Formule 1 brzy zažije návrat několika velkých hráčů z řad automobilek. V královně motorsportu budou opět působit Audi nebo Ford. Mnozí by ve F1 rádi viděli i BMW, to ale svůj comeback neplánuje.
Většina z nás si jistě pamatuje začátek tisíciletí, kdy BMW spolupracovalo s Williamsem a později také se Sauberem. Před sezonou 2010 se však bavorská automobilka z F1 stáhla a svůj návrat neplánuje ani po třinácti letech. Její čelní představitelé tvrdí, že k některým změnám došlo ve Formuli 1 až příliš pozdě.
„Jestliže mám být upřímný, tak současný hybridní systém ve Formuli 1 je naprosto k ničemu. V roce 2026 sice F1 přejde na nový hybridní systém, ale pro nás je to až příliš pozdě, protože hybridní systém plánovaný pro rok 2026 je už dnes používán v automobilech," říká šéf divize motorsportu BMW Andreas Roos.
Slavná automobilka nyní soustředí svou pozornost na vytrvalostní závody. Její prototypy se budou objevovat v šampionátech IMSA a WEC. Speciál s označením BMW M Hybrid V8 absolvoval svou závodní premiéru na konci ledna v Daytoně.
„Má to svůj důvod. Ve vytrvalostních závodech používáme hybridní systém, který má své místo i na cestách. F1 se do tohohle bodu dostane až za tři roky, proto nás momentálně nezajímá," dodává Roos.
The no. 24 BMW M Hybrid V8 is back out on the track after a brake change. We'll fight until the 🏁#TheUltimateElectrifiedMPower #Rolex24 @RLLracing @IMSA pic.twitter.com/4VCHnMhxim
— BMW Motorsport (@BMWMotorsport) January 29, 2023Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.