Máme za sebou první rok s revolučními vozy, které byly postaveny podle nových pravidel. Ne všichni jsou z nich ale nadšeni.
Jedním ze skeptiků je současný jezdec Alpine Esteban Ocon. Francouz doslova říká, že jízda s vozy staré generace byla působivější. Nová auta každopádně nezatracuje a věří, že postupný vývoj posune celou věc správným směrem. A navíc už teď vidí i klady. Chválí si například nižší opotřebení pneumatik, což podle něj F1 prospělo.
„Není to příliš zábavné. Auta jsou zase o něco těžší a mají méně přilnavosti, takže si to moc neužívám. Je ale pravdou, že jsme s nimi zatím absolvovali jen jeden rok, takže doufám, že náš vůz pro rok 2023 bude krokem směrem dopředu. Pozitivní je, že máme nižší opotřebení pneumatik, což je pro závody dobré," popisuje Ocon.
A dodává: „V Monze jsem testoval vůz z roku 2021 a tuhle jízdu jsem si užil mnohem víc. Byl to větší zážitek. Každopádně si nestěžuju, protože všichni jsme na tom stejně," líčí Ocon, který se zároveň zamýšlí nad minulostí.
„O F1 jsem začal snít v letech 2005 a 2006, byla to skvělá doba. Auta byla lehká, měli jsme válku výrobců pneumatik, skvěle znějící motory a souboje Ferrari s Renaultem. Jako divák jsem si tohle všechno užíval. Pokud bych si ale měl vybrat, ve kterém období bych chtěl závodit, byla by to současnost," uzavírá Esteban Ocon.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.