Alpine angažoval pro sezonu 2023 dvojici francouzských pilotů. Romain Grosjean však varuje před možnými komplikacemi, které tohle spojení může přinést.
Grosjean volbu Gaslyho chápe, bývalý jezdec Haasu či Lotusu si myslí, že jeho krajan patří mezi nejlepší jezdce v pomyslném středu pole. Zároveň však varuje před možnou eskalací napětí, která může mezi Gaslym a Oconem nastat. Zvlášť když oba měli mezi sebou v minulosti vyhrocené vztahy.
„Nebudu lhát, může to skončit dost špatně. Oba budou chtít být nejlepším francouzským pilotem na roštu, takže čekám velkou rivalitu. Může to fakt být dost zlé. Alpine jde s jejich společným angažováním do rizika," je přesvědčen Grosjean. Zároveň však věří, že oba jsou již vyspělejší než před lety. „V minulosti nebyli nejlepšími přáteli, ale myslím, že už vyspěli," domnívá se Grosjean.
„Pokud si Alpine dá na jejich vztah pozor, může to pro tým být začátek skvělého příběhu. Oba jsou kvalitní piloti, kteří už mají na svém kontě vítězství ve Formuli 1. Jestliže dokážou společně spolupracovat, může se Alpine dostat hodně nahoru," věří Grosjean. Není pochyb o tom, že interní týmový souboj mezi Gaslym a Oconem bude jedním z výrazných lákadel sezony 2023.
Ostatně dá se čekat, že pro poraženého z této dvojice dost možná skončí kariéra ve Formuli 1. Gasly dostává po zpackaném angažmá u Red Bullu druhou šanci, přičemž pokud Ocona neporazí, další příležitost už nejspíš nedostane. Něco obdobného platí o Oconovi, také on zažívá určitý restart poté, co se do F1 dokázal po pauze vrátit. I proto bude vzájemná bitva těchto dvou galských kohoutů dost zajímavá. Jak podle vás dopadne?
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.