F1 se uložila k zimnímu spánku, motory monopostů znovu rozehrají svůj orchestr až během oficiálních testů, které se uskuteční na jaře, ovšem období predikcí a očekávání jede dál.
Jednou z nejvíce řešených otázek je samozřejmě ta, kdo bude mít v sezoně 2023 nejrychlejší vůz a kdo bude bojovat o mistrovské tituly. Největším favoritem je logicky Red Bull, vždyť rakouská stáj oslavila v ročníku 2022 titul mezi jezdci i konstruktéry. Parádní návrat do formy ovšem předvedl také Mercedes a o slovo se bude chtít přihlásit rovněž Ferrari. Právě tohle jsou největší favorité sezony 2023, alespoň podle Charlese Leclerca. „Nemyslím si, že se k nám třem někdo připojí," říká doslova.
Velká očekávání má Monačan od Mercedesu, Stříbrné šípy začátek loňské sezony hrubě nezvládly, nicméně v jejím průběhu ukázaly velmi dobrý vývoj, přičemž v závěru ročníku už německá stáj patřila mezi špičku. „Mercedes určitě bude v boji, během sezony ukázali velké zlepšení, což je většinou známka toho, že věci jdou správným směrem, budou silní," hlásí Leclerc.
Ale jakou formu ukáže v prvním závodě nové sezony Ferrari? Maranello vstoupilo do loňského seriálu skvěle, jenže forma rudých vozů postupně uvadala. Ferrari zkrátka nezvládlo vývoj i proto s nimi příliš odborníků nepočítá. Italové navíc provedli změnu na postu šéfa týmu, přičemž i tohle je atribut, který může hrát roli. Většinou totiž nějakou dobu trvá než si vše sedne.
Leclerc však obavy nemá a svému týmu věří. „Jdeme správnou cestou, jsem si tím jistý, tvrdě pracujeme na simulátoru, abychom pochopili veškeré slabiny letošního vozu a poučili se z nich. Sezona 2020 byla špatná, ale v roce 2021 jsme ukázali sílu tohoto týmu, když jsme se vrátili zpět do boje. Věřím, že v boji budeme i příští rok, jsem si jistý, že budeme mít dobré auto. Na špici uvidíme bitvu tří týmů," dodává Charles.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.