Fernando Alonso si podle slov svého manažera Flavia Briatoreho přestupem z Alpine k Aston Martinu polepší a v příští sezóně bude dále vzkvétat. Společně s pilotem tam přechází i jeho kamarád Pedro de la Rosa.
Španěl v létě překvapivě oznámil, že u Alpine po sezóně skončí. Přitom měl letos celkem konkurenceschopný vůz, s nímž porazili McLaren a mezi konstruktéry vybojovali čtvrtou příčku mezi konstruktéry hned za Mercedesem, Ferrari a Red Bullem.
Alonsa frustrovala častá selhání techniky a narůstající napětí s jeho mladším, rovněž ambiciózním týmovým kolegou Estebanem Oconem, který si postěžoval, že pro tým odvedl "98 % práce a Fernando 2 %... Byl jsem tím, kdo dělal všechno: vývoj na simulátoru, marketingové výlety a velmi velkou část práce." Na trati si navíc nedarovali ani centimetr, což často vedlo ke kolizím. Fiaskem byl zejména sobotní sprint v Brazílii, kdy přitom oba poškodili své vozy.
Společně s Alonsem přejde k Aston Martinu i jeho dlouholetý kamarád a bývalý pilot Pedro de la Rosa, jenž tam bude plnit roli velvyslance značky. Ten o svém krajanovi uvedl: "Fernando vždy sází na tu nejlepší dostupnou možnost, kterou je momentálně bezpochyby Aston Martin."
"Není to o výkonnosti, kterou dnes pozorujeme, ale o tom, co vidí Fernando a ti z nás v týmu, kteří pozorujeme úsilí, jež mají: změny, nástroje, nový aerodynamický tunel, nový simulátor, novou továrnu," poukazuje dále na změny, které probíhají na pozadí u Aston Martinu.
"Je to velmi nadějné, proto je Fernando tady. To je budoucnost. Nicméně nevíme, jak dlouho to bude trvat, než to začne nést ovoce. Není to fotbalový tým, kde podepíšete čtyři hvězdy a máte půlku hotovo," vysvětluje De la Rosa.
To, že britský tým letos skončil až sedmý, není podle Flavia Briatoreho varovným signálem, podle něj se tam bude jeho svěřenci dařit: "Fernando je rotvajlerem a rotvajler jde bez problémů k Aston Martinu. Zažije skvělou sezónu - dvě sezóny!"
"F1 je fantastická. Z mediálního pohledu je velmi silná a veřejnost vždy skoupí všechny lístky. To je skvělým úspěchem," pochvaluje italský obchodník, jenž působil u Benettonu či Renaultu, kde jako jeho šéf zažil oba Alonsovy tituly v letech 2005 a 2006.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.