Závodní jezdci Ferrari Charles Leclerc a Carlos Sainz se vyjadřují k rezignaci svého šéfa Mattii Binotta, jenž po 28 letech opouští Maranello. Kam by mohl zamířit a kdo by se mohl nastoupit na jeho místo?
Scuderia v úterý 29. listopadu oznámila, že se na sklonku roku rozloučí se svým šéfem Mattiem Binottem. Jméno nástupce zatím neoznámila, hodlá tak učinit po novém roce.
K odchodu Binotta Leclerc na sociálních sítích uvedl: "Děkuji ti za vše, Mattio. Strávili jsme spolu čtyři intenzivní roky plné velkého a rovněž nevyhnutelně okamžiků, které nás prověřily. Mé ocenění a úcta k tobě se nikdy nevytratily. Vždy jsme pracovali s plným odhodláním dosáhnout stejných cílů. Přeji ti mnoho štěstí ve všem!"
Své šéfa si cení i Sainz: "Díky Mattio. Bylo to potěšení pracovat po tvém boku na posouvání týmu a nás v těžkých i snazších okamžicích. Děkuji ti za skvělé vzpomínky a momenty, které jsme spolu zažili na závodní trati a mimo ni. Vše nejlepší k budoucím počinům!"
Ferrari ani letos po vydařeném vstupu do sezóny titul nezískalo, což je v Itálii hodnoceno vždy jako neúspěch. V poslední době postrádá kontinuitu ve vedení, za posledních 9 let hledá již pátého šéfa pro svůj závodní tým.
Mezi možné nástupce Binotta dle italských médií patří schopný Frederic Vasseur z Alfy Romeo či Ross Brawn, jemuž končí smlouva s Liberty Media. Spekuluje se také o možném přestupu Christiana Hornera či kariérním postupu Antonella Coletty, jenž vede sportovní a GT divizi Ferrari.
Své další kroky neoznámil ani Binotto. Vítanou posilou by byl pro Audi, které chce v roce 2026 vstoupit do Formule 1, pro Mercedes, jenž ústy Tota Wolffa oznámil restrukturalizaci svého vedení a v nedávné době navíc přišel o několik vůdčích osobností v Brackley či pro Red Bull, které se chystá na vývoj a výrobu svých vlastních pohonných jednotek.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.