Charlesovi Leclercovi příští rok vyprší smlouva s Ferrari, v zákulisí se šušká o jeho možném přestupu k Mercedesu, pokud jeho tým letos nebude mít na vítězství. Co na to mladý monacký pilot říká?
Pokud se Ferrari nepodaří mu poskytnout vůz, se kterým by mohl bojovat o tituly, bude ho odchod ke konkurenci zřejmě lákat. V roce 2020, kdy přišel na místo Sebastiana Vettela podepsal se Scuderií dlouholetou smlouvu. Léta utíkají a vzhledem k tomu, že vyprší už příští rok, vzniká otázka, zda by nechtěl u Stříbrných šípů nahradit Lewise Hamiltona.
"Vím, že si děláte starosti, že bych mohl odejít k Mercedesu. Pravdou ale je, že nedochází vůbec k žádným jednáním. Tady u Ferrari se cítím dobře a vnímám to nadšení lidí. Vzrušuje mě pomyšlení na vítězství s Ferrari," uklidňuje Leclerc fanoušky italského týmu.
Přiznává i to, že žádná jednání o další budoucností nevede ani se Scuderií: "Myslím, že je vždy důležité, abyste byli konkurenceschopní. Když hovořím o svém prodloužení u Ferrari, není to nic, o čem bych už přemýšlel - stále zbývá dlouhá cesta, dva roky. Udělám to nejlepší, ne pro ta jednání, ale pro sebe a pro tým. Určitě se dozvíte, až jednání začnou, ale zatím ten čas ještě nepřišel."
Ferrari by mohlo k jeho udržení pomocí to, že se léta dobře zná a dobře vychází s novým šéfem Fredericem Vasseurem, který přes zimu nahradil Mattiu Binotta. Ten mu dal jako nováčkovi šanci u Sauberu již v sezóně 2018.
"Jsem velmi nadšený tím, jak se uvedl do týmu. Ferrari se hodně liší od toho, na co jsme byli dříve zvyklí. Ferrari je obrovské," popisuje 25letý jezdec, jenž loni skončil v šampionátu Formule 1 s 308 body druhý za Maxem Verstappenem.
"Jakmile se sem dostal, extrémně dobře během první dnů pochopil, jak Ferrari funguje. A velmi jasně dává najevo, co chce. Je velmi dobrý v tom, jak dostat lidi do toho správného rozpoložení, do správné atmosféry, aby mohli odvádět to nejlepší. Je to hodně důležité. To je to, co přináší Ferrari, a jsem si jistý tím, že půjde o dobrou věc," domnívá se monacký jezdec.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.