Ferrari vstoupí do sezony 2023 s novým šéfem. Vlády v Maranellu se ujal Frederic Vasseur, ten ale drastické změny v zaběhlých pořádcích zatím neplánuje. K jedné však přesto došlo už nyní.
Loni měla Scuderia dobrý vůz, jenže maximum jeho potenciálu rozhodně nevytěžila. Velký, možná až zásadní podíl na tom měly strategie. Ty byly v podání italského týmu často vyloženě trapné. Stačí si vzpomenout na závod v Monaku, kdy Ferrari doslova odepsalo Leclerca. A právě v oddělení strategií vykoná Frederic Vasseur některé změny a přesuny.
„Je to tak, na boxové zídce sáhneme k několika drobným změnám. Není to jen o jednom člověku, který je vidět v televizních přenosech, ale o celé skupině lidí zodpovědných za daná rozhodnutí. Strategie jsou v dnešní Formuli 1 klíčové, proto si na ně posvítíme a budeme konat. Je to komplexní záležitost, musíme se podívat i na jednotlivé procesy," řekl Vasseur ku příležitosti představení monopostu Ferrari pro sezonu 2023.
Na téma strategických rozhodnutí se vyjádřil také závodní ředitel Ferrari Laurent Mekies: „Loni jsme udělali několik bolestivých chyb, přičemž během zimní přestávky jsme učinili velmi komplexní analýzu všech naších postupů a rozhodnutí. Mělo to jediný cíl - aby se každý jednotlivec mohl co nejvíce zdokonalit. Abychom pracovali lépe jako tým. Věřím, že na novou sezonu jsme dobře připraveni," líčí Mekies.
Things you LOVE to see: pic.twitter.com/ogIyY2d9jP
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 14, 2023Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.