Aston Martin připravuje rozsáhle inovace nového monopostu, který se od loňského AMR22 bude hodně lišit. Podle zástupce technického ředitele Erica Blandina se má dvojnásobný šampion Fernando Alonso na co těšit.
Aston Martin loni obsadil mezi konstruktéry sedmou příčku, byť nasbíral stejně bodů jako šestá Alfa Romeo. Nikterak se však netají svými vysokými ambicemi, když chce znovu bojovat o vítězství ve velkých cenách s těmi nejlepšími. Kvůli tomu přetáhli do Silverstone, kde dokončují novou továrnu, zkušeného Fernanda Alonsa.
"Všechno, co jsme se naučili, vychází z loňského auta, a uplatnili jsme to na to letošní. Podstatná část AMR23 je tedy nová. Je zcela odlišné od AMR22. Změnili jsme více než 90 % dílů a více než odlišných je přes 95 % aerodynamických povrchů," prozrazuje Blandin.
"Použili jsme na novém voze několik chytrých inovací, představují třešničku na dortu. Nejsou nutností, ale je to hezké je mít. Je to skvělé, když najdete drobnou díru a můžete ji využít ke své výhodě, nestává se však často, že na ní můžete založit celé auto. Místo toho je nezbytné, abyste měly základy správně, potom můžete přidávat další věci," pokračuje Blandin.
Ten před příchodem k Aston Martinu vedl aerodynamické týmy u Red Bullu, Ferrari a Mercedesu. Alonso má podle něj již nyní významný dopad na vývoj nového monopostu AMR23.
"Fernandova zpětná vazba je extrémně precizní. Jasně promluvil o tom, co chce od vozu, a ihned identifikoval několik věcí, které jsme dokázali zahrnout do konstrukce AMR23," pochvaluje si Blandin zkušenosti španělského šampiona.
"V minulé sezóně Fernando řídil auto, které se od toho našeho dost lišilo, také bylo konkurenceschopnější. Poté, co se svezl s AMR22, dokázal oba vozy rychle porovnat a prohlásit: 'Tohle je jasně lepší, tohle je jasně horší, a na tohle bychom se měli zaměřit,'" oceňuje inženýr Aston Martinu.
Ten své nové auto představí již 13. února ve své továrně v Silverstone a podle Blandina půjde o skutečné auto, nikoliv o předváděcí či loňský monopost v novém lakování.
"Na vůz AMR22 jsme nasadili spoustu vylepšení a pokrok, který jsme učinili, potvrdil, že jsme s AMR23 vycházejícího z poznatků z loňského auta na té správné cestě. Odhalíme aktuální auto, stejně jako jsme to učinili loni. Auto, které odhalíme v naší nové továrně v Silverstone 13. února bude skutečné AMR23. Fanoušky nezklameme," slibuje.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.