sezony 2023 suverénně. První závod v Bahrajnu vyhrál May Verstappen, ten druhý v Saúdské Arábii Sergio Pérez. Jos Verstappen však tvrdí, že nebýt technických problémů, zvítězil by jeho syn Max.
„V kvalifikaci nám štěstí bohužel nešlo naproti. Pokud by Maxe nepostihl technický problém, v pohodě by si vyjel první místo na startu a závod by vyhrál," je přesvědčen Jos Verstappen. Dvojnásobný šampion však i přesto předvedl parádní výkon, po startu z patnácté pozice nakonec dokončil jako druhý. I díky tomu si udržel vedení jezdeckém šampionátu.
„Vždycky chcete vyhrávat, ale tentokrát to zkrátka nešlo. Rozdíl byl až příliš malý. Upřímně si nemyslím, že Pérez vyhraje moc závodů. Moc šancí nedostane, on sám to dobře ví," dodává Verstappen senior, který s druhým místem v cíli před startem nedělního závodu příliš nepočítal.
„V Saúdské Arábii se nepředjíždí snadno. Na okruhu je spousta táhlých zatáček, ve kterých je pro pilota těžké, aby se postaral o rozdíl. K tomu bychom potřebovali členitější okruhy." Max navzdory těmto predikcím dokázal dojet na druhém místě. V úvodu šampionátu tedy vypadá bilance Red Bull vskutku suverénně. Dva závody a dvě dvojitá vítězství.
„Jo, vypadá to, že budeme dominovat. Máme super auto. Jakmile byli Max s Pérezem vepředu, dokázali se rychle odpoutat od zbytku pole. Byli o sekundu rychlejší než všichni ostatní, to je holý fakt. Nevím, jestli takový náskok dokážeme udržet, je jasné, že ostatní budou vyvíjet, ale to máme v plánu i my," dodal na závěr Jos Verstappen.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.