Lando Norris po svém týmu požaduje, aby během zimy udělal stejný pokrok, jako se minulý rok povedl Ferrari při přechodu na novou generaci monopostů.
Scuderia vstoupila do loňského šampionátu velmi dobře a v první části se držela před Red Bullem. Ten poté zabral a po sérii vylepšení se dostal před ní, v některých závodech těžil také z chyb svého soupeře.
McLarenu se naproti tomu nepodařilo vyhrát ani jeden závod, Norris to dotáhl na pódium pouze jednou - v Imole. Během roku se poté propadl na pátou příčku za Alpine. Ve Wokingu stále čekají na dokončení nového simulátoru a aerodynamického tunelu, který by jim měl pomoci zlepšit konkurence- schopnost.
Letos by chtěli dosáhnout alespoň stejných zisků, jako loni Ferrari: "Je to splnitelné. Myslím, že to, co se jim povedlo, bylo extrémně dobré, když se odnikud v roce 2021, kdy jsme je téměř porazili, dostali k vítězstvím, bojům o pódiu každý víkend. To je to, na co musíme cílit, na tu úroveň mezisezónního pokroku," podotýká Norris.
"Samozřejmě u nich nešlo o štěstí, ale maximálně využili novou éru, novou sadu pravidel pro Formuli 1 s novými vozy, což jim umožnilo učinit větší skok než obvykle. Pro nás však pořád existuje spousta možností, abychom dosáhli něčeho podobného. A k tomu musíme vztahovat své cíle," pokračuje pilot McLarenu.
S pokrokem nechce čekat až na nový aerodynamický tunel, který stejně neovlivní ani přípravu vozu pro sezónu 2024. Podle něj ve Wokingu můžou udělat dostatečný pokrok i se současnými zdroji.
"Faktem je, že musíme odvést lepší práci a tým musí odvést lepší práci při stavbě lepšího auta. Myslím, že už v příští sezóně musíme udělat pokrok. Mám velkou víru v to, že to můžeme dosáhnout. Máme spoustu toho, co v těch správných oblastech potřebujeme, a ty správné lidi," domnívá se 23letý Brit.
"Jde jen o tu poslední překážku, poslední věc, abychom se dostali na stejnou úroveň a neměli žádnou výmluvu proti Red Bullu, Mercedesu a Ferrari. Tým ví, že musí odvést lepší práci," dodává Norris, jenž má s McLarenem smlouvu až do konce roku 2025.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.