Alpine angažoval pro sezonu 2023 dvojici francouzských pilotů. Romain Grosjean však varuje před možnými komplikacemi, které tohle spojení může přinést.
Grosjean volbu Gaslyho chápe, bývalý jezdec Haasu či Lotusu si myslí, že jeho krajan patří mezi nejlepší jezdce v pomyslném středu pole. Zároveň však varuje před možnou eskalací napětí, která může mezi Gaslym a Oconem nastat. Zvlášť když oba měli mezi sebou v minulosti vyhrocené vztahy.
„Nebudu lhát, může to skončit dost špatně. Oba budou chtít být nejlepším francouzským pilotem na roštu, takže čekám velkou rivalitu. Může to fakt být dost zlé. Alpine jde s jejich společným angažováním do rizika," je přesvědčen Grosjean. Zároveň však věří, že oba jsou již vyspělejší než před lety. „V minulosti nebyli nejlepšími přáteli, ale myslím, že už vyspěli," domnívá se Grosjean.
„Pokud si Alpine dá na jejich vztah pozor, může to pro tým být začátek skvělého příběhu. Oba jsou kvalitní piloti, kteří už mají na svém kontě vítězství ve Formuli 1. Jestliže dokážou společně spolupracovat, může se Alpine dostat hodně nahoru," věří Grosjean. Není pochyb o tom, že interní týmový souboj mezi Gaslym a Oconem bude jedním z výrazných lákadel sezony 2023.
Ostatně dá se čekat, že pro poraženého z této dvojice dost možná skončí kariéra ve Formuli 1. Gasly dostává po zpackaném angažmá u Red Bullu druhou šanci, přičemž pokud Ocona neporazí, další příležitost už nejspíš nedostane. Něco obdobného platí o Oconovi, také on zažívá určitý restart poté, co se do F1 dokázal po pauze vrátit. I proto bude vzájemná bitva těchto dvou galských kohoutů dost zajímavá. Jak podle vás dopadne?
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.