Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey letos neočekává nic s medem - podle něj bude jeho tým čelit v bitvě o další mistrovský titul velmi silnému Ferrari i Mercedesu.
Red Bull minulý rok získal konstruktérský titul po delším půstu, předtím se mu to povedlo naposledy v roce 2013. V minulé sezóně skvělý Max Verstappen ovládl 15 velkých cen a společně se Sergiem Pérezem vyjeli rekordní počet bodů během jediné sezóny.
Jeho tým byl ale potrestán za to, že překročil rozpočet pro rok 2021, což se krom pokuty ve výši 7 milionů dolarů negativně odrazí v možnostech pro aerodynamické testování - v tunelu bude moci strávit o dalších 10 % méně času.
"Omezení testování v aerodynamickém tunelu znamená, že budeme moci vyhodnocovat méně dílů, méně odlišných nápadů," potvrzuje Newey. "Pokud ale budeme opravdu chytří a vždy na model nasadíme ty správné věci, pak to samozřejmě nezpůsobí moc velký rozdíl."
"Ferrari nebude odpočívat, bude řešit své slabé stránky. Měli několik problémů se spolehlivostí, udělali několik chyb na boxové zídce.Budou tedy zpět," očekává technický ředitel Red Bullu.
"A pak samozřejmě Mercedes. Viděli jste, že začali s autem, které docela dost ztrácelo. A vyvinuli jej do formy, v níž vyhrálo jeden závod. Víte, že budou zpět. Takže to bude určitě náročný ročník," pokračuje Newey v hodnocení svých nejbližších soupeřů.
V zákulisí běží naplno přípravy nového monopostu, který má být ještě výkonnější než loňský RB18. "Soustředili jsme se na to, abychom měli správně ty základní věci, snažili jsme optimalizovat balík včetně zavěšení, rozložení monokoku, chladičů atd."
"Než jsme dorazili na předsezónní test, byli jsme trochu nervózní. Hodně jsme se věnovali výzkumu a zhruba jsme věděli, co musíme dělat, abychom auto vylepšili," vzpomíná Newey na počátky loňského ročníku se zcela novou generací monopostu.
"Když jsme těsně před Bahrajnem nasadili první závodní balík, tak nás to rozhodně vystřelilo zpoza Ferrari, řekněme k všestrannější úrovni. Auto mělo v první polovině sezóny rozhodně určité slabiny. Samozřejmě máme stále nějaké slabiny, ale podařilo se nám je omezit a v druhé polovině jsme měli již plně konkurenceschopný balík," shrnuje Newey.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.