Závodní jezdci Ferrari Charles Leclerc a Carlos Sainz se vyjadřují k rezignaci svého šéfa Mattii Binotta, jenž po 28 letech opouští Maranello. Kam by mohl zamířit a kdo by se mohl nastoupit na jeho místo?
Scuderia v úterý 29. listopadu oznámila, že se na sklonku roku rozloučí se svým šéfem Mattiem Binottem. Jméno nástupce zatím neoznámila, hodlá tak učinit po novém roce.
K odchodu Binotta Leclerc na sociálních sítích uvedl: "Děkuji ti za vše, Mattio. Strávili jsme spolu čtyři intenzivní roky plné velkého a rovněž nevyhnutelně okamžiků, které nás prověřily. Mé ocenění a úcta k tobě se nikdy nevytratily. Vždy jsme pracovali s plným odhodláním dosáhnout stejných cílů. Přeji ti mnoho štěstí ve všem!"
Své šéfa si cení i Sainz: "Díky Mattio. Bylo to potěšení pracovat po tvém boku na posouvání týmu a nás v těžkých i snazších okamžicích. Děkuji ti za skvělé vzpomínky a momenty, které jsme spolu zažili na závodní trati a mimo ni. Vše nejlepší k budoucím počinům!"
Ferrari ani letos po vydařeném vstupu do sezóny titul nezískalo, což je v Itálii hodnoceno vždy jako neúspěch. V poslední době postrádá kontinuitu ve vedení, za posledních 9 let hledá již pátého šéfa pro svůj závodní tým.
Mezi možné nástupce Binotta dle italských médií patří schopný Frederic Vasseur z Alfy Romeo či Ross Brawn, jemuž končí smlouva s Liberty Media. Spekuluje se také o možném přestupu Christiana Hornera či kariérním postupu Antonella Coletty, jenž vede sportovní a GT divizi Ferrari.
Své další kroky neoznámil ani Binotto. Vítanou posilou by byl pro Audi, které chce v roce 2026 vstoupit do Formule 1, pro Mercedes, jenž ústy Tota Wolffa oznámil restrukturalizaci svého vedení a v nedávné době navíc přišel o několik vůdčích osobností v Brackley či pro Red Bull, které se chystá na vývoj a výrobu svých vlastních pohonných jednotek.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.