Ferrari má nového šéfa - vlády v Maranellu se ujal Frederic Vasseur - podaří se mu vzkřísit zašlou slávu italské stáje?
Ten příběh je všem dobře znám - po konci Jeana Todta se týmoví šéfové v Maranellu střídají jak ponožky. Dlouho nevydrželi Domenicalli, Mattiaci, Arrivabene ani Binotto. Ve světle této zkušenosti bychom mohli říct, že pozice šéfa Ferrari je Formuli 1 je dost rizikovým povoláním.
Není se co divit, vždyť tlak na to, aby Ferrari vyhrávalo je obrovský. A když se to nedaří, je právě týmový principál většinou ten první, kdo neúspěchy odnese. Při pohledu zvenčí bychom mohli říct, že ve Ferrari není příliš prostoru na koncepční práci. Ostatně stačí se podívat ke konkurenci, Toto Wolff i Christian Horner působí u Mercedesu / Red Bullu dlouhodobě. A ačkoliv si oba týmy prošly těžšími okamžiky, vaz jim to nezlomilo.
Podobnou trpělivost Ferrari postrádá, myslí si to také bývalý jezdec Williamsu nebo McLarenu Juan Pablo Montoya, který ve své kariéře svedl s rudými vozy nespočet památných bitev. „U Ferrari je problém v tom, že nikdy nemáte jistotu Funguje to tam tak, že všichni čekají na moment, kdy šlápnete vedle, aby vás mohli vyhodit. Takhle to vidím alespoň já," líčí Montoya.
A pokračuje: „Podívejte se na Hornera s Wolffem, víte, že nikam neodejdou, protože mají ve svých týmech důvěru. Víte, že mají prostor pro práci, která se nakonec vyplatí. Upřímně jsem čekal, že Ferrari angažuje Jeana Todta, byl to můj odhad, který ale nakonec nevyšel. Opravdu jsem čekal, že po něm sáhnou."
Vasseurovi Montoya každopádně přeje úspěch. „Doufám, že se mu bude dařit a že Ferrari pozvedne. Na začátku loňské sezony měli skvělý vůz, ale nevytěžili z něj maximum. Vzpomínám si, jak Binotto před letní přestávkou říkal, že můžou vyhrát všechny zbývající závody, nakonec ale nevyhráli žádný... Fakt doufám, že se zvednou," přeje si Juan Pablo Montoya.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.