Formule 1 brzy zažije návrat několika velkých hráčů z řad automobilek. V královně motorsportu budou opět působit Audi nebo Ford. Mnozí by ve F1 rádi viděli i BMW, to ale svůj comeback neplánuje.
Většina z nás si jistě pamatuje začátek tisíciletí, kdy BMW spolupracovalo s Williamsem a později také se Sauberem. Před sezonou 2010 se však bavorská automobilka z F1 stáhla a svůj návrat neplánuje ani po třinácti letech. Její čelní představitelé tvrdí, že k některým změnám došlo ve Formuli 1 až příliš pozdě.
„Jestliže mám být upřímný, tak současný hybridní systém ve Formuli 1 je naprosto k ničemu. V roce 2026 sice F1 přejde na nový hybridní systém, ale pro nás je to až příliš pozdě, protože hybridní systém plánovaný pro rok 2026 je už dnes používán v automobilech," říká šéf divize motorsportu BMW Andreas Roos.
Slavná automobilka nyní soustředí svou pozornost na vytrvalostní závody. Její prototypy se budou objevovat v šampionátech IMSA a WEC. Speciál s označením BMW M Hybrid V8 absolvoval svou závodní premiéru na konci ledna v Daytoně.
„Má to svůj důvod. Ve vytrvalostních závodech používáme hybridní systém, který má své místo i na cestách. F1 se do tohohle bodu dostane až za tři roky, proto nás momentálně nezajímá," dodává Roos.
The no. 24 BMW M Hybrid V8 is back out on the track after a brake change. We'll fight until the 🏁#TheUltimateElectrifiedMPower #Rolex24 @RLLracing @IMSA pic.twitter.com/4VCHnMhxim
— BMW Motorsport (@BMWMotorsport) January 29, 2023Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.