Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko si všímá výkonnosti veterána Fernanda Alonsa a probírá detaily, které jeho týmu zajišťují úspěšnost také v letošní sezóně.
Red Bull vstoupil po zisku obou titulů minulý rok výtečně také do sezóny 2023, když ovládl Velkou cenu Bahrajnu. Za Maxem Verstappenem a Sergiem Pérezem dojel jako třetí Fernando Alonso, který během zimy přestoupil z Alpine k Aston Martinu a jako jediný pilot se může pochlubit se zkušenostmi se všemi čtyřmi výrobci pohonných jednotek v nové hybridní éře.
"Myslím, že Alonso by byl ještě mnohem silnější, kdyby se po startu nepropadl dozadu. Potom svedl fantastický souboj s Lewisem Hamiltonem. Tvrdý, ale férový. Hezký a ze staré školy. Samozřejmě, že ho to stálo čas a pneumatiky," všímá si Marko výkonu španělské hvězdy, která předjela nejen Hamiltona, ale také Russella či Carlose Sainze s Ferrari.
"To znamená, že kdyby byl hned za námi, měli bychom to mnohem náročnější. Nevím, kolik dalšího vývoje u nich bude, aspoň sen se svým věkem nemusí obávat. Je v životní formě," chválí Alonsa odborný poradce Red Bullu.
Max Verstappen projel cílem o 38 sekund před ním. Díky čemu je Red Bull tak úspěšný? "Máme velmi silné auto a ve vývoji jsme se proti loňsku zlepšili. Zároveň jsou oba naši piloti silnější," odpovídá Marko.
"Checo [Pérez] vystupoval o něco méně zpocený, ale zároveň na něj soupeři tak netlačili. Velmi chytře pečovali o pneumatiky, aniž by přicházeli o rychlost. Pro nás jde o skvělou příležitost, také díky super motoru od Hondy," pochvaluje si podporu japonské automobilky.
I přes pokutu ve výši 7 milionů dolarů a omezení aerodynamického vývoje v tunelu o 10 % za porušení rozpočtových pravidel si tým udržuje nadvládu.
"Nejde jen o vášeň a ambice, ale také o určitou harmonii, porozumění a důvěru v rámci týmu. To nás činí velmi silnými. Když fungujete na základě takové síly, pak se to zdá snadné. V pozadí je ale spousta práce," uzavírá Marko.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.