F1 se uložila k zimnímu spánku, motory monopostů znovu rozehrají svůj orchestr až během oficiálních testů, které se uskuteční na jaře, ovšem období predikcí a očekávání jede dál.
Jednou z nejvíce řešených otázek je samozřejmě ta, kdo bude mít v sezoně 2023 nejrychlejší vůz a kdo bude bojovat o mistrovské tituly. Největším favoritem je logicky Red Bull, vždyť rakouská stáj oslavila v ročníku 2022 titul mezi jezdci i konstruktéry. Parádní návrat do formy ovšem předvedl také Mercedes a o slovo se bude chtít přihlásit rovněž Ferrari. Právě tohle jsou největší favorité sezony 2023, alespoň podle Charlese Leclerca. „Nemyslím si, že se k nám třem někdo připojí," říká doslova.
Velká očekávání má Monačan od Mercedesu, Stříbrné šípy začátek loňské sezony hrubě nezvládly, nicméně v jejím průběhu ukázaly velmi dobrý vývoj, přičemž v závěru ročníku už německá stáj patřila mezi špičku. „Mercedes určitě bude v boji, během sezony ukázali velké zlepšení, což je většinou známka toho, že věci jdou správným směrem, budou silní," hlásí Leclerc.
Ale jakou formu ukáže v prvním závodě nové sezony Ferrari? Maranello vstoupilo do loňského seriálu skvěle, jenže forma rudých vozů postupně uvadala. Ferrari zkrátka nezvládlo vývoj i proto s nimi příliš odborníků nepočítá. Italové navíc provedli změnu na postu šéfa týmu, přičemž i tohle je atribut, který může hrát roli. Většinou totiž nějakou dobu trvá než si vše sedne.
Leclerc však obavy nemá a svému týmu věří. „Jdeme správnou cestou, jsem si tím jistý, tvrdě pracujeme na simulátoru, abychom pochopili veškeré slabiny letošního vozu a poučili se z nich. Sezona 2020 byla špatná, ale v roce 2021 jsme ukázali sílu tohoto týmu, když jsme se vrátili zpět do boje. Věřím, že v boji budeme i příští rok, jsem si jistý, že budeme mít dobré auto. Na špici uvidíme bitvu tří týmů," dodává Charles.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.