Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko si všímá výkonnosti veterána Fernanda Alonsa a probírá detaily, které jeho týmu zajišťují úspěšnost také v letošní sezóně.
Red Bull vstoupil po zisku obou titulů minulý rok výtečně také do sezóny 2023, když ovládl Velkou cenu Bahrajnu. Za Maxem Verstappenem a Sergiem Pérezem dojel jako třetí Fernando Alonso, který během zimy přestoupil z Alpine k Aston Martinu a jako jediný pilot se může pochlubit se zkušenostmi se všemi čtyřmi výrobci pohonných jednotek v nové hybridní éře.
"Myslím, že Alonso by byl ještě mnohem silnější, kdyby se po startu nepropadl dozadu. Potom svedl fantastický souboj s Lewisem Hamiltonem. Tvrdý, ale férový. Hezký a ze staré školy. Samozřejmě, že ho to stálo čas a pneumatiky," všímá si Marko výkonu španělské hvězdy, která předjela nejen Hamiltona, ale také Russella či Carlose Sainze s Ferrari.
"To znamená, že kdyby byl hned za námi, měli bychom to mnohem náročnější. Nevím, kolik dalšího vývoje u nich bude, aspoň sen se svým věkem nemusí obávat. Je v životní formě," chválí Alonsa odborný poradce Red Bullu.
Max Verstappen projel cílem o 38 sekund před ním. Díky čemu je Red Bull tak úspěšný? "Máme velmi silné auto a ve vývoji jsme se proti loňsku zlepšili. Zároveň jsou oba naši piloti silnější," odpovídá Marko.
"Checo [Pérez] vystupoval o něco méně zpocený, ale zároveň na něj soupeři tak netlačili. Velmi chytře pečovali o pneumatiky, aniž by přicházeli o rychlost. Pro nás jde o skvělou příležitost, také díky super motoru od Hondy," pochvaluje si podporu japonské automobilky.
I přes pokutu ve výši 7 milionů dolarů a omezení aerodynamického vývoje v tunelu o 10 % za porušení rozpočtových pravidel si tým udržuje nadvládu.
"Nejde jen o vášeň a ambice, ale také o určitou harmonii, porozumění a důvěru v rámci týmu. To nás činí velmi silnými. Když fungujete na základě takové síly, pak se to zdá snadné. V pozadí je ale spousta práce," uzavírá Marko.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.