Toto Wolff po úvodní kvalifikaci roku přiznal, že s jejich nový vůz W14 není dostatečně dobrý a tým se tak dívá, jakým směrem jít dál.
Mercedes zvolil jiný koncept vozu a hodně se hovoří například o jejich bočnicích v porovnání s Red Bullem apod. Tým, který byl v poslední dekádě zvyklý především vyhrávat, se loni trápil s poskakováním vozu a usilovně pracovali na zlepšení jejich výkonů. Nakonec získali i vítězství a ztrátu stáhly na šest desetin.
Už po letošních předsezónních testech však spokojenost nepanovala, podobně jako během závodního víkendu v Bahrajnu. Tým tak bude muset řešit, jakým směrem půjdou dál. A to přestože je ztráta opět šest desetin.
"Nemyslím, že tento balík bude časem konkurenceschopný. Dali jsme do toho vše, zkusili a přes zimu na tom makali, ale nyní si musíme společně sednout a pohovořit si s inženýry. Z nebe nic nespadne a musíme se rozhodnout o směru vývoje vozu, kterým půjdeme, abychom byli zase schopni vyhrávat závody," uvedl pro média po kvalifikaci šéf Mercedesu, Toto Wolff.
Podle všeho loni věřili v potenciál vozu, věděli, čeho může dosáhnout. Nyní je situace odlišná, vůz splnil jejich očekávání, ale to prý nestačí. Ačkoliv mají v plánu novinky, Wolff počítá s tím, že se budou zlepšovat i ostatní týmy v čele. A bude tak potřeba větší změna. "Splnili jsme náš cíl. Proto jsme to všechno dělali, zkusili jsme to. Ale když se vytáhly stopky, ukázalo so, že prostě nejsme dost dobří. Nemáme dost přítlaku a musíme najít řešení, jak to napravit," nebral si servítky Wolff.
Poukazuje především na Aston Martin který má stejný motor, převodovku a přední zavěšení, používá stejný aerodynamický tunel a byli schopni najít za půl roku dvě sekundy. Podle něj Mercedes ztrácí především v rychlých zatáčkách a budou tak muset vyřešit, jak naloží s aktuálním konceptem vozu. "Počítá se každý den a pokud je promeškáte, bude těžké to dohánět. Musíme se tedy správně a precizně rozhodnout, abychom nastavili plachty tím správným směrem," nechal se slyšet. Novinky plánované na Imolu totiž prý mají přinést jen asi tři desetiny.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.