Carlos Sainz věří, že o nadcházejícím víkendu předvedou lepší výkon než během úvodního závodu sezóny v Bahrajnu. Pomůže jim novější, jemnější asfalt s nižšími nároky na opotřebení pneumatik k tomu, aby mohli soupeřit s Red Bullem?
V první velké ceně letošního ročníku Ferrari zklamalo - Charles Leclerc musel odstoupit po elektronické závadě pohonné jednotky a Carlos Sainz postrádal rychlost, když musel hodně šetřit pneumatiky. Sáchír má jeden z nejstarších asfaltů - od roku 2004 se asfalt neobnovoval, proto patří z pohled obutí k nejnáročnější.
A jemnější povrch tento víkend naplňuje španělského pilota optimismem: "Věřím, že můžeme být v závodě konkurenceschopnější, protože asfalt nám umožní na to více tlačit, dochází tam k nižší degradaci. S těmito vozy máme jen jeden vzorek, tím je Bahrajn."
"S těmito auty jsme jezdili sedm dní a je jasné, v čem náš problém v Bahrajnu spočíval. Uvidíme, co bude problémem v Džiddě na jiném asfaltu, tam jste nicméně o něco více omezeni také předními pneumatikami. Možná nám to pomůže, možná na tom budeme stejně. Nevíme, ale chci být pozitivní," pokračuje Sainz.
Podle něj se Ferrari proti loňsku zlepšilo ve třech klíčových oblastech: "Rychlost na rovinkách, starty a zastávky v boxech," vyjmenovává 28letý rodák z Madridu. Scuderia opravdu dosahovala vyšších maximálních rychlostí, proti Red Bullu však ztrácela v brzdových zónách a na výjezdu ze zatáček.
"Zlepšili jsme se proti loňsku v těchto oblastech, nejsme horší - zlepšili jsme se ve dvou nebo třech bodech," opakuje Sainz. Proč jsou tedy stále za svým rakouským soupeřem? "Slabina v podobě degradace pneumatik a Red Bull je rychlejší než na konci loňského roku," odpovídá.
Podobné důvody k optimismu panují u Mercedesu: "Sáchír je okruhem, kde vás velmi omezují zadní pneumatiky, má velmi drsný asfalt, a to je zřejmě největší slabinou našeho vozu. Kvůli tomu to bude v Saúdské Arábii možná lepší. Rozhodně si myslím, že když budou omezením přední část, tak budeme mnohem rychlejší," sděluje šéf Toto Wolff.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.
Lewis Hamilton se letos sžívá s novým prostředím ve Ferrari po dvanácti letech u Mercedesu. Už teď ale vzhlíží k roku 2026 s jasným požadavkem.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.