Carlos Sainz věří, že o nadcházejícím víkendu předvedou lepší výkon než během úvodního závodu sezóny v Bahrajnu. Pomůže jim novější, jemnější asfalt s nižšími nároky na opotřebení pneumatik k tomu, aby mohli soupeřit s Red Bullem?
V první velké ceně letošního ročníku Ferrari zklamalo - Charles Leclerc musel odstoupit po elektronické závadě pohonné jednotky a Carlos Sainz postrádal rychlost, když musel hodně šetřit pneumatiky. Sáchír má jeden z nejstarších asfaltů - od roku 2004 se asfalt neobnovoval, proto patří z pohled obutí k nejnáročnější.
A jemnější povrch tento víkend naplňuje španělského pilota optimismem: "Věřím, že můžeme být v závodě konkurenceschopnější, protože asfalt nám umožní na to více tlačit, dochází tam k nižší degradaci. S těmito vozy máme jen jeden vzorek, tím je Bahrajn."
"S těmito auty jsme jezdili sedm dní a je jasné, v čem náš problém v Bahrajnu spočíval. Uvidíme, co bude problémem v Džiddě na jiném asfaltu, tam jste nicméně o něco více omezeni také předními pneumatikami. Možná nám to pomůže, možná na tom budeme stejně. Nevíme, ale chci být pozitivní," pokračuje Sainz.
Podle něj se Ferrari proti loňsku zlepšilo ve třech klíčových oblastech: "Rychlost na rovinkách, starty a zastávky v boxech," vyjmenovává 28letý rodák z Madridu. Scuderia opravdu dosahovala vyšších maximálních rychlostí, proti Red Bullu však ztrácela v brzdových zónách a na výjezdu ze zatáček.
"Zlepšili jsme se proti loňsku v těchto oblastech, nejsme horší - zlepšili jsme se ve dvou nebo třech bodech," opakuje Sainz. Proč jsou tedy stále za svým rakouským soupeřem? "Slabina v podobě degradace pneumatik a Red Bull je rychlejší než na konci loňského roku," odpovídá.
Podobné důvody k optimismu panují u Mercedesu: "Sáchír je okruhem, kde vás velmi omezují zadní pneumatiky, má velmi drsný asfalt, a to je zřejmě největší slabinou našeho vozu. Kvůli tomu to bude v Saúdské Arábii možná lepší. Rozhodně si myslím, že když budou omezením přední část, tak budeme mnohem rychlejší," sděluje šéf Toto Wolff.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.