Aston Martin připravuje rozsáhle inovace nového monopostu, který se od loňského AMR22 bude hodně lišit. Podle zástupce technického ředitele Erica Blandina se má dvojnásobný šampion Fernando Alonso na co těšit.
Aston Martin loni obsadil mezi konstruktéry sedmou příčku, byť nasbíral stejně bodů jako šestá Alfa Romeo. Nikterak se však netají svými vysokými ambicemi, když chce znovu bojovat o vítězství ve velkých cenách s těmi nejlepšími. Kvůli tomu přetáhli do Silverstone, kde dokončují novou továrnu, zkušeného Fernanda Alonsa.
"Všechno, co jsme se naučili, vychází z loňského auta, a uplatnili jsme to na to letošní. Podstatná část AMR23 je tedy nová. Je zcela odlišné od AMR22. Změnili jsme více než 90 % dílů a více než odlišných je přes 95 % aerodynamických povrchů," prozrazuje Blandin.
"Použili jsme na novém voze několik chytrých inovací, představují třešničku na dortu. Nejsou nutností, ale je to hezké je mít. Je to skvělé, když najdete drobnou díru a můžete ji využít ke své výhodě, nestává se však často, že na ní můžete založit celé auto. Místo toho je nezbytné, abyste měly základy správně, potom můžete přidávat další věci," pokračuje Blandin.
Ten před příchodem k Aston Martinu vedl aerodynamické týmy u Red Bullu, Ferrari a Mercedesu. Alonso má podle něj již nyní významný dopad na vývoj nového monopostu AMR23.
"Fernandova zpětná vazba je extrémně precizní. Jasně promluvil o tom, co chce od vozu, a ihned identifikoval několik věcí, které jsme dokázali zahrnout do konstrukce AMR23," pochvaluje si Blandin zkušenosti španělského šampiona.
"V minulé sezóně Fernando řídil auto, které se od toho našeho dost lišilo, také bylo konkurenceschopnější. Poté, co se svezl s AMR22, dokázal oba vozy rychle porovnat a prohlásit: 'Tohle je jasně lepší, tohle je jasně horší, a na tohle bychom se měli zaměřit,'" oceňuje inženýr Aston Martinu.
Ten své nové auto představí již 13. února ve své továrně v Silverstone a podle Blandina půjde o skutečné auto, nikoliv o předváděcí či loňský monopost v novém lakování.
"Na vůz AMR22 jsme nasadili spoustu vylepšení a pokrok, který jsme učinili, potvrdil, že jsme s AMR23 vycházejícího z poznatků z loňského auta na té správné cestě. Odhalíme aktuální auto, stejně jako jsme to učinili loni. Auto, které odhalíme v naší nové továrně v Silverstone 13. února bude skutečné AMR23. Fanoušky nezklameme," slibuje.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.