Aston Martin potvrdil, že jeho pilot Lance Stroll do úvodního podniku sezóny 2023 i přes nehodu a operaci nakonec nastoupí.
Kanadský jezdec se před týdnem zranil ve španělském Mijas při nehodě na kole. Po ní musel na operaci pravé ruky, podle lékařů hrozilo, že přijde o první a možná i o druhý závod.
Aston Martin však dnes vyvrací pochybnosti o jeho formě, v Bahrajnu zítra nastoupí do úvodních tréninků a v neděli by tak měl bojovat o první letošní body. Jako jeho náhrada byl připravený nováček Felipe Drugovich, jenž místo něj společně testoval minulý týden nový vůz AMR23.
Podle Strolla, jenž přišel o cenný čas na trati s seznamování se s vozem, zranění nebylo tak vážné, aby musel závod vynechat: "Bylo to frustrující, že jsem nemohl nastoupit v předsezónních testech v Bahrajnu a byl jsem zklamaný tím, že přijdu o tři dny ježdění."
"Vzhledem k mému zranění jsme s týmem cítili, že bude nejlepší, když se budu soustředit na rekonvalescenci, abych mohl být na tento víkend a dlouhou sezónu připravený," popisuje pilot Aston Martinu, který v testech předvedl velmi dobrou formu, když zajížděl časy hned za nejlepší trojicí velkých týmů (Red Bull, Ferrari a Mercedes).
"Šlo o nešťastnou nehodu - spadl jsem z kola, když pneumatikou najel do díry v zemi, ale naštěstí zranění nebylo tak vážné a následná drobná operace zápěstí problém velmi rychle vyřešila. Od té chvíle velmi tvrdě pracuji se svým týmem na tom, abych byl plně fit pro závodění tento víkend," přibližuje Stroll detaily.
"Chtěl bych poděkovat komunitě F1 za její podporu a soukromí, stejně tak svému týmu za pomoc při zotavování. nyní jsem připravený sklonit svou hlavu a soustředit se na závodění tento víkend - na něco, na co se opravdu těším," dodává již s úsměvem 24letý pilot.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.