Max Verstappen se ohlíží za letošní sezónou, do níž vstupoval s obavami. Těžce si také zvykal na nový monopost, který trpěl nadváhou. Během sezóny se s ním sžil a po dietě začal na dráze dominovat. V čem spatřuje největší rozdíly proti jeho předchůdci RB16B?
"Upřímně, byl tam velký otazník. Kvůli novým pravidlům jsme neměli tušení, jak na tom budeme. V aerodynamickém tunelu a při výpočtech vypadalo všechno dobře, ale nikdy nevíte, na co přijdou ostatní. Nenašli nějaký trik?" popisuje pro RacingNews365 Verstappen.
"Když auta najela na rošt v Bahrajnu kvůli fotografování, bylo tam tolik nápadů a říkali jste si: 'Udělali jsme to správně?' Naším problémem na počátku bylo, že jsme měli těžkou nadváhu, takže jsme opravdu nemohli předvádět skutečný potenciál auta, ale během času jsme se toho zbavili a auto ožilo. Vylepšení pomohla, šlo však hlavně o tu váhu," přiznává dvojnásobný šampion.
Red Bull těžil také toho, že se jeho monopost RB18 vůbec netrápil s poskakováním na rovinkách kvůli přísavnému efektu podlahy: "Některé týmy měly více problémů, které musely řešit, zatímco my jsme se mohli víceméně soustředit pouze na snižování hmotnosti a výkonnost."
"Ale ta redukce hmotnosti byla opravdu nečekaná. Lidé řešili poskakování a my naši hmotnost, raději bychom se však více soustředili na výkonnost. Bylo to drahé a to je kvůli rozpočtovému stropu problém. Už jsme měli vypočítaná určitá vylepšení, ale najednou jste se museli zaměřit na snižování hmotnosti. Přijít na to, kde to udělat, není nejjednodušší," říká Verstappen.
Z prvního závodu odstoupil, do cíle nedojel ani v Austrálii, zatímco jeho největší soupeř Charles Leclerc s Ferrari sbíral body a vytvořil si náskok. Problémy Red Bullu ale tehdy nepramenily s příliš vysoké hmotnosti nového vozu.
"V té době jsme na autě neměli fakt nic, co by snižovalo hmotnost. Museli jsme počkat několik týdnů, až jsme se dočkali vylepšení, takže to s tím nemělo nic společného. Upřímně, během testů jsme neměli téměř žádné potíže a ty problémy, s nimiž jsme se setkali, byly opravdu nečekané. Byla to trochu škoda, v té době jsme pro ně neměli moc vysvětlení, ale tým je naštěstí rychle vyřešil," vzpomíná 25letý Holanďan.
V závěru popisuje rozdíly mezi předchozím vozem a tím letošním: "Vůz z minulého roku byl agilnější, protože byl lehčí. Také viditelnost byla na přední nápravě mnohem lepší, abych byl upřímný. V rychlých zatáčkách jsou tahle auta fajn, ale v těch pomalých jsou trochu líná."
"Ve vysokých rychlostech jsou docela stabilní, zatímco ta loňská se trochu smýkala, ale v pomalých rychlostech opět úřaduje hmotnost. Je to trochu škoda, ale nakonec byla vytvořena pro lepší závodění a toho jsme se dočkali. Musí být nastavena mnohem tužší a my jsme si na ně už zvykli. Zpočátku jsem se při jízdě trápil, ale ne kvůli tomu, že by mě bolela záda nebo něco, jen se rozhodně ovládala velmi odlišně," dodává Verstappen.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.