Red Bull pokračuje v přesvědčivém úvodu sezony. Max Verstappen vyhrál i druhý trénink v Saúdské Arábii. Za ním se seřadili Fernando Alonso a Sergio Pérez. Ferrari se trápí.
Jezdci nenechávali nic náhodě a už od začátku FP2 se do toho vrhli po hlavě. První čas stanovil Lance Stroll (1:32,293) na žluté směsi pneumatik. Vše ale lehce nešlo - o tom by mohli mluvit například Bottas s oběma jezdci Mercedesu, protože všichni tři probrzdili v první zatáčce okruhu. Sektory již od začátku fialověly u Verstappena, ale Alonso opět vyložil karty a s časem 1:30,612 byl o necelé 2 desetiny rychlejší než Holanďan.
S ubíhajícím časem a tím pádem i se zrychlováním tratě začalo přetahování o každou tisícinu - nejrychlejší na trati byl Red Bull, který měl pro druhý volný trénink vozy nastavené velmi nízko. Potenciál ukázal i francouzský tým Alpine, který se držel s oběma monoposty v popředí.
V kvalifikačních simulacích pokračovala převaha Red Bullu. Nejrychleji zajel Verstappen (1:29,603). Druhý Alonso ztrácel dvě desetiny. Následovali Pérez, Ocon a Russell. Trápilo se Ferrari, rudým vozům patřily příčky na pomezí první a druhé desítky. Před oběma Ferrari byl dokonce i Magnussen.
Slušnou formu poukazovalo Alpine, Ocon byl čtvrtý, Gasly šestý. Sedmou příčku si rezervoval Stroll. Mimo elitní desítku byl Hamilton. V závodních simulacích měl navrch Red Bull, za ním však situace vypadá zajímavě. Vzájemnou bitvu by mohl svést Aston Martin, Mercedes, Ferrari a Alpine.
V mizerném úvodu sezony pokračuje McLaren. Piastri s Norrisem si stěžovali a nestabilitu a těžkou ovladatelnost svého vozu. Moc dobře to tentokrát nevypadá ani s Alfou Romeo. Williams cílí v Saúdské Arábii na body. Hlavní zbraní britské stáje je rychlost na rovinkách, což je na tomto okruhu zásadní. Zejména Alex Albon si proto s ohledem na nedělní závod věří.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.