Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey letos neočekává nic s medem - podle něj bude jeho tým čelit v bitvě o další mistrovský titul velmi silnému Ferrari i Mercedesu.
Red Bull minulý rok získal konstruktérský titul po delším půstu, předtím se mu to povedlo naposledy v roce 2013. V minulé sezóně skvělý Max Verstappen ovládl 15 velkých cen a společně se Sergiem Pérezem vyjeli rekordní počet bodů během jediné sezóny.
Jeho tým byl ale potrestán za to, že překročil rozpočet pro rok 2021, což se krom pokuty ve výši 7 milionů dolarů negativně odrazí v možnostech pro aerodynamické testování - v tunelu bude moci strávit o dalších 10 % méně času.
"Omezení testování v aerodynamickém tunelu znamená, že budeme moci vyhodnocovat méně dílů, méně odlišných nápadů," potvrzuje Newey. "Pokud ale budeme opravdu chytří a vždy na model nasadíme ty správné věci, pak to samozřejmě nezpůsobí moc velký rozdíl."
"Ferrari nebude odpočívat, bude řešit své slabé stránky. Měli několik problémů se spolehlivostí, udělali několik chyb na boxové zídce.Budou tedy zpět," očekává technický ředitel Red Bullu.
"A pak samozřejmě Mercedes. Viděli jste, že začali s autem, které docela dost ztrácelo. A vyvinuli jej do formy, v níž vyhrálo jeden závod. Víte, že budou zpět. Takže to bude určitě náročný ročník," pokračuje Newey v hodnocení svých nejbližších soupeřů.
V zákulisí běží naplno přípravy nového monopostu, který má být ještě výkonnější než loňský RB18. "Soustředili jsme se na to, abychom měli správně ty základní věci, snažili jsme optimalizovat balík včetně zavěšení, rozložení monokoku, chladičů atd."
"Než jsme dorazili na předsezónní test, byli jsme trochu nervózní. Hodně jsme se věnovali výzkumu a zhruba jsme věděli, co musíme dělat, abychom auto vylepšili," vzpomíná Newey na počátky loňského ročníku se zcela novou generací monopostu.
"Když jsme těsně před Bahrajnem nasadili první závodní balík, tak nás to rozhodně vystřelilo zpoza Ferrari, řekněme k všestrannější úrovni. Auto mělo v první polovině sezóny rozhodně určité slabiny. Samozřejmě máme stále nějaké slabiny, ale podařilo se nám je omezit a v druhé polovině jsme měli již plně konkurenceschopný balík," shrnuje Newey.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.