Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey letos neočekává nic s medem - podle něj bude jeho tým čelit v bitvě o další mistrovský titul velmi silnému Ferrari i Mercedesu.
Red Bull minulý rok získal konstruktérský titul po delším půstu, předtím se mu to povedlo naposledy v roce 2013. V minulé sezóně skvělý Max Verstappen ovládl 15 velkých cen a společně se Sergiem Pérezem vyjeli rekordní počet bodů během jediné sezóny.
Jeho tým byl ale potrestán za to, že překročil rozpočet pro rok 2021, což se krom pokuty ve výši 7 milionů dolarů negativně odrazí v možnostech pro aerodynamické testování - v tunelu bude moci strávit o dalších 10 % méně času.
"Omezení testování v aerodynamickém tunelu znamená, že budeme moci vyhodnocovat méně dílů, méně odlišných nápadů," potvrzuje Newey. "Pokud ale budeme opravdu chytří a vždy na model nasadíme ty správné věci, pak to samozřejmě nezpůsobí moc velký rozdíl."
"Ferrari nebude odpočívat, bude řešit své slabé stránky. Měli několik problémů se spolehlivostí, udělali několik chyb na boxové zídce.Budou tedy zpět," očekává technický ředitel Red Bullu.
"A pak samozřejmě Mercedes. Viděli jste, že začali s autem, které docela dost ztrácelo. A vyvinuli jej do formy, v níž vyhrálo jeden závod. Víte, že budou zpět. Takže to bude určitě náročný ročník," pokračuje Newey v hodnocení svých nejbližších soupeřů.
V zákulisí běží naplno přípravy nového monopostu, který má být ještě výkonnější než loňský RB18. "Soustředili jsme se na to, abychom měli správně ty základní věci, snažili jsme optimalizovat balík včetně zavěšení, rozložení monokoku, chladičů atd."
"Než jsme dorazili na předsezónní test, byli jsme trochu nervózní. Hodně jsme se věnovali výzkumu a zhruba jsme věděli, co musíme dělat, abychom auto vylepšili," vzpomíná Newey na počátky loňského ročníku se zcela novou generací monopostu.
"Když jsme těsně před Bahrajnem nasadili první závodní balík, tak nás to rozhodně vystřelilo zpoza Ferrari, řekněme k všestrannější úrovni. Auto mělo v první polovině sezóny rozhodně určité slabiny. Samozřejmě máme stále nějaké slabiny, ale podařilo se nám je omezit a v druhé polovině jsme měli již plně konkurenceschopný balík," shrnuje Newey.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.