Technický ředitel Aston Martinu Dan Fallows promluvil o vývoji uvnitř týmu i stavbě nového aerodynamického tunelu, který chtějí rozjet v polovině sezóny 2024.
Chystaný aerodynamický tunel je součástí nové továrny, která se staví v Silverstone. Do ní by se měli zaměstnanci přesunout už v květnu příštího roku, přilehlý aerodynamický tunel však začne fungovat o rok později.
Aerodynamický vývoj závodních monopostů doposud probíhal a stále probíhá v Brackley u Mercedesu. Tam také budou zahájeny první práce na voze AMR25 pro sezónu 2025 než budou přesunuty do nového zařízení, které bude muset být po dokončení plně otestováno.
"Cílem je, aby aerodynamický tunel začal fungovat uprostřed roku 2024. Doufáme, že alespoň něčím přispěje ročníku 2025. Podle mě půjde o první auto, na které bude mít nový tunel významný dopad v závislosti na tom, jak to půjde s uvedením do provozu a věcmi kolem," popisuje Fallows.
"Pokud jde o samotnou továrnu, která začne v různých fázích fungovat příští rok, tak doufáme, že již u dřívějších aut se také projeví její užitek," pokračuje technický ředitel Aston Martinu, jenž přišel do Silverstone po sezóně 2021 jako velká posila z Red Bullu.
Přechod do nového aerodynamického tunelu tedy není záležitostí nejbližších okamžiků. Nějaký čas taky zabere jeho kalibrace a korelace: "Když postavíte nový aerodynamický tunel, tak nevyhnutelně musíte projít prověřovacím procesem. Ten opravdu pouze určuje, jestli vám bude dávat čísla, která očekáváte."
"Máme štěstí, že testujeme v aerodynamickém tunelu Mercedesu, který je vysoce kvalitní. Musíme tedy zajistit, aby naše nové zařízení poskytovalo výsledky, které jsou s ním konzistentní. A to zabere určité množství času. Ale existují věci, které tento proces mohou urychlit. Samozřejmě je cílem dostat se do něj co nejdříve," přibližuje Fallows.
"Není pochyb o tom, že půjde o zařízení světové třídy. A je velmi důležité, že k němu budeme moci mít přístup 24 hodin denně. Jak se budeme zlepšovat a kvůli omezenému aerodynamickém testování nebudeme moci trávit tolik času v tunelu, tak mít vlastní zařízení a možnost v něm provádět další experimenty je něco neocenitelného," říká.
"Momentálně takový luxus nemáme, když sdílíme tunel s jiným týmem," dodává Fallows a věří, že se s novým zařízením budou posouvat ve startovním poli výše až k bojům o vítězství s těmi nejlepšími týmy ve Formuli 1.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.