Technický ředitel Aston Martinu Dan Fallows promluvil o vývoji uvnitř týmu i stavbě nového aerodynamického tunelu, který chtějí rozjet v polovině sezóny 2024.
Chystaný aerodynamický tunel je součástí nové továrny, která se staví v Silverstone. Do ní by se měli zaměstnanci přesunout už v květnu příštího roku, přilehlý aerodynamický tunel však začne fungovat o rok později.
Aerodynamický vývoj závodních monopostů doposud probíhal a stále probíhá v Brackley u Mercedesu. Tam také budou zahájeny první práce na voze AMR25 pro sezónu 2025 než budou přesunuty do nového zařízení, které bude muset být po dokončení plně otestováno.
"Cílem je, aby aerodynamický tunel začal fungovat uprostřed roku 2024. Doufáme, že alespoň něčím přispěje ročníku 2025. Podle mě půjde o první auto, na které bude mít nový tunel významný dopad v závislosti na tom, jak to půjde s uvedením do provozu a věcmi kolem," popisuje Fallows.
"Pokud jde o samotnou továrnu, která začne v různých fázích fungovat příští rok, tak doufáme, že již u dřívějších aut se také projeví její užitek," pokračuje technický ředitel Aston Martinu, jenž přišel do Silverstone po sezóně 2021 jako velká posila z Red Bullu.
Přechod do nového aerodynamického tunelu tedy není záležitostí nejbližších okamžiků. Nějaký čas taky zabere jeho kalibrace a korelace: "Když postavíte nový aerodynamický tunel, tak nevyhnutelně musíte projít prověřovacím procesem. Ten opravdu pouze určuje, jestli vám bude dávat čísla, která očekáváte."
"Máme štěstí, že testujeme v aerodynamickém tunelu Mercedesu, který je vysoce kvalitní. Musíme tedy zajistit, aby naše nové zařízení poskytovalo výsledky, které jsou s ním konzistentní. A to zabere určité množství času. Ale existují věci, které tento proces mohou urychlit. Samozřejmě je cílem dostat se do něj co nejdříve," přibližuje Fallows.
"Není pochyb o tom, že půjde o zařízení světové třídy. A je velmi důležité, že k němu budeme moci mít přístup 24 hodin denně. Jak se budeme zlepšovat a kvůli omezenému aerodynamickém testování nebudeme moci trávit tolik času v tunelu, tak mít vlastní zařízení a možnost v něm provádět další experimenty je něco neocenitelného," říká.
"Momentálně takový luxus nemáme, když sdílíme tunel s jiným týmem," dodává Fallows a věří, že se s novým zařízením budou posouvat ve startovním poli výše až k bojům o vítězství s těmi nejlepšími týmy ve Formuli 1.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.