Red Bull pokračuje v přesvědčivém úvodu sezony. Max Verstappen vyhrál i druhý trénink v Saúdské Arábii. Za ním se seřadili Fernando Alonso a Sergio Pérez. Ferrari se trápí.
Jezdci nenechávali nic náhodě a už od začátku FP2 se do toho vrhli po hlavě. První čas stanovil Lance Stroll (1:32,293) na žluté směsi pneumatik. Vše ale lehce nešlo - o tom by mohli mluvit například Bottas s oběma jezdci Mercedesu, protože všichni tři probrzdili v první zatáčce okruhu. Sektory již od začátku fialověly u Verstappena, ale Alonso opět vyložil karty a s časem 1:30,612 byl o necelé 2 desetiny rychlejší než Holanďan.
S ubíhajícím časem a tím pádem i se zrychlováním tratě začalo přetahování o každou tisícinu - nejrychlejší na trati byl Red Bull, který měl pro druhý volný trénink vozy nastavené velmi nízko. Potenciál ukázal i francouzský tým Alpine, který se držel s oběma monoposty v popředí.
V kvalifikačních simulacích pokračovala převaha Red Bullu. Nejrychleji zajel Verstappen (1:29,603). Druhý Alonso ztrácel dvě desetiny. Následovali Pérez, Ocon a Russell. Trápilo se Ferrari, rudým vozům patřily příčky na pomezí první a druhé desítky. Před oběma Ferrari byl dokonce i Magnussen.
Slušnou formu poukazovalo Alpine, Ocon byl čtvrtý, Gasly šestý. Sedmou příčku si rezervoval Stroll. Mimo elitní desítku byl Hamilton. V závodních simulacích měl navrch Red Bull, za ním však situace vypadá zajímavě. Vzájemnou bitvu by mohl svést Aston Martin, Mercedes, Ferrari a Alpine.
V mizerném úvodu sezony pokračuje McLaren. Piastri s Norrisem si stěžovali a nestabilitu a těžkou ovladatelnost svého vozu. Moc dobře to tentokrát nevypadá ani s Alfou Romeo. Williams cílí v Saúdské Arábii na body. Hlavní zbraní britské stáje je rychlost na rovinkách, což je na tomto okruhu zásadní. Zejména Alex Albon si proto s ohledem na nedělní závod věří.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.