Red Bull vstoupil do sezony 2023 suverénně. První závod v Bahrajnu vyhrál May Verstappen, ten druhý v Saúdské Arábii Sergio Pérez. Jos Verstappen však tvrdí, že nebýt technických problémů, zvítězil by jeho syn Max.
„V kvalifikaci nám štěstí bohužel nešlo naproti. Pokud by Maxe nepostihl technický problém, v pohodě by si vyjel první místo na startu a závod by vyhrál," je přesvědčen Jos Verstappen. Dvojnásobný šampion však i přesto předvedl parádní výkon, po startu z patnácté pozice nakonec dokončil jako druhý. I díky tomu si udržel vedení jezdeckém šampionátu.
„Vždycky chcete vyhrávat, ale tentokrát to zkrátka nešlo. Rozdíl byl až příliš malý. Upřímně si nemyslím, že Pérez vyhraje moc závodů. Moc šancí nedostane, on sám to dobře ví," dodává Verstappen senior, který s druhým místem v cíli před startem nedělního závodu příliš nepočítal.
„V Saúdské Arábii se nepředjíždí snadno. Na okruhu je spousta táhlých zatáček, ve kterých je pro pilota těžké, aby se postaral o rozdíl. K tomu bychom potřebovali členitější okruhy." Max navzdory těmto predikcím dokázal dojet na druhém místě. V úvodu šampionátu tedy vypadá bilance Red Bull vskutku suverénně. Dva závody a dvě dvojitá vítězství.
„Jo, vypadá to, že budeme dominovat. Máme super auto. Jakmile byli Max s Pérezem vepředu, dokázali se rychle odpoutat od zbytku pole. Byli o sekundu rychlejší než všichni ostatní, to je holý fakt. Nevím, jestli takový náskok dokážeme udržet, je jasné, že ostatní budou vyvíjet, ale to máme v plánu i my," dodal na závěr Jos Verstappen.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.