Carlos Sainz věří, že o nadcházejícím víkendu předvedou lepší výkon než během úvodního závodu sezóny v Bahrajnu. Pomůže jim novější, jemnější asfalt s nižšími nároky na opotřebení pneumatik k tomu, aby mohli soupeřit s Red Bullem?
V první velké ceně letošního ročníku Ferrari zklamalo - Charles Leclerc musel odstoupit po elektronické závadě pohonné jednotky a Carlos Sainz postrádal rychlost, když musel hodně šetřit pneumatiky. Sáchír má jeden z nejstarších asfaltů - od roku 2004 se asfalt neobnovoval, proto patří z pohled obutí k nejnáročnější.
A jemnější povrch tento víkend naplňuje španělského pilota optimismem: "Věřím, že můžeme být v závodě konkurenceschopnější, protože asfalt nám umožní na to více tlačit, dochází tam k nižší degradaci. S těmito vozy máme jen jeden vzorek, tím je Bahrajn."
"S těmito auty jsme jezdili sedm dní a je jasné, v čem náš problém v Bahrajnu spočíval. Uvidíme, co bude problémem v Džiddě na jiném asfaltu, tam jste nicméně o něco více omezeni také předními pneumatikami. Možná nám to pomůže, možná na tom budeme stejně. Nevíme, ale chci být pozitivní," pokračuje Sainz.
Podle něj se Ferrari proti loňsku zlepšilo ve třech klíčových oblastech: "Rychlost na rovinkách, starty a zastávky v boxech," vyjmenovává 28letý rodák z Madridu. Scuderia opravdu dosahovala vyšších maximálních rychlostí, proti Red Bullu však ztrácela v brzdových zónách a na výjezdu ze zatáček.
"Zlepšili jsme se proti loňsku v těchto oblastech, nejsme horší - zlepšili jsme se ve dvou nebo třech bodech," opakuje Sainz. Proč jsou tedy stále za svým rakouským soupeřem? "Slabina v podobě degradace pneumatik a Red Bull je rychlejší než na konci loňského roku," odpovídá.
Podobné důvody k optimismu panují u Mercedesu: "Sáchír je okruhem, kde vás velmi omezují zadní pneumatiky, má velmi drsný asfalt, a to je zřejmě největší slabinou našeho vozu. Kvůli tomu to bude v Saúdské Arábii možná lepší. Rozhodně si myslím, že když budou omezením přední část, tak budeme mnohem rychlejší," sděluje šéf Toto Wolff.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.