Aston Martin připravuje rozsáhle inovace nového monopostu, který se od loňského AMR22 bude hodně lišit. Podle zástupce technického ředitele Erica Blandina se má dvojnásobný šampion Fernando Alonso na co těšit.
Aston Martin loni obsadil mezi konstruktéry sedmou příčku, byť nasbíral stejně bodů jako šestá Alfa Romeo. Nikterak se však netají svými vysokými ambicemi, když chce znovu bojovat o vítězství ve velkých cenách s těmi nejlepšími. Kvůli tomu přetáhli do Silverstone, kde dokončují novou továrnu, zkušeného Fernanda Alonsa.
"Všechno, co jsme se naučili, vychází z loňského auta, a uplatnili jsme to na to letošní. Podstatná část AMR23 je tedy nová. Je zcela odlišné od AMR22. Změnili jsme více než 90 % dílů a více než odlišných je přes 95 % aerodynamických povrchů," prozrazuje Blandin.
"Použili jsme na novém voze několik chytrých inovací, představují třešničku na dortu. Nejsou nutností, ale je to hezké je mít. Je to skvělé, když najdete drobnou díru a můžete ji využít ke své výhodě, nestává se však často, že na ní můžete založit celé auto. Místo toho je nezbytné, abyste měly základy správně, potom můžete přidávat další věci," pokračuje Blandin.
Ten před příchodem k Aston Martinu vedl aerodynamické týmy u Red Bullu, Ferrari a Mercedesu. Alonso má podle něj již nyní významný dopad na vývoj nového monopostu AMR23.
"Fernandova zpětná vazba je extrémně precizní. Jasně promluvil o tom, co chce od vozu, a ihned identifikoval několik věcí, které jsme dokázali zahrnout do konstrukce AMR23," pochvaluje si Blandin zkušenosti španělského šampiona.
"V minulé sezóně Fernando řídil auto, které se od toho našeho dost lišilo, také bylo konkurenceschopnější. Poté, co se svezl s AMR22, dokázal oba vozy rychle porovnat a prohlásit: 'Tohle je jasně lepší, tohle je jasně horší, a na tohle bychom se měli zaměřit,'" oceňuje inženýr Aston Martinu.
Ten své nové auto představí již 13. února ve své továrně v Silverstone a podle Blandina půjde o skutečné auto, nikoliv o předváděcí či loňský monopost v novém lakování.
"Na vůz AMR22 jsme nasadili spoustu vylepšení a pokrok, který jsme učinili, potvrdil, že jsme s AMR23 vycházejícího z poznatků z loňského auta na té správné cestě. Odhalíme aktuální auto, stejně jako jsme to učinili loni. Auto, které odhalíme v naší nové továrně v Silverstone 13. února bude skutečné AMR23. Fanoušky nezklameme," slibuje.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.