Jakmile Red Bull oznámil, že na pozici vývojového pilota najal pro sezonu 2023 Daniela Ricciarda, začaly se šířit zvěsti o tom, že Ricciardo v budoucnu nahradí Péreze v kokpitu závodního vozu. Mexičan se ale takového scénáře nebojí.
„Ne, nebojím se. Je jedno, jestli tady je Daniel. Když jste pilotem Red Bullu, musíte hlavně podávat adekvátní výkony, protože jedině tak si svoje místo můžete udržet. Red Bull totiž může podepsat kohokoliv, takže neřeším, jestli tu Daniel je nebo není," řekl Pérez rozhodně na oficiální prezentaci týmu během minulého týdne.
Podle svých slov se na spolupráci s Ricciardem těší. „Máme štěstí, že Daniel je v týmu. Je hodně zkušený, takže nám závodním jezdcům může pomoct. Při našich debatách o autě nám rozumí, což je důležité. Díky tomu může odvádět skvělou práci na simulátoru a tým posouvat směrem dopředu," dodává Pérez.
Je ale jasné, že Pérez bude pod enormním tlakem. Dá se čekat, že špička pole bude vyrovnaná, což zvýší důležitost druhého pilota pro Pohár konstruktérů. A jestliže Sergio tuhle roli nezvládne, je dost dobře možné, že Red Bull sáhne právě po Ricciardovi. Vždyť Australan zažil u rudých býků nejlepší roky své kariéry. Jaký scénář odhadujete vy?
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.