Zdálo se, že Ferrari bude mít v sezoně 2022 šanci na mistrovský titul, jenže nakonec bylo o šampionátu rozhodnuto poměrně bezy. Red Bull a Max Verstappen od letní přestávky dominovali.
Naopak Ferrari nestíhalo, zatímco rudé vozy měly na začátku sezony výtečnou formu, s jejím průběhem Maranello o konkurenceschopnost přicházelo. Na vině byl nedostatečný vývoj, technická a strategická selhání i chyby jezdců, jak uznává Charles Leclerc, druhý muž letošního šampionátu.
„Nebyli jsme dostatečně precizní, abychom mohli Red Bullu konkurovat. To musíme zlepšit, jako tým jsme udělali příliš mnoho chyb. Chyboval jsem i já osobně, hlavně dvě chyby mě stály hodně, jinak jsem ale se sezonou spokojený," popisuje Monačan, který o svém druhém místě v mistrovství světa rozhodl povedeným závodem v Abú Zabí.
Leclerc zároveň chválí Verstappena a Red Bull: „Max i Red Bull odvedli letos parádní práci, téměř nechybovali a tituly si plně zaslouží, abychom jim mohli konkurovat, musíme se zlepšit, jak už jsem říkal," dodává Leclerc. Ten začne v roce 2023 už svou pátou sezonu u Ferrari. Bude konečně mistrovská?
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.