Pierre Gasly zvolil změnu a pro sezonu 2023 zakotvil u Alpine. Nové prostředí si zatím pochvaluje. Stejně tak i nový vůz, který si mohl během tohoto týdne poprvé reálně vyzkoušet.
V Enstone vidí významně vyšší potenciál než tomu bylo u AlphaTauri. Věří, že s Alpine může během několika let zabojovat o mistrovský titul. „Z tohohle projektu jsem fakt nadšený. Je to pro mě velká změna v kariéře i v životě. Zároveň jde také o velkou příležitost, kterou nechci promarnit," říká Francouz.
Gasly dobře ví, že po selhání u Red Bullu si další neúspěšnou kapitolu nemůže dovolit. Pravděpodobně by totiž znamenala jeho konec ve Formuli 1.I z tohoto pohledu bude interní týmový souboj dvou kohoutů, tedy Gaslyho s Oconem velmi zajímavý. A co říká Gasly na nový monopost Alpine, který si už vyzkoušel na trati?
„Byla to nejlepší zkušební jízda, jakou jsem kdy zažil. Dojmy mám parádní. Všechno fungovalo, jak mělo. V autě jsem se okamžitě cítil pohodlně. Je to i díky tomu, že společně s inženýry jsme odvedli během zimy hodně dobré práce na simulátoru," pochvaluje si nová akvizice Alpine.
Skutečnou formu nejen Galshyo, ale zejména právě Alpine však uvidíme až na začátku března, kdy letošní šampionát F1 startuje. I když... Spíše by se hodilo říct už na začátku března, protože bahrajnský závod bude na programu za dva týdny. Zimní přestávka byla tentokrát atypicky krátká. „Moc se do Bahrajnu těším. Je jasné, že aklimatizace v závodním režimu mi může chvíli trvat. Někdy zabere jednu Velkou cenu, jindy tři, ale jsem si jistý, že nás s týmem čeká dobrá budoucnost," dodává Pierre Gasly.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.