Francouzská stáj Alpine jako poslední ve Formuli 1 odhalila svůj monopost pro sezónu 2023. Chtěla by s ním bojovat o pódia s těmi nejlepšími.
Alpine svůj nejnovější počin představuje ve dvou zbarveních: jednomu dominuje modrá, druhému růžová. Podle šéfa týmu Otmara Szafnauera budou závodit hlavně s tou modrou, ale růžovou také nasadí do některých velkých cen.
Tým v zadní části přechází ze zavěšení typu pull-rod na push-rod, podle technického ředitele Matta Harmana došlo ke zvýšení aerodynamické výkonnosti i výkonnosti pohonné jednotky zejména díky snížení teploty v plénu motoru. Monopost je také lehčí než loni.
"Letos se pravidla moc nezměnila, ale na voze se změnila spousta věcí," oznamuje Alpine při prezentaci nového vozu, jejíž záznam můžete shlédnout zde:
"Naší ambicí je stáhnout náskok špičky... doufám, že jí budeme blíže," oznamuje výkonný ředitel Renaultu Luca de Meo spoléhajícího na umění závodních pilotů Pierra Gaslyho a Estebana Ocona, roli rezervního jezdce plní Jack Doohan.
"Toto období roku je často naplněno vzrušením a očekáváním nové sezóny F1. V roce 2022 to byl fantastický pocit splnit naše cíle díky tomu, že jsme skončili na zaslouženém čtvrtém místě v šampionátu konstruktérů, což byl významný milník v našem plánu čítajícím 100 závodů. V této misi nám zbývá necelých 80 závodů a já jsem hrdý na to, že můžu tým vést na této cestě," uvádí Szafnauer.
"Pro rok 2023 je cíl jednoduchý: musíme skončit minimálně čtvrtí, a to podstatně přesvědčivějším způsobem. To znamená více dojezdů do cíle, více bodů a méně nevynucených odstoupení. Od všech v týmu mám vysoká očekávání, nejen od Estebana a Pierra, kteří budou spolupracovat na dosahování těch nejlepších možných výsledků pro tým," dodává Szafnauer.
FOTOGALERIE: Technické specifikace vozu A523Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.