Závodní jezdci Ferrari Charles Leclerc a Carlos Sainz se vyjadřují k rezignaci svého šéfa Mattii Binotta, jenž po 28 letech opouští Maranello. Kam by mohl zamířit a kdo by se mohl nastoupit na jeho místo?
Scuderia v úterý 29. listopadu oznámila, že se na sklonku roku rozloučí se svým šéfem Mattiem Binottem. Jméno nástupce zatím neoznámila, hodlá tak učinit po novém roce.
K odchodu Binotta Leclerc na sociálních sítích uvedl: "Děkuji ti za vše, Mattio. Strávili jsme spolu čtyři intenzivní roky plné velkého a rovněž nevyhnutelně okamžiků, které nás prověřily. Mé ocenění a úcta k tobě se nikdy nevytratily. Vždy jsme pracovali s plným odhodláním dosáhnout stejných cílů. Přeji ti mnoho štěstí ve všem!"
Své šéfa si cení i Sainz: "Díky Mattio. Bylo to potěšení pracovat po tvém boku na posouvání týmu a nás v těžkých i snazších okamžicích. Děkuji ti za skvělé vzpomínky a momenty, které jsme spolu zažili na závodní trati a mimo ni. Vše nejlepší k budoucím počinům!"
Ferrari ani letos po vydařeném vstupu do sezóny titul nezískalo, což je v Itálii hodnoceno vždy jako neúspěch. V poslední době postrádá kontinuitu ve vedení, za posledních 9 let hledá již pátého šéfa pro svůj závodní tým.
Mezi možné nástupce Binotta dle italských médií patří schopný Frederic Vasseur z Alfy Romeo či Ross Brawn, jemuž končí smlouva s Liberty Media. Spekuluje se také o možném přestupu Christiana Hornera či kariérním postupu Antonella Coletty, jenž vede sportovní a GT divizi Ferrari.
Své další kroky neoznámil ani Binotto. Vítanou posilou by byl pro Audi, které chce v roce 2026 vstoupit do Formule 1, pro Mercedes, jenž ústy Tota Wolffa oznámil restrukturalizaci svého vedení a v nedávné době navíc přišel o několik vůdčích osobností v Brackley či pro Red Bull, které se chystá na vývoj a výrobu svých vlastních pohonných jednotek.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.