Fernando Alonso je nejstarším jezdcem současného startovního pole F1. Ostřílený Španěl oslaví příští rok už své 42. narozeniny, jako nevýhodu to ale nevnímá. Právě naopak.
„Můžu čerpat z obrovské řady zkušeností. Vlastně si myslím, že jsem lepším jezdcem než před lety. Třeba v roce 2007 jsem nepodával moc dobré výkony. Dnes bych tehdejšího Alonsa z mého úhlu pohledu porazil. Na některých tratích jsem jel i sedmnáctkrát, to jsou zkušenosti, které během pátečních tréninků nedoženete. Například v Montrealu jsme před kvalifikací jeli na mokru jen několik málo kol, já ale na té trati jel na mokru asi už šestkrát," popisuje Alonso.
Mistr světa z let 2005 a 2006 podepsal pro následující dvě sezony smlouvu s Aston Martinem. Ve Formuli 1 by tedy měl závodit i ve věku 43 let. Pokud by během následujících dvou ročníků vyhrál alespoň jeden závod, stal by se prvním čtyřicátníkem od dob Nigela Mansella, kterému se takový kousek povedl.
„Pokud by mě v posledních kolech závodů předjížděli mladší a fyzicky lépe připravení soupeři, měl bych problém, to se ale neděje. Opravdu si myslím, že dnes jsem lepším jezdcem než v minulosti. Lépe čtu závod, vím, jak se mu přizpůsobovat. V roce 2006 nehrálo starání se o pneumatiky prakticky žádnou roli, dnes je to jiné a takových detailů je celá řada. Právně díky nim jsem dnes lepší," líčí rodák z Ovieda..
Motivace Alonsovi nechybí ani v pokročilém závodnickém věku. „Chci získat třetí titul, dokud budu mít byť jen minimální šanci, abych tohoto cíle dosáhnul, budu pokračovat. Samozřejmě bych rád pilotoval vůz schopný bojovat na čele, ale v těchto týmech je obsazeno. Aston Martin může bojovat o titul během dvou až tří let," věří Španěl.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.