Francouzská stáj Alpine jako poslední ve Formuli 1 odhalila svůj monopost pro sezónu 2023. Chtěla by s ním bojovat o pódia s těmi nejlepšími.
Alpine svůj nejnovější počin představuje ve dvou zbarveních: jednomu dominuje modrá, druhému růžová. Podle šéfa týmu Otmara Szafnauera budou závodit hlavně s tou modrou, ale růžovou také nasadí do některých velkých cen.
Tým v zadní části přechází ze zavěšení typu pull-rod na push-rod, podle technického ředitele Matta Harmana došlo ke zvýšení aerodynamické výkonnosti i výkonnosti pohonné jednotky zejména díky snížení teploty v plénu motoru. Monopost je také lehčí než loni.
"Letos se pravidla moc nezměnila, ale na voze se změnila spousta věcí," oznamuje Alpine při prezentaci nového vozu, jejíž záznam můžete shlédnout zde:
"Naší ambicí je stáhnout náskok špičky... doufám, že jí budeme blíže," oznamuje výkonný ředitel Renaultu Luca de Meo spoléhajícího na umění závodních pilotů Pierra Gaslyho a Estebana Ocona, roli rezervního jezdce plní Jack Doohan.
"Toto období roku je často naplněno vzrušením a očekáváním nové sezóny F1. V roce 2022 to byl fantastický pocit splnit naše cíle díky tomu, že jsme skončili na zaslouženém čtvrtém místě v šampionátu konstruktérů, což byl významný milník v našem plánu čítajícím 100 závodů. V této misi nám zbývá necelých 80 závodů a já jsem hrdý na to, že můžu tým vést na této cestě," uvádí Szafnauer.
"Pro rok 2023 je cíl jednoduchý: musíme skončit minimálně čtvrtí, a to podstatně přesvědčivějším způsobem. To znamená více dojezdů do cíle, více bodů a méně nevynucených odstoupení. Od všech v týmu mám vysoká očekávání, nejen od Estebana a Pierra, kteří budou spolupracovat na dosahování těch nejlepších možných výsledků pro tým," dodává Szafnauer.
FOTOGALERIE: Technické specifikace vozu A523Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.