F1 se uložila k zimnímu spánku, motory monopostů znovu rozehrají svůj orchestr až během oficiálních testů, které se uskuteční na jaře, ovšem období predikcí a očekávání jede dál.
Jednou z nejvíce řešených otázek je samozřejmě ta, kdo bude mít v sezoně 2023 nejrychlejší vůz a kdo bude bojovat o mistrovské tituly. Největším favoritem je logicky Red Bull, vždyť rakouská stáj oslavila v ročníku 2022 titul mezi jezdci i konstruktéry. Parádní návrat do formy ovšem předvedl také Mercedes a o slovo se bude chtít přihlásit rovněž Ferrari. Právě tohle jsou největší favorité sezony 2023, alespoň podle Charlese Leclerca. „Nemyslím si, že se k nám třem někdo připojí," říká doslova.
Velká očekávání má Monačan od Mercedesu, Stříbrné šípy začátek loňské sezony hrubě nezvládly, nicméně v jejím průběhu ukázaly velmi dobrý vývoj, přičemž v závěru ročníku už německá stáj patřila mezi špičku. „Mercedes určitě bude v boji, během sezony ukázali velké zlepšení, což je většinou známka toho, že věci jdou správným směrem, budou silní," hlásí Leclerc.
Ale jakou formu ukáže v prvním závodě nové sezony Ferrari? Maranello vstoupilo do loňského seriálu skvěle, jenže forma rudých vozů postupně uvadala. Ferrari zkrátka nezvládlo vývoj i proto s nimi příliš odborníků nepočítá. Italové navíc provedli změnu na postu šéfa týmu, přičemž i tohle je atribut, který může hrát roli. Většinou totiž nějakou dobu trvá než si vše sedne.
Leclerc však obavy nemá a svému týmu věří. „Jdeme správnou cestou, jsem si tím jistý, tvrdě pracujeme na simulátoru, abychom pochopili veškeré slabiny letošního vozu a poučili se z nich. Sezona 2020 byla špatná, ale v roce 2021 jsme ukázali sílu tohoto týmu, když jsme se vrátili zpět do boje. Věřím, že v boji budeme i příští rok, jsem si jistý, že budeme mít dobré auto. Na špici uvidíme bitvu tří týmů," dodává Charles.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.