Aston Martin potvrdil, že jeho pilot Lance Stroll do úvodního podniku sezóny 2023 i přes nehodu a operaci nakonec nastoupí.
Kanadský jezdec se před týdnem zranil ve španělském Mijas při nehodě na kole. Po ní musel na operaci pravé ruky, podle lékařů hrozilo, že přijde o první a možná i o druhý závod.
Aston Martin však dnes vyvrací pochybnosti o jeho formě, v Bahrajnu zítra nastoupí do úvodních tréninků a v neděli by tak měl bojovat o první letošní body. Jako jeho náhrada byl připravený nováček Felipe Drugovich, jenž místo něj společně testoval minulý týden nový vůz AMR23.
Podle Strolla, jenž přišel o cenný čas na trati s seznamování se s vozem, zranění nebylo tak vážné, aby musel závod vynechat: "Bylo to frustrující, že jsem nemohl nastoupit v předsezónních testech v Bahrajnu a byl jsem zklamaný tím, že přijdu o tři dny ježdění."
"Vzhledem k mému zranění jsme s týmem cítili, že bude nejlepší, když se budu soustředit na rekonvalescenci, abych mohl být na tento víkend a dlouhou sezónu připravený," popisuje pilot Aston Martinu, který v testech předvedl velmi dobrou formu, když zajížděl časy hned za nejlepší trojicí velkých týmů (Red Bull, Ferrari a Mercedes).
"Šlo o nešťastnou nehodu - spadl jsem z kola, když pneumatikou najel do díry v zemi, ale naštěstí zranění nebylo tak vážné a následná drobná operace zápěstí problém velmi rychle vyřešila. Od té chvíle velmi tvrdě pracuji se svým týmem na tom, abych byl plně fit pro závodění tento víkend," přibližuje Stroll detaily.
"Chtěl bych poděkovat komunitě F1 za její podporu a soukromí, stejně tak svému týmu za pomoc při zotavování. nyní jsem připravený sklonit svou hlavu a soustředit se na závodění tento víkend - na něco, na co se opravdu těším," dodává již s úsměvem 24letý pilot.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.