V tomto týdnu došlo ve světě Formule 1 k několika zajímavým transferům. Velký rozruch vyvolal odchod Andrease Seidla z McLarenu.
Zkušený manažer měl přitom být jedním z klíčových prvků McLarenu na cestě vzhůru. A dá se říct, že právě tak tomu také bylo. Stáj z Wokingu předváděla pod Seidlovým vedením konstantní progres a i když letošek nebyl z jejího pohledu ideální, všichni věřili, že McLaren bude brzy sklízet ovoce své práce. Jenže Seidlův odchod zamíchal kartami. Ne snad, že by bylo v McLarenu najednou všechno špatně, rozhodně však nejde o dobrý signál. Stejný názor má rovněž Martin Brundle.
„Odchod Seidla je pro McLaren směrem do budoucna špatnou zprávou. Nemusí sice panikařit, protože strukturu mají pořád nastavenou velmi dobře, není ale pochyb o tom, že je tohle oslabí," hlásí bývalý britský závodník a nynější televizní komentátor.
Zároveň dodává, že Seidlovo, sbohem může mít negativní vliv na oba piloty, tedy Landa Norrise i Oscara Piastriho. Oba totiž byli na osobu uznávaného manažera nemálo vázáni. Věřili, že právě Seidl je zárukou zářné budoucnosti.
„Lando má s McLarenem dlouhodobou smlouvu, takže věci se pro něj nevyvíjí ideálně. Byl to právě Seidl, kdo ho přesvědčil, že má u týmu zůstat, měli k sobě blízko. Dokážu si představit, že Lando teď bude přemýšlet o tom, co měli v Audi za větší lákadlo, že jim Seidl dal přednost. Ideální to není ani pro Piastriho, protože veškeré rozhovory s ním vedl právě Seidl," dodává Martin Brundle.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.