Carlos Sainz věří, že o nadcházejícím víkendu předvedou lepší výkon než během úvodního závodu sezóny v Bahrajnu. Pomůže jim novější, jemnější asfalt s nižšími nároky na opotřebení pneumatik k tomu, aby mohli soupeřit s Red Bullem?
V první velké ceně letošního ročníku Ferrari zklamalo - Charles Leclerc musel odstoupit po elektronické závadě pohonné jednotky a Carlos Sainz postrádal rychlost, když musel hodně šetřit pneumatiky. Sáchír má jeden z nejstarších asfaltů - od roku 2004 se asfalt neobnovoval, proto patří z pohled obutí k nejnáročnější.
A jemnější povrch tento víkend naplňuje španělského pilota optimismem: "Věřím, že můžeme být v závodě konkurenceschopnější, protože asfalt nám umožní na to více tlačit, dochází tam k nižší degradaci. S těmito vozy máme jen jeden vzorek, tím je Bahrajn."
"S těmito auty jsme jezdili sedm dní a je jasné, v čem náš problém v Bahrajnu spočíval. Uvidíme, co bude problémem v Džiddě na jiném asfaltu, tam jste nicméně o něco více omezeni také předními pneumatikami. Možná nám to pomůže, možná na tom budeme stejně. Nevíme, ale chci být pozitivní," pokračuje Sainz.
Podle něj se Ferrari proti loňsku zlepšilo ve třech klíčových oblastech: "Rychlost na rovinkách, starty a zastávky v boxech," vyjmenovává 28letý rodák z Madridu. Scuderia opravdu dosahovala vyšších maximálních rychlostí, proti Red Bullu však ztrácela v brzdových zónách a na výjezdu ze zatáček.
"Zlepšili jsme se proti loňsku v těchto oblastech, nejsme horší - zlepšili jsme se ve dvou nebo třech bodech," opakuje Sainz. Proč jsou tedy stále za svým rakouským soupeřem? "Slabina v podobě degradace pneumatik a Red Bull je rychlejší než na konci loňského roku," odpovídá.
Podobné důvody k optimismu panují u Mercedesu: "Sáchír je okruhem, kde vás velmi omezují zadní pneumatiky, má velmi drsný asfalt, a to je zřejmě největší slabinou našeho vozu. Kvůli tomu to bude v Saúdské Arábii možná lepší. Rozhodně si myslím, že když budou omezením přední část, tak budeme mnohem rychlejší," sděluje šéf Toto Wolff.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.