Lando Norris po svém týmu požaduje, aby během zimy udělal stejný pokrok, jako se minulý rok povedl Ferrari při přechodu na novou generaci monopostů.
Scuderia vstoupila do loňského šampionátu velmi dobře a v první části se držela před Red Bullem. Ten poté zabral a po sérii vylepšení se dostal před ní, v některých závodech těžil také z chyb svého soupeře.
McLarenu se naproti tomu nepodařilo vyhrát ani jeden závod, Norris to dotáhl na pódium pouze jednou - v Imole. Během roku se poté propadl na pátou příčku za Alpine. Ve Wokingu stále čekají na dokončení nového simulátoru a aerodynamického tunelu, který by jim měl pomoci zlepšit konkurence- schopnost.
Letos by chtěli dosáhnout alespoň stejných zisků, jako loni Ferrari: "Je to splnitelné. Myslím, že to, co se jim povedlo, bylo extrémně dobré, když se odnikud v roce 2021, kdy jsme je téměř porazili, dostali k vítězstvím, bojům o pódiu každý víkend. To je to, na co musíme cílit, na tu úroveň mezisezónního pokroku," podotýká Norris.
"Samozřejmě u nich nešlo o štěstí, ale maximálně využili novou éru, novou sadu pravidel pro Formuli 1 s novými vozy, což jim umožnilo učinit větší skok než obvykle. Pro nás však pořád existuje spousta možností, abychom dosáhli něčeho podobného. A k tomu musíme vztahovat své cíle," pokračuje pilot McLarenu.
S pokrokem nechce čekat až na nový aerodynamický tunel, který stejně neovlivní ani přípravu vozu pro sezónu 2024. Podle něj ve Wokingu můžou udělat dostatečný pokrok i se současnými zdroji.
"Faktem je, že musíme odvést lepší práci a tým musí odvést lepší práci při stavbě lepšího auta. Myslím, že už v příští sezóně musíme udělat pokrok. Mám velkou víru v to, že to můžeme dosáhnout. Máme spoustu toho, co v těch správných oblastech potřebujeme, a ty správné lidi," domnívá se 23letý Brit.
"Jde jen o tu poslední překážku, poslední věc, abychom se dostali na stejnou úroveň a neměli žádnou výmluvu proti Red Bullu, Mercedesu a Ferrari. Tým ví, že musí odvést lepší práci," dodává Norris, jenž má s McLarenem smlouvu až do konce roku 2025.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.