Pierre Gasly zvolil změnu a pro sezonu 2023 zakotvil u Alpine. Nové prostředí si zatím pochvaluje. Stejně tak i nový vůz, který si mohl během tohoto týdne poprvé reálně vyzkoušet.
V Enstone vidí významně vyšší potenciál než tomu bylo u AlphaTauri. Věří, že s Alpine může během několika let zabojovat o mistrovský titul. „Z tohohle projektu jsem fakt nadšený. Je to pro mě velká změna v kariéře i v životě. Zároveň jde také o velkou příležitost, kterou nechci promarnit," říká Francouz.
Gasly dobře ví, že po selhání u Red Bullu si další neúspěšnou kapitolu nemůže dovolit. Pravděpodobně by totiž znamenala jeho konec ve Formuli 1.I z tohoto pohledu bude interní týmový souboj dvou kohoutů, tedy Gaslyho s Oconem velmi zajímavý. A co říká Gasly na nový monopost Alpine, který si už vyzkoušel na trati?
„Byla to nejlepší zkušební jízda, jakou jsem kdy zažil. Dojmy mám parádní. Všechno fungovalo, jak mělo. V autě jsem se okamžitě cítil pohodlně. Je to i díky tomu, že společně s inženýry jsme odvedli během zimy hodně dobré práce na simulátoru," pochvaluje si nová akvizice Alpine.
Skutečnou formu nejen Galshyo, ale zejména právě Alpine však uvidíme až na začátku března, kdy letošní šampionát F1 startuje. I když... Spíše by se hodilo říct už na začátku března, protože bahrajnský závod bude na programu za dva týdny. Zimní přestávka byla tentokrát atypicky krátká. „Moc se do Bahrajnu těším. Je jasné, že aklimatizace v závodním režimu mi může chvíli trvat. Někdy zabere jednu Velkou cenu, jindy tři, ale jsem si jistý, že nás s týmem čeká dobrá budoucnost," dodává Pierre Gasly.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.