Zdálo se, že Ferrari bude mít v sezoně 2022 šanci na mistrovský titul, jenže nakonec bylo o šampionátu rozhodnuto poměrně bezy. Red Bull a Max Verstappen od letní přestávky dominovali.
Naopak Ferrari nestíhalo, zatímco rudé vozy měly na začátku sezony výtečnou formu, s jejím průběhem Maranello o konkurenceschopnost přicházelo. Na vině byl nedostatečný vývoj, technická a strategická selhání i chyby jezdců, jak uznává Charles Leclerc, druhý muž letošního šampionátu.
„Nebyli jsme dostatečně precizní, abychom mohli Red Bullu konkurovat. To musíme zlepšit, jako tým jsme udělali příliš mnoho chyb. Chyboval jsem i já osobně, hlavně dvě chyby mě stály hodně, jinak jsem ale se sezonou spokojený," popisuje Monačan, který o svém druhém místě v mistrovství světa rozhodl povedeným závodem v Abú Zabí.
Leclerc zároveň chválí Verstappena a Red Bull: „Max i Red Bull odvedli letos parádní práci, téměř nechybovali a tituly si plně zaslouží, abychom jim mohli konkurovat, musíme se zlepšit, jak už jsem říkal," dodává Leclerc. Ten začne v roce 2023 už svou pátou sezonu u Ferrari. Bude konečně mistrovská?
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.