Šéf Ferrari Frederic Vasseur musel ve druhém závodě sezóny spolknout další hořkou pilulku. Nejenže neměli na Red Bull, ale v Saúdské Arábii zaostávali i za Aston Martinem a Mercedesem. I když kvalifikaci zvládli celkem slušně, tak v neděli došlo k propadu zejména v druhé části závodu na tvrdých pneumatikách.
Před dvěma týdny v Bahrajnu nový šéf Scuderie uvedl, že jejich koncept monopostu je v pořádku, jde jen o to najít správné nastavení pro vůz SF-23. Jenže tentokrát na tom byli ještě hůře - vyšší opotřebení pneumatik zůstalo, navíc se přidala horší rychlost na rovinkách i v zatáčkách.
Co je tou první věcí, na které se zeptá svých inženýrů po návratu do továrny? "Abychom si nemazali med kolem huby. Tou nejdůležitější věcí v takových situacích je vědět, v čem jsme dobří a co děláme špatně. Ale nemůžeme si sami sobě říkat nesmysly," zdůrazňuje Vasseur poté, co jeho piloti skončili v Džiddě až na šestém a sedmém místě.
"Musíme se změnit. Musíme pochopit, co děláme špatně, a musíme zabrat. Nestačí jen mluvit, takto rozhodně nezrychlíme," zlobí se Vasseur, který v továrně slyšel chválu na adresu jejich letošního auta.
"Pro mě je obrázek docela jasný. Potenciál auta je dobrý, ale to nestačí, když ho porovnáme s Red Bullem, protože z něj nedokážeme pokaždé dostat maximum," uvádí muž, který na vedoucí pozici v Maranellu na počátku roku nahradil Mattiu Binotta.
Podle něj v Saúdské Arábii opět zaostávali v péči o pneumatiky a zejména v rychlosti na tvrdé směsi: "První stint šel hodně dobře a Charles se vrátil do závodu, nicméně jel na měkké směsi a nikdo neví o rozdílech mezi směsmi."
"Carlo měl v prvním stintu na středně-tvrdé slušnou rychlost ve srovnání s ostatními, ale na tvrdých pneumatikách jsme se úplně propadli. To je to, kde musíme pochopit, v čem spočívá náš hlavní problém. Pokud se v něčem máme zlepšit, pak je to očividně management různých směsí," vysvětluje Vasseur.
"Nechci příliš tlačit na tu pozitivní stránku, protože výsledek víkendu není dobrý a my se musíme zaměřit na to, co se děje špatně, nikoliv na pozitiva. Ale nesmím zapomenout ani na provedení řádné analýzy toho, co šlo dobře - a myslím, že kvalifikace šla hodně dobře," pokračuje 54letý Francouz.
"Určitě chceme vždy odvádět lepší práci a bylo to těžké přesně poznat, jaký je potenciál Red Bullu, protože Max se nedostal do Q3. Měl jsem aspoň pocit, že ve srovnání s Mercedesem a Aston Martinem jsme dosáhli pokroku... ale potenciál je jedna věc, v něm jsme udělali pokrok. Problém je, že se na maximu tohoto potenciálu musíme pohybovat celý víkend, a to se nám v neděli nedařilo," uzavírá upřímně Vasseur.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.