Zdálo se, že Ferrari bude mít v sezoně 2022 šanci na mistrovský titul, jenže nakonec bylo o šampionátu rozhodnuto poměrně bezy. Red Bull a Max Verstappen od letní přestávky dominovali.
Naopak Ferrari nestíhalo, zatímco rudé vozy měly na začátku sezony výtečnou formu, s jejím průběhem Maranello o konkurenceschopnost přicházelo. Na vině byl nedostatečný vývoj, technická a strategická selhání i chyby jezdců, jak uznává Charles Leclerc, druhý muž letošního šampionátu.
„Nebyli jsme dostatečně precizní, abychom mohli Red Bullu konkurovat. To musíme zlepšit, jako tým jsme udělali příliš mnoho chyb. Chyboval jsem i já osobně, hlavně dvě chyby mě stály hodně, jinak jsem ale se sezonou spokojený," popisuje Monačan, který o svém druhém místě v mistrovství světa rozhodl povedeným závodem v Abú Zabí.
Leclerc zároveň chválí Verstappena a Red Bull: „Max i Red Bull odvedli letos parádní práci, téměř nechybovali a tituly si plně zaslouží, abychom jim mohli konkurovat, musíme se zlepšit, jak už jsem říkal," dodává Leclerc. Ten začne v roce 2023 už svou pátou sezonu u Ferrari. Bude konečně mistrovská?
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.