Fernando Alonso si podle slov svého manažera Flavia Briatoreho přestupem z Alpine k Aston Martinu polepší a v příští sezóně bude dále vzkvétat. Společně s pilotem tam přechází i jeho kamarád Pedro de la Rosa.
Španěl v létě překvapivě oznámil, že u Alpine po sezóně skončí. Přitom měl letos celkem konkurenceschopný vůz, s nímž porazili McLaren a mezi konstruktéry vybojovali čtvrtou příčku mezi konstruktéry hned za Mercedesem, Ferrari a Red Bullem.
Alonsa frustrovala častá selhání techniky a narůstající napětí s jeho mladším, rovněž ambiciózním týmovým kolegou Estebanem Oconem, který si postěžoval, že pro tým odvedl "98 % práce a Fernando 2 %... Byl jsem tím, kdo dělal všechno: vývoj na simulátoru, marketingové výlety a velmi velkou část práce." Na trati si navíc nedarovali ani centimetr, což často vedlo ke kolizím. Fiaskem byl zejména sobotní sprint v Brazílii, kdy přitom oba poškodili své vozy.
Společně s Alonsem přejde k Aston Martinu i jeho dlouholetý kamarád a bývalý pilot Pedro de la Rosa, jenž tam bude plnit roli velvyslance značky. Ten o svém krajanovi uvedl: "Fernando vždy sází na tu nejlepší dostupnou možnost, kterou je momentálně bezpochyby Aston Martin."
"Není to o výkonnosti, kterou dnes pozorujeme, ale o tom, co vidí Fernando a ti z nás v týmu, kteří pozorujeme úsilí, jež mají: změny, nástroje, nový aerodynamický tunel, nový simulátor, novou továrnu," poukazuje dále na změny, které probíhají na pozadí u Aston Martinu.
"Je to velmi nadějné, proto je Fernando tady. To je budoucnost. Nicméně nevíme, jak dlouho to bude trvat, než to začne nést ovoce. Není to fotbalový tým, kde podepíšete čtyři hvězdy a máte půlku hotovo," vysvětluje De la Rosa.
To, že britský tým letos skončil až sedmý, není podle Flavia Briatoreho varovným signálem, podle něj se tam bude jeho svěřenci dařit: "Fernando je rotvajlerem a rotvajler jde bez problémů k Aston Martinu. Zažije skvělou sezónu - dvě sezóny!"
"F1 je fantastická. Z mediálního pohledu je velmi silná a veřejnost vždy skoupí všechny lístky. To je skvělým úspěchem," pochvaluje italský obchodník, jenž působil u Benettonu či Renaultu, kde jako jeho šéf zažil oba Alonsovy tituly v letech 2005 a 2006.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.