Šéf Alfy Romeo Frederic Vasseur si pochvaluje výši finanční odměny, kterou obdrží za těsně vybojovanou šestou příčku v šampionátu konstruktérů. Podle u nich udělá velký rozdíl.
Stáj z Hinwilu si tuto pozici zajistila až v Abú Zabí, kde ji sice Aston Martin překonal o pět bodů a v celkovém součtu dorovnal její skóre ve výši 55 bodů, jenže horší dílčí výsledky rozhodly o tom, že tým kanadského miliardáře Lawrence Strolla obsadí až sedmou pozici.
Švýcaři mohou poděkovat hlavně Valtterimu Bottasovi, jenž ve Velké ceně San Marina dosáhl na pátou příčku, zatímco Lance Stroll či Sebastian Vettel během sezóny maximálně na šestou. Každá další pozice mezi konstruktéry přitom týmům přináší dalších 10 - 12 milionů dolarů (235 - 280 mil. Kč).
"S 10 miliony navíc toho dokážeme udělat hodně""Pro nás jde o ten nejlepší způsob, jak prožít dobrou zimu, jelikož všichni budou pozitivně naladěni. A to je velmi důležité. Navíc to je pro nás vždy klíčové prožívat takový souboj s Aston Martinem, jde o dobrý cíl," těší Vasseura.
"A samozřejmě to pomáhá i po finanční stránce. My se pohybujeme pod rozpočtovým stropem, každý přídavek udělá způsobí velký rozdíl. Uvidíme příští rok, ale určitě to pomůže. Vím, že některé týmy prohlásily, že s 2 miliony dolarů nic neudělají, ale my s 10 miliony toho dokážeme udělat hodně!" potvrzuje šéf Alfy Romeo.
Úspěšná strategie v GP Abú ZabíPochvaluje si také strategii v posledním závodu sezóny, kde Zhou s Bottasem dokázali zdržet Aston Martiny a zabránit jim v tom, aby získali více bodů. Stroll v něm nakonec dojel osmý a Vettel desátý, když v závěru nedokázal předjet McLaren Daniela Ricciarda.
"Pokud bychom zvládli kvalifikaci lépe, tak si myslím, že bychom sami mohli bojovat o body. Ale s kvalifikací, jakou jsme prožili, jsme neměli jinou možnost než se snažit situaci trochu strategicky kontrolovat, což se nám povedlo," vrací se Vasseur k závodu v Abú Zabí.
🥳#AbuDhabiGP pic.twitter.com/0biUWM6ooh
— Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) November 20, 2022"Oba hráli hodně pro tým, odvedli skvělou práci ve zvládání situace s Vettelem a Strollem. A určitě jim můžeme poděkovat, když jsme viděli jako Vettel nakonec bojoval s Ricciardem," pokračuje 54letý Francouz, kterému v závěru trochu pocuchal nervy Lewis Hamilton svým odstoupením, protože oba vozy Aston Martinu se v pořadí posunuly výše.
"Bylo to více než těsné. Na boxové zídce jsem byl celkem uvolněný až do problému, který se objevil u Lewise. Oba postoupili o jednu příčku a najednou to bylo náročnější. A posledních pár kol jsem byl největším fanouškem Daniela. Pokud by jej Vettel předjel, byl by to samozřejmě jiný příběh. Ale nakonec šlo pro nás o skvělý úspěch také tu nejlepší přípravu pro příští rok," uzavírá Vasseur.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.
Nico Rosberg během tréninku v Barceloně vyzdvihl Verstappenovu výjimečnou schopnost zvládat dynamiku zatáček a kontrolovat auto tam, kde ostatní stále bojují s přilnavostí. Podle něj právě tato plynulost a rychlá adaptace na chování vozu dává Verstappenovi zásadní náskok před soupeři.