Charlesovi Leclercovi příští rok vyprší smlouva s Ferrari, v zákulisí se šušká o jeho možném přestupu k Mercedesu, pokud jeho tým letos nebude mít na vítězství. Co na to mladý monacký pilot říká?
Pokud se Ferrari nepodaří mu poskytnout vůz, se kterým by mohl bojovat o tituly, bude ho odchod ke konkurenci zřejmě lákat. V roce 2020, kdy přišel na místo Sebastiana Vettela podepsal se Scuderií dlouholetou smlouvu. Léta utíkají a vzhledem k tomu, že vyprší už příští rok, vzniká otázka, zda by nechtěl u Stříbrných šípů nahradit Lewise Hamiltona.
"Vím, že si děláte starosti, že bych mohl odejít k Mercedesu. Pravdou ale je, že nedochází vůbec k žádným jednáním. Tady u Ferrari se cítím dobře a vnímám to nadšení lidí. Vzrušuje mě pomyšlení na vítězství s Ferrari," uklidňuje Leclerc fanoušky italského týmu.
Přiznává i to, že žádná jednání o další budoucností nevede ani se Scuderií: "Myslím, že je vždy důležité, abyste byli konkurenceschopní. Když hovořím o svém prodloužení u Ferrari, není to nic, o čem bych už přemýšlel - stále zbývá dlouhá cesta, dva roky. Udělám to nejlepší, ne pro ta jednání, ale pro sebe a pro tým. Určitě se dozvíte, až jednání začnou, ale zatím ten čas ještě nepřišel."
Ferrari by mohlo k jeho udržení pomocí to, že se léta dobře zná a dobře vychází s novým šéfem Fredericem Vasseurem, který přes zimu nahradil Mattiu Binotta. Ten mu dal jako nováčkovi šanci u Sauberu již v sezóně 2018.
"Jsem velmi nadšený tím, jak se uvedl do týmu. Ferrari se hodně liší od toho, na co jsme byli dříve zvyklí. Ferrari je obrovské," popisuje 25letý jezdec, jenž loni skončil v šampionátu Formule 1 s 308 body druhý za Maxem Verstappenem.
"Jakmile se sem dostal, extrémně dobře během první dnů pochopil, jak Ferrari funguje. A velmi jasně dává najevo, co chce. Je velmi dobrý v tom, jak dostat lidi do toho správného rozpoložení, do správné atmosféry, aby mohli odvádět to nejlepší. Je to hodně důležité. To je to, co přináší Ferrari, a jsem si jistý tím, že půjde o dobrou věc," domnívá se monacký jezdec.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.