Ferrari má nového šéfa - vlády v Maranellu se ujal Frederic Vasseur - podaří se mu vzkřísit zašlou slávu italské stáje?
Ten příběh je všem dobře znám - po konci Jeana Todta se týmoví šéfové v Maranellu střídají jak ponožky. Dlouho nevydrželi Domenicalli, Mattiaci, Arrivabene ani Binotto. Ve světle této zkušenosti bychom mohli říct, že pozice šéfa Ferrari je Formuli 1 je dost rizikovým povoláním.
Není se co divit, vždyť tlak na to, aby Ferrari vyhrávalo je obrovský. A když se to nedaří, je právě týmový principál většinou ten první, kdo neúspěchy odnese. Při pohledu zvenčí bychom mohli říct, že ve Ferrari není příliš prostoru na koncepční práci. Ostatně stačí se podívat ke konkurenci, Toto Wolff i Christian Horner působí u Mercedesu / Red Bullu dlouhodobě. A ačkoliv si oba týmy prošly těžšími okamžiky, vaz jim to nezlomilo.
Podobnou trpělivost Ferrari postrádá, myslí si to také bývalý jezdec Williamsu nebo McLarenu Juan Pablo Montoya, který ve své kariéře svedl s rudými vozy nespočet památných bitev. „U Ferrari je problém v tom, že nikdy nemáte jistotu Funguje to tam tak, že všichni čekají na moment, kdy šlápnete vedle, aby vás mohli vyhodit. Takhle to vidím alespoň já," líčí Montoya.
A pokračuje: „Podívejte se na Hornera s Wolffem, víte, že nikam neodejdou, protože mají ve svých týmech důvěru. Víte, že mají prostor pro práci, která se nakonec vyplatí. Upřímně jsem čekal, že Ferrari angažuje Jeana Todta, byl to můj odhad, který ale nakonec nevyšel. Opravdu jsem čekal, že po něm sáhnou."
Vasseurovi Montoya každopádně přeje úspěch. „Doufám, že se mu bude dařit a že Ferrari pozvedne. Na začátku loňské sezony měli skvělý vůz, ale nevytěžili z něj maximum. Vzpomínám si, jak Binotto před letní přestávkou říkal, že můžou vyhrát všechny zbývající závody, nakonec ale nevyhráli žádný... Fakt doufám, že se zvednou," přeje si Juan Pablo Montoya.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.