V týdnu bylo oznámeno, že od roku 2026 spojí své síly Red Bull a Ford. To znamená, že ačkoliv se Honda registrovala jako dodavatel motorů, nemá je od sezony 2026 komu dodávat. Tedy zatím...
Portál The Race totiž přišel s informací, že japonské pohonné agregáty by se mohly od roku 2026 znovu objevovat v útrobách McLarenu. Tohle spojení koneckonců historie dobře zná. Nutno říct, že s velmi protichůdnými výsledky. Zatímco v osmdesátých a na počátku devadesátých let minulého století Honda s McLarenem F1 dominovali, naposledy to v jejich podání byla úplně jiná písnička.
Za vše hovoří slavná hláška Fernanda Alonsa „GP2 engine!" Opětovné spojení McLarenu a Hondy zkrátka nefungovalo. Japonci neměli dostatečný výkon ani spolehlivost, přičemž jejich britský partner jim situaci nikterak neulehčoval. Obě strany se později nechaly slyšet, že kulturní rozdíly byly až příliš velké.
Honda poté přešla k Red Bullu a i díky jeho pomoci svůj motor po všech stránkách vyladila. Ten má nyní na kontě dva tituly mezi jezdci a jeden mezi konstruktéry. Naproti tomu McLaren spoléhá na agregáty od Mercedesu. „S Mercedesem jsme opravdu spokojeni. Nejsme sice tovární tým, ale i tak věřím, že s nimi můžeme získat mistrovské tituly. S Mercedesem počítáme i do budoucna," řekl v závěru loňské sezony šéf McLarenu Zak Brown.
Ovšem podle zmíněného portálu The Race už první kontakt mezi McLarenem a Hondou proběhl. Zak Brown měl údajně sondovat situaci a případnou ochotu Japonců dodávat motory do Wokingu. Postoj Hondy by odmítavý být nemusel. Jak už bylo řečeno, Japonci totiž nemají tým, jemuž by své motory od sezony 2026 dodávali, partnerství tedy může být teoreticky výhodné pro obě strany.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.