Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko si všímá výkonnosti veterána Fernanda Alonsa a probírá detaily, které jeho týmu zajišťují úspěšnost také v letošní sezóně.
Red Bull vstoupil po zisku obou titulů minulý rok výtečně také do sezóny 2023, když ovládl Velkou cenu Bahrajnu. Za Maxem Verstappenem a Sergiem Pérezem dojel jako třetí Fernando Alonso, který během zimy přestoupil z Alpine k Aston Martinu a jako jediný pilot se může pochlubit se zkušenostmi se všemi čtyřmi výrobci pohonných jednotek v nové hybridní éře.
"Myslím, že Alonso by byl ještě mnohem silnější, kdyby se po startu nepropadl dozadu. Potom svedl fantastický souboj s Lewisem Hamiltonem. Tvrdý, ale férový. Hezký a ze staré školy. Samozřejmě, že ho to stálo čas a pneumatiky," všímá si Marko výkonu španělské hvězdy, která předjela nejen Hamiltona, ale také Russella či Carlose Sainze s Ferrari.
"To znamená, že kdyby byl hned za námi, měli bychom to mnohem náročnější. Nevím, kolik dalšího vývoje u nich bude, aspoň sen se svým věkem nemusí obávat. Je v životní formě," chválí Alonsa odborný poradce Red Bullu.
Max Verstappen projel cílem o 38 sekund před ním. Díky čemu je Red Bull tak úspěšný? "Máme velmi silné auto a ve vývoji jsme se proti loňsku zlepšili. Zároveň jsou oba naši piloti silnější," odpovídá Marko.
"Checo [Pérez] vystupoval o něco méně zpocený, ale zároveň na něj soupeři tak netlačili. Velmi chytře pečovali o pneumatiky, aniž by přicházeli o rychlost. Pro nás jde o skvělou příležitost, také díky super motoru od Hondy," pochvaluje si podporu japonské automobilky.
I přes pokutu ve výši 7 milionů dolarů a omezení aerodynamického vývoje v tunelu o 10 % za porušení rozpočtových pravidel si tým udržuje nadvládu.
"Nejde jen o vášeň a ambice, ale také o určitou harmonii, porozumění a důvěru v rámci týmu. To nás činí velmi silnými. Když fungujete na základě takové síly, pak se to zdá snadné. V pozadí je ale spousta práce," uzavírá Marko.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.