Mercedes vstoupil do letošní sezony katastrofálně. V jejím závěru ale měly Stříbrné šípy velmi rychlý vůz. I proto si Helmut Marko myslí, že právě německá stáj bude příští rok největším soupeřem Red Bullu.
Asi by takový scénář nikoho nepřekvapil. Mercedes zkrátka letos opět ukázal svou sílu, byť jiným způsobem než jsme byli zvyklí během uplynulých let.
Zatímco na začátku ročníku se toho času mistrovská stáj trápila ve středu pole, na jeho konci už byla schopna bojovat o vítězství v závodech. Vše vyvrcholilo na Interlagosu, kde získali Russell s Hamiltonem první dvě místa.
„Mercedes nám bude nejblíže. Mají Hamiltona, což je pořád skvělý jezdec. Leclerc jím je sice taky, ale ten pořád dělá chyby, byť je pravda, že Ferrari mu to letos neusnadnilo. Mercedesu každopádně věřím, i když se jich nebojím. Jsme na dobré cestě, vůz pro rok 2023 už máme nachystaný. Navíc máme Maxe, v současnosti nejlepšího jezdce," hýří Helmut Marko optimismem.
Odborný poradce rudých býků zmiňuje i vývojovou výhodu Mercedesu. „Budou mít víc času na vývoj v aerodynamickém tunelu, takže se dá čekat, že se nám přiblíží. My si ale věříme," uzavírá.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.