Carlos Sainz měl před sezonou 2022 velká očekávání. Ta se mu ale nepodařila naplnit, čehož si je rodák z Madridu dobře vědom. I proto chce být na startu nového ročníku připravenější.
Ostatně Sainzovi nevyšel zejména start sezony 2022. Španěl nestačil rychlostně, navíc předvedl několik zbytečných chyb, které stály body jak jeho, tak i Ferrari. Není se tak co divit, že byl Sainz brzy pasován do role týmové dvojky, ačkoliv Mattia Binotto tuhle skutečnost nikdy veřejně nepřiznal.
„S uplynulou sezonou nejsem spokojený. Lišila se od mých očekávání. Naopak Charles byl většinu času extrémně rychlý, díky čemuž mi ukazoval limity vozu," popisuje Sainz, který se v druhé polovině ročníku přece jen zlepšil a napravil tak alespoň částečně svou reputaci.
Sainz exceloval zejména v Silvestrone, kde po heroickém výkonu získal své první vítězství ve Formuli 1. „Silverstone bylo speciální, jedinečný zážitek. Moje první vítězství ve Formuli 1, navíc s Ferrari. Nikdy na tenhle moment nezapomenu. Myslím si ale, že v Brazílii a USA jsem podal lepší výkon," přemýšlí někdejší pilot McLarenu nebo Renaultu.
A dodává: „Věřím, že rok 2023 začneme dobře, lépe než rok 2022. Věřím našemu týmu i sobě.. Z loňska jsme se poučili, navíc máme vše potřebné k tomu, abychom udělali další krok směrem dopředu. Je ale jasné, že konkurence bude tvrdá," uvědomuje si Sainz.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.