Max Verstappen se ohlíží za letošní sezónou, do níž vstupoval s obavami. Těžce si také zvykal na nový monopost, který trpěl nadváhou. Během sezóny se s ním sžil a po dietě začal na dráze dominovat. V čem spatřuje největší rozdíly proti jeho předchůdci RB16B?
"Upřímně, byl tam velký otazník. Kvůli novým pravidlům jsme neměli tušení, jak na tom budeme. V aerodynamickém tunelu a při výpočtech vypadalo všechno dobře, ale nikdy nevíte, na co přijdou ostatní. Nenašli nějaký trik?" popisuje pro RacingNews365 Verstappen.
"Když auta najela na rošt v Bahrajnu kvůli fotografování, bylo tam tolik nápadů a říkali jste si: 'Udělali jsme to správně?' Naším problémem na počátku bylo, že jsme měli těžkou nadváhu, takže jsme opravdu nemohli předvádět skutečný potenciál auta, ale během času jsme se toho zbavili a auto ožilo. Vylepšení pomohla, šlo však hlavně o tu váhu," přiznává dvojnásobný šampion.
Red Bull těžil také toho, že se jeho monopost RB18 vůbec netrápil s poskakováním na rovinkách kvůli přísavnému efektu podlahy: "Některé týmy měly více problémů, které musely řešit, zatímco my jsme se mohli víceméně soustředit pouze na snižování hmotnosti a výkonnost."
"Ale ta redukce hmotnosti byla opravdu nečekaná. Lidé řešili poskakování a my naši hmotnost, raději bychom se však více soustředili na výkonnost. Bylo to drahé a to je kvůli rozpočtovému stropu problém. Už jsme měli vypočítaná určitá vylepšení, ale najednou jste se museli zaměřit na snižování hmotnosti. Přijít na to, kde to udělat, není nejjednodušší," říká Verstappen.
Z prvního závodu odstoupil, do cíle nedojel ani v Austrálii, zatímco jeho největší soupeř Charles Leclerc s Ferrari sbíral body a vytvořil si náskok. Problémy Red Bullu ale tehdy nepramenily s příliš vysoké hmotnosti nového vozu.
"V té době jsme na autě neměli fakt nic, co by snižovalo hmotnost. Museli jsme počkat několik týdnů, až jsme se dočkali vylepšení, takže to s tím nemělo nic společného. Upřímně, během testů jsme neměli téměř žádné potíže a ty problémy, s nimiž jsme se setkali, byly opravdu nečekané. Byla to trochu škoda, v té době jsme pro ně neměli moc vysvětlení, ale tým je naštěstí rychle vyřešil," vzpomíná 25letý Holanďan.
V závěru popisuje rozdíly mezi předchozím vozem a tím letošním: "Vůz z minulého roku byl agilnější, protože byl lehčí. Také viditelnost byla na přední nápravě mnohem lepší, abych byl upřímný. V rychlých zatáčkách jsou tahle auta fajn, ale v těch pomalých jsou trochu líná."
"Ve vysokých rychlostech jsou docela stabilní, zatímco ta loňská se trochu smýkala, ale v pomalých rychlostech opět úřaduje hmotnost. Je to trochu škoda, ale nakonec byla vytvořena pro lepší závodění a toho jsme se dočkali. Musí být nastavena mnohem tužší a my jsme si na ně už zvykli. Zpočátku jsem se při jízdě trápil, ale ne kvůli tomu, že by mě bolela záda nebo něco, jen se rozhodně ovládala velmi odlišně," dodává Verstappen.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.