Ocon kritizuje nové vozy, do minulosti by se ale nevracel

Esteban Ocon v závodě v americkém Austinu
Esteban Ocon v závodě v americkém Austinu, foto: Alpine F1 Team
Pavel Mandát , F1NEWS.CZ 8. ledna 2023 18:40
Sdílej:

Máme za sebou první rok s revolučními vozy, které byly postaveny podle nových pravidel. Ne všichni jsou z nich ale nadšeni.

Jedním ze skeptiků je současný jezdec Alpine Esteban Ocon. Francouz doslova říká, že jízda s vozy staré generace byla působivější. Nová auta každopádně nezatracuje a věří, že postupný vývoj posune celou věc správným směrem. A navíc už teď vidí i klady. Chválí si například nižší opotřebení pneumatik, což podle něj F1 prospělo.

„Není to příliš zábavné. Auta jsou zase o něco těžší a mají méně přilnavosti, takže si to moc neužívám. Je ale pravdou, že jsme s nimi zatím absolvovali jen jeden rok, takže doufám, že náš vůz pro rok 2023 bude krokem směrem dopředu. Pozitivní je, že máme nižší opotřebení pneumatik, což je pro závody dobré," popisuje Ocon.

A dodává: „V Monze jsem testoval vůz z roku 2021 a tuhle jízdu jsem si užil mnohem víc. Byl to větší zážitek. Každopádně si nestěžuju, protože všichni jsme na tom stejně," líčí Ocon, který se zároveň zamýšlí nad minulostí.

 „O F1 jsem začal snít v letech 2005 a 2006, byla to skvělá doba. Auta byla lehká, měli jsme válku výrobců pneumatik, skvěle znějící motory a souboje Ferrari s Renaultem. Jako divák jsem si tohle všechno užíval. Pokud bych si ale měl vybrat, ve kterém období bych chtěl závodit, byla by to současnost," uzavírá Esteban Ocon.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.