Toto Wolff po úvodní kvalifikaci roku přiznal, že s jejich nový vůz W14 není dostatečně dobrý a tým se tak dívá, jakým směrem jít dál.
Mercedes zvolil jiný koncept vozu a hodně se hovoří například o jejich bočnicích v porovnání s Red Bullem apod. Tým, který byl v poslední dekádě zvyklý především vyhrávat, se loni trápil s poskakováním vozu a usilovně pracovali na zlepšení jejich výkonů. Nakonec získali i vítězství a ztrátu stáhly na šest desetin.
Už po letošních předsezónních testech však spokojenost nepanovala, podobně jako během závodního víkendu v Bahrajnu. Tým tak bude muset řešit, jakým směrem půjdou dál. A to přestože je ztráta opět šest desetin.
"Nemyslím, že tento balík bude časem konkurenceschopný. Dali jsme do toho vše, zkusili a přes zimu na tom makali, ale nyní si musíme společně sednout a pohovořit si s inženýry. Z nebe nic nespadne a musíme se rozhodnout o směru vývoje vozu, kterým půjdeme, abychom byli zase schopni vyhrávat závody," uvedl pro média po kvalifikaci šéf Mercedesu, Toto Wolff.
Podle všeho loni věřili v potenciál vozu, věděli, čeho může dosáhnout. Nyní je situace odlišná, vůz splnil jejich očekávání, ale to prý nestačí. Ačkoliv mají v plánu novinky, Wolff počítá s tím, že se budou zlepšovat i ostatní týmy v čele. A bude tak potřeba větší změna. "Splnili jsme náš cíl. Proto jsme to všechno dělali, zkusili jsme to. Ale když se vytáhly stopky, ukázalo so, že prostě nejsme dost dobří. Nemáme dost přítlaku a musíme najít řešení, jak to napravit," nebral si servítky Wolff.
Poukazuje především na Aston Martin který má stejný motor, převodovku a přední zavěšení, používá stejný aerodynamický tunel a byli schopni najít za půl roku dvě sekundy. Podle něj Mercedes ztrácí především v rychlých zatáčkách a budou tak muset vyřešit, jak naloží s aktuálním konceptem vozu. "Počítá se každý den a pokud je promeškáte, bude těžké to dohánět. Musíme se tedy správně a precizně rozhodnout, abychom nastavili plachty tím správným směrem," nechal se slyšet. Novinky plánované na Imolu totiž prý mají přinést jen asi tři desetiny.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.