Carlos Sainz měl před sezonou 2022 velká očekávání. Ta se mu ale nepodařila naplnit, čehož si je rodák z Madridu dobře vědom. I proto chce být na startu nového ročníku připravenější.
Ostatně Sainzovi nevyšel zejména start sezony 2022. Španěl nestačil rychlostně, navíc předvedl několik zbytečných chyb, které stály body jak jeho, tak i Ferrari. Není se tak co divit, že byl Sainz brzy pasován do role týmové dvojky, ačkoliv Mattia Binotto tuhle skutečnost nikdy veřejně nepřiznal.
„S uplynulou sezonou nejsem spokojený. Lišila se od mých očekávání. Naopak Charles byl většinu času extrémně rychlý, díky čemuž mi ukazoval limity vozu," popisuje Sainz, který se v druhé polovině ročníku přece jen zlepšil a napravil tak alespoň částečně svou reputaci.
Sainz exceloval zejména v Silvestrone, kde po heroickém výkonu získal své první vítězství ve Formuli 1. „Silverstone bylo speciální, jedinečný zážitek. Moje první vítězství ve Formuli 1, navíc s Ferrari. Nikdy na tenhle moment nezapomenu. Myslím si ale, že v Brazílii a USA jsem podal lepší výkon," přemýšlí někdejší pilot McLarenu nebo Renaultu.
A dodává: „Věřím, že rok 2023 začneme dobře, lépe než rok 2022. Věřím našemu týmu i sobě.. Z loňska jsme se poučili, navíc máme vše potřebné k tomu, abychom udělali další krok směrem dopředu. Je ale jasné, že konkurence bude tvrdá," uvědomuje si Sainz.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.