Šéf Ferrari Frederic Vasseur musel ve druhém závodě sezóny spolknout další hořkou pilulku. Nejenže neměli na Red Bull, ale v Saúdské Arábii zaostávali i za Aston Martinem a Mercedesem. I když kvalifikaci zvládli celkem slušně, tak v neděli došlo k propadu zejména v druhé části závodu na tvrdých pneumatikách.
Před dvěma týdny v Bahrajnu nový šéf Scuderie uvedl, že jejich koncept monopostu je v pořádku, jde jen o to najít správné nastavení pro vůz SF-23. Jenže tentokrát na tom byli ještě hůře - vyšší opotřebení pneumatik zůstalo, navíc se přidala horší rychlost na rovinkách i v zatáčkách.
Co je tou první věcí, na které se zeptá svých inženýrů po návratu do továrny? "Abychom si nemazali med kolem huby. Tou nejdůležitější věcí v takových situacích je vědět, v čem jsme dobří a co děláme špatně. Ale nemůžeme si sami sobě říkat nesmysly," zdůrazňuje Vasseur poté, co jeho piloti skončili v Džiddě až na šestém a sedmém místě.
"Musíme se změnit. Musíme pochopit, co děláme špatně, a musíme zabrat. Nestačí jen mluvit, takto rozhodně nezrychlíme," zlobí se Vasseur, který v továrně slyšel chválu na adresu jejich letošního auta.
"Pro mě je obrázek docela jasný. Potenciál auta je dobrý, ale to nestačí, když ho porovnáme s Red Bullem, protože z něj nedokážeme pokaždé dostat maximum," uvádí muž, který na vedoucí pozici v Maranellu na počátku roku nahradil Mattiu Binotta.
Podle něj v Saúdské Arábii opět zaostávali v péči o pneumatiky a zejména v rychlosti na tvrdé směsi: "První stint šel hodně dobře a Charles se vrátil do závodu, nicméně jel na měkké směsi a nikdo neví o rozdílech mezi směsmi."
"Carlo měl v prvním stintu na středně-tvrdé slušnou rychlost ve srovnání s ostatními, ale na tvrdých pneumatikách jsme se úplně propadli. To je to, kde musíme pochopit, v čem spočívá náš hlavní problém. Pokud se v něčem máme zlepšit, pak je to očividně management různých směsí," vysvětluje Vasseur.
"Nechci příliš tlačit na tu pozitivní stránku, protože výsledek víkendu není dobrý a my se musíme zaměřit na to, co se děje špatně, nikoliv na pozitiva. Ale nesmím zapomenout ani na provedení řádné analýzy toho, co šlo dobře - a myslím, že kvalifikace šla hodně dobře," pokračuje 54letý Francouz.
"Určitě chceme vždy odvádět lepší práci a bylo to těžké přesně poznat, jaký je potenciál Red Bullu, protože Max se nedostal do Q3. Měl jsem aspoň pocit, že ve srovnání s Mercedesem a Aston Martinem jsme dosáhli pokroku... ale potenciál je jedna věc, v něm jsme udělali pokrok. Problém je, že se na maximu tohoto potenciálu musíme pohybovat celý víkend, a to se nám v neděli nedařilo," uzavírá upřímně Vasseur.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.