Máme za sebou první rok s revolučními vozy, které byly postaveny podle nových pravidel. Ne všichni jsou z nich ale nadšeni.
Jedním ze skeptiků je současný jezdec Alpine Esteban Ocon. Francouz doslova říká, že jízda s vozy staré generace byla působivější. Nová auta každopádně nezatracuje a věří, že postupný vývoj posune celou věc správným směrem. A navíc už teď vidí i klady. Chválí si například nižší opotřebení pneumatik, což podle něj F1 prospělo.
„Není to příliš zábavné. Auta jsou zase o něco těžší a mají méně přilnavosti, takže si to moc neužívám. Je ale pravdou, že jsme s nimi zatím absolvovali jen jeden rok, takže doufám, že náš vůz pro rok 2023 bude krokem směrem dopředu. Pozitivní je, že máme nižší opotřebení pneumatik, což je pro závody dobré," popisuje Ocon.
A dodává: „V Monze jsem testoval vůz z roku 2021 a tuhle jízdu jsem si užil mnohem víc. Byl to větší zážitek. Každopádně si nestěžuju, protože všichni jsme na tom stejně," líčí Ocon, který se zároveň zamýšlí nad minulostí.
„O F1 jsem začal snít v letech 2005 a 2006, byla to skvělá doba. Auta byla lehká, měli jsme válku výrobců pneumatik, skvěle znějící motory a souboje Ferrari s Renaultem. Jako divák jsem si tohle všechno užíval. Pokud bych si ale měl vybrat, ve kterém období bych chtěl závodit, byla by to současnost," uzavírá Esteban Ocon.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.