Charlesovi Leclercovi příští rok vyprší smlouva s Ferrari, v zákulisí se šušká o jeho možném přestupu k Mercedesu, pokud jeho tým letos nebude mít na vítězství. Co na to mladý monacký pilot říká?
Pokud se Ferrari nepodaří mu poskytnout vůz, se kterým by mohl bojovat o tituly, bude ho odchod ke konkurenci zřejmě lákat. V roce 2020, kdy přišel na místo Sebastiana Vettela podepsal se Scuderií dlouholetou smlouvu. Léta utíkají a vzhledem k tomu, že vyprší už příští rok, vzniká otázka, zda by nechtěl u Stříbrných šípů nahradit Lewise Hamiltona.
"Vím, že si děláte starosti, že bych mohl odejít k Mercedesu. Pravdou ale je, že nedochází vůbec k žádným jednáním. Tady u Ferrari se cítím dobře a vnímám to nadšení lidí. Vzrušuje mě pomyšlení na vítězství s Ferrari," uklidňuje Leclerc fanoušky italského týmu.
Přiznává i to, že žádná jednání o další budoucností nevede ani se Scuderií: "Myslím, že je vždy důležité, abyste byli konkurenceschopní. Když hovořím o svém prodloužení u Ferrari, není to nic, o čem bych už přemýšlel - stále zbývá dlouhá cesta, dva roky. Udělám to nejlepší, ne pro ta jednání, ale pro sebe a pro tým. Určitě se dozvíte, až jednání začnou, ale zatím ten čas ještě nepřišel."
Ferrari by mohlo k jeho udržení pomocí to, že se léta dobře zná a dobře vychází s novým šéfem Fredericem Vasseurem, který přes zimu nahradil Mattiu Binotta. Ten mu dal jako nováčkovi šanci u Sauberu již v sezóně 2018.
"Jsem velmi nadšený tím, jak se uvedl do týmu. Ferrari se hodně liší od toho, na co jsme byli dříve zvyklí. Ferrari je obrovské," popisuje 25letý jezdec, jenž loni skončil v šampionátu Formule 1 s 308 body druhý za Maxem Verstappenem.
"Jakmile se sem dostal, extrémně dobře během první dnů pochopil, jak Ferrari funguje. A velmi jasně dává najevo, co chce. Je velmi dobrý v tom, jak dostat lidi do toho správného rozpoložení, do správné atmosféry, aby mohli odvádět to nejlepší. Je to hodně důležité. To je to, co přináší Ferrari, a jsem si jistý tím, že půjde o dobrou věc," domnívá se monacký jezdec.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.