Red Bull i Ferrari očekávají, že Aston Martin v závodě bude ještě rychlejší, než co zatím ukázali.
Už během předsezónních testů byl vidět posun, který se svým vozem AMR23 udělal tým Aston Martin. A potvrdili to nejen během tréninků na úvodní velkou cenu, kdy se Fernando Alonso držel na čele, ale také během samotné kvalifikace.
Španělský pilot do dnešního závodu odstartuje pátý a na pole position mu chybělo šest desetin. Jeho týmový kolega Lance Stroll dojel osmý. "Příliš dobré, než aby to byla pravda," hodnotil se širokým úsměvem svůj kvalifikační výkon Alonso. Věří, že jejich závodní rychlost jim umožní bojovat o pódium s Ferrari.
A jejich soupeři jejich hrozby berou vážně. Podle Leclerca budou v závodě ještě rychlejší, než co zatím ukázali. A i u Red Bullu Aston Martin pečlivě sledují a považují je za černého koně.
Otázkou tak zůstává, jak se týmy poperou s opotřebením pneumatik. U Ferrari očekávají, že to bude velmi náročná neděle. "Věděli jsme, že budou rychlí. Dnes už díky datům a GPS nejsou žádná velká tajemství, takže jejich rychlost není překvapením," uvedl pro Motorsport.com Carlos Sainz.
U Aston Martinu však prý zůstávají při zemi a podle šéfa týmu je zatím hlavním cílem zlepšení proti loňskému roku.
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.