Pierre Gasly zvolil změnu a pro sezonu 2023 zakotvil u Alpine. Nové prostředí si zatím pochvaluje. Stejně tak i nový vůz, který si mohl během tohoto týdne poprvé reálně vyzkoušet.
V Enstone vidí významně vyšší potenciál než tomu bylo u AlphaTauri. Věří, že s Alpine může během několika let zabojovat o mistrovský titul. „Z tohohle projektu jsem fakt nadšený. Je to pro mě velká změna v kariéře i v životě. Zároveň jde také o velkou příležitost, kterou nechci promarnit," říká Francouz.
Gasly dobře ví, že po selhání u Red Bullu si další neúspěšnou kapitolu nemůže dovolit. Pravděpodobně by totiž znamenala jeho konec ve Formuli 1.I z tohoto pohledu bude interní týmový souboj dvou kohoutů, tedy Gaslyho s Oconem velmi zajímavý. A co říká Gasly na nový monopost Alpine, který si už vyzkoušel na trati?
„Byla to nejlepší zkušební jízda, jakou jsem kdy zažil. Dojmy mám parádní. Všechno fungovalo, jak mělo. V autě jsem se okamžitě cítil pohodlně. Je to i díky tomu, že společně s inženýry jsme odvedli během zimy hodně dobré práce na simulátoru," pochvaluje si nová akvizice Alpine.
Skutečnou formu nejen Galshyo, ale zejména právě Alpine však uvidíme až na začátku března, kdy letošní šampionát F1 startuje. I když... Spíše by se hodilo říct už na začátku března, protože bahrajnský závod bude na programu za dva týdny. Zimní přestávka byla tentokrát atypicky krátká. „Moc se do Bahrajnu těším. Je jasné, že aklimatizace v závodním režimu mi může chvíli trvat. Někdy zabere jednu Velkou cenu, jindy tři, ale jsem si jistý, že nás s týmem čeká dobrá budoucnost," dodává Pierre Gasly.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.