Francouzská stáj Alpine jako poslední ve Formuli 1 odhalila svůj monopost pro sezónu 2023. Chtěla by s ním bojovat o pódia s těmi nejlepšími.
Alpine svůj nejnovější počin představuje ve dvou zbarveních: jednomu dominuje modrá, druhému růžová. Podle šéfa týmu Otmara Szafnauera budou závodit hlavně s tou modrou, ale růžovou také nasadí do některých velkých cen.
Tým v zadní části přechází ze zavěšení typu pull-rod na push-rod, podle technického ředitele Matta Harmana došlo ke zvýšení aerodynamické výkonnosti i výkonnosti pohonné jednotky zejména díky snížení teploty v plénu motoru. Monopost je také lehčí než loni.
"Letos se pravidla moc nezměnila, ale na voze se změnila spousta věcí," oznamuje Alpine při prezentaci nového vozu, jejíž záznam můžete shlédnout zde:
"Naší ambicí je stáhnout náskok špičky... doufám, že jí budeme blíže," oznamuje výkonný ředitel Renaultu Luca de Meo spoléhajícího na umění závodních pilotů Pierra Gaslyho a Estebana Ocona, roli rezervního jezdce plní Jack Doohan.
"Toto období roku je často naplněno vzrušením a očekáváním nové sezóny F1. V roce 2022 to byl fantastický pocit splnit naše cíle díky tomu, že jsme skončili na zaslouženém čtvrtém místě v šampionátu konstruktérů, což byl významný milník v našem plánu čítajícím 100 závodů. V této misi nám zbývá necelých 80 závodů a já jsem hrdý na to, že můžu tým vést na této cestě," uvádí Szafnauer.
"Pro rok 2023 je cíl jednoduchý: musíme skončit minimálně čtvrtí, a to podstatně přesvědčivějším způsobem. To znamená více dojezdů do cíle, více bodů a méně nevynucených odstoupení. Od všech v týmu mám vysoká očekávání, nejen od Estebana a Pierra, kteří budou spolupracovat na dosahování těch nejlepších možných výsledků pro tým," dodává Szafnauer.
FOTOGALERIE: Technické specifikace vozu A523Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.