Před Red Bullem stojí v roce 2023 několik výzev. Jednou z těch největších je, jak se tým vypořádá s drastickým omezením času v aerodynamickém tunelu.
Čas Red Bullu v aerodynamickém tunelu byl omezen hned ze dvou důvodů. Zaprvé kvůli tomu, že stáj loni zvítězila v Poháru konstruktérů (jedná se o nová pravidla platná pro všechny týmy) A zadruhé jde o trest, neboť Red Bull překročil v roce 2021 pravidla rozpočtového stropu.
V řeči čísel to znamená, že Red Bull přišel o více než 30 procent jízd v aerodynamickém tunelu. Zejména ve druhé polovině sezony 2023 může rakouská stáj na tento handicap nemálo doplatit. Technický tým Red Bullu se proto nyní snaží minimalizovat ztráty a s dostupným časem v aerodynamickém tunelu nakládat maximálně hospodárně.
„Je to bolestivé, snažíme se být velmi vybíraví, pokud jde o náš čas v aerodynamickém tunelu. Hodně přemýšlíme, jaké jízdy provedeme a jaké ne. Je to pro nás něco nového. Budeme se snažit, aby tenhle handicap neměl na naši formu vliv. Uvidíme v sezoně, jestli jsme se s tím popasovali dobře," říká šéf Red Bullu Christian Horner.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.