Pierre Gasly zvolil změnu a pro sezonu 2023 zakotvil u Alpine. Nové prostředí si zatím pochvaluje. Stejně tak i nový vůz, který si mohl během tohoto týdne poprvé reálně vyzkoušet.
V Enstone vidí významně vyšší potenciál než tomu bylo u AlphaTauri. Věří, že s Alpine může během několika let zabojovat o mistrovský titul. „Z tohohle projektu jsem fakt nadšený. Je to pro mě velká změna v kariéře i v životě. Zároveň jde také o velkou příležitost, kterou nechci promarnit," říká Francouz.
Gasly dobře ví, že po selhání u Red Bullu si další neúspěšnou kapitolu nemůže dovolit. Pravděpodobně by totiž znamenala jeho konec ve Formuli 1.I z tohoto pohledu bude interní týmový souboj dvou kohoutů, tedy Gaslyho s Oconem velmi zajímavý. A co říká Gasly na nový monopost Alpine, který si už vyzkoušel na trati?
„Byla to nejlepší zkušební jízda, jakou jsem kdy zažil. Dojmy mám parádní. Všechno fungovalo, jak mělo. V autě jsem se okamžitě cítil pohodlně. Je to i díky tomu, že společně s inženýry jsme odvedli během zimy hodně dobré práce na simulátoru," pochvaluje si nová akvizice Alpine.
Skutečnou formu nejen Galshyo, ale zejména právě Alpine však uvidíme až na začátku března, kdy letošní šampionát F1 startuje. I když... Spíše by se hodilo říct už na začátku března, protože bahrajnský závod bude na programu za dva týdny. Zimní přestávka byla tentokrát atypicky krátká. „Moc se do Bahrajnu těším. Je jasné, že aklimatizace v závodním režimu mi může chvíli trvat. Někdy zabere jednu Velkou cenu, jindy tři, ale jsem si jistý, že nás s týmem čeká dobrá budoucnost," dodává Pierre Gasly.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.