Alpine angažoval pro sezonu 2023 dvojici francouzských pilotů. Romain Grosjean však varuje před možnými komplikacemi, které tohle spojení může přinést.
Grosjean volbu Gaslyho chápe, bývalý jezdec Haasu či Lotusu si myslí, že jeho krajan patří mezi nejlepší jezdce v pomyslném středu pole. Zároveň však varuje před možnou eskalací napětí, která může mezi Gaslym a Oconem nastat. Zvlášť když oba měli mezi sebou v minulosti vyhrocené vztahy.
„Nebudu lhát, může to skončit dost špatně. Oba budou chtít být nejlepším francouzským pilotem na roštu, takže čekám velkou rivalitu. Může to fakt být dost zlé. Alpine jde s jejich společným angažováním do rizika," je přesvědčen Grosjean. Zároveň však věří, že oba jsou již vyspělejší než před lety. „V minulosti nebyli nejlepšími přáteli, ale myslím, že už vyspěli," domnívá se Grosjean.
„Pokud si Alpine dá na jejich vztah pozor, může to pro tým být začátek skvělého příběhu. Oba jsou kvalitní piloti, kteří už mají na svém kontě vítězství ve Formuli 1. Jestliže dokážou společně spolupracovat, může se Alpine dostat hodně nahoru," věří Grosjean. Není pochyb o tom, že interní týmový souboj mezi Gaslym a Oconem bude jedním z výrazných lákadel sezony 2023.
Ostatně dá se čekat, že pro poraženého z této dvojice dost možná skončí kariéra ve Formuli 1. Gasly dostává po zpackaném angažmá u Red Bullu druhou šanci, přičemž pokud Ocona neporazí, další příležitost už nejspíš nedostane. Něco obdobného platí o Oconovi, také on zažívá určitý restart poté, co se do F1 dokázal po pauze vrátit. I proto bude vzájemná bitva těchto dvou galských kohoutů dost zajímavá. Jak podle vás dopadne?
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.