Ferrari má nového šéfa - vlády v Maranellu se ujal Frederic Vasseur - podaří se mu vzkřísit zašlou slávu italské stáje?
Ten příběh je všem dobře znám - po konci Jeana Todta se týmoví šéfové v Maranellu střídají jak ponožky. Dlouho nevydrželi Domenicalli, Mattiaci, Arrivabene ani Binotto. Ve světle této zkušenosti bychom mohli říct, že pozice šéfa Ferrari je Formuli 1 je dost rizikovým povoláním.
Není se co divit, vždyť tlak na to, aby Ferrari vyhrávalo je obrovský. A když se to nedaří, je právě týmový principál většinou ten první, kdo neúspěchy odnese. Při pohledu zvenčí bychom mohli říct, že ve Ferrari není příliš prostoru na koncepční práci. Ostatně stačí se podívat ke konkurenci, Toto Wolff i Christian Horner působí u Mercedesu / Red Bullu dlouhodobě. A ačkoliv si oba týmy prošly těžšími okamžiky, vaz jim to nezlomilo.
Podobnou trpělivost Ferrari postrádá, myslí si to také bývalý jezdec Williamsu nebo McLarenu Juan Pablo Montoya, který ve své kariéře svedl s rudými vozy nespočet památných bitev. „U Ferrari je problém v tom, že nikdy nemáte jistotu Funguje to tam tak, že všichni čekají na moment, kdy šlápnete vedle, aby vás mohli vyhodit. Takhle to vidím alespoň já," líčí Montoya.
A pokračuje: „Podívejte se na Hornera s Wolffem, víte, že nikam neodejdou, protože mají ve svých týmech důvěru. Víte, že mají prostor pro práci, která se nakonec vyplatí. Upřímně jsem čekal, že Ferrari angažuje Jeana Todta, byl to můj odhad, který ale nakonec nevyšel. Opravdu jsem čekal, že po něm sáhnou."
Vasseurovi Montoya každopádně přeje úspěch. „Doufám, že se mu bude dařit a že Ferrari pozvedne. Na začátku loňské sezony měli skvělý vůz, ale nevytěžili z něj maximum. Vzpomínám si, jak Binotto před letní přestávkou říkal, že můžou vyhrát všechny zbývající závody, nakonec ale nevyhráli žádný... Fakt doufám, že se zvednou," přeje si Juan Pablo Montoya.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.