Šéf Alfy Romeo Frederic Vasseur si pochvaluje výši finanční odměny, kterou obdrží za těsně vybojovanou šestou příčku v šampionátu konstruktérů. Podle u nich udělá velký rozdíl.
Stáj z Hinwilu si tuto pozici zajistila až v Abú Zabí, kde ji sice Aston Martin překonal o pět bodů a v celkovém součtu dorovnal její skóre ve výši 55 bodů, jenže horší dílčí výsledky rozhodly o tom, že tým kanadského miliardáře Lawrence Strolla obsadí až sedmou pozici.
Švýcaři mohou poděkovat hlavně Valtterimu Bottasovi, jenž ve Velké ceně San Marina dosáhl na pátou příčku, zatímco Lance Stroll či Sebastian Vettel během sezóny maximálně na šestou. Každá další pozice mezi konstruktéry přitom týmům přináší dalších 10 - 12 milionů dolarů (235 - 280 mil. Kč).
"S 10 miliony navíc toho dokážeme udělat hodně""Pro nás jde o ten nejlepší způsob, jak prožít dobrou zimu, jelikož všichni budou pozitivně naladěni. A to je velmi důležité. Navíc to je pro nás vždy klíčové prožívat takový souboj s Aston Martinem, jde o dobrý cíl," těší Vasseura.
"A samozřejmě to pomáhá i po finanční stránce. My se pohybujeme pod rozpočtovým stropem, každý přídavek udělá způsobí velký rozdíl. Uvidíme příští rok, ale určitě to pomůže. Vím, že některé týmy prohlásily, že s 2 miliony dolarů nic neudělají, ale my s 10 miliony toho dokážeme udělat hodně!" potvrzuje šéf Alfy Romeo.
Úspěšná strategie v GP Abú ZabíPochvaluje si také strategii v posledním závodu sezóny, kde Zhou s Bottasem dokázali zdržet Aston Martiny a zabránit jim v tom, aby získali více bodů. Stroll v něm nakonec dojel osmý a Vettel desátý, když v závěru nedokázal předjet McLaren Daniela Ricciarda.
"Pokud bychom zvládli kvalifikaci lépe, tak si myslím, že bychom sami mohli bojovat o body. Ale s kvalifikací, jakou jsme prožili, jsme neměli jinou možnost než se snažit situaci trochu strategicky kontrolovat, což se nám povedlo," vrací se Vasseur k závodu v Abú Zabí.
🥳#AbuDhabiGP pic.twitter.com/0biUWM6ooh
— Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) November 20, 2022"Oba hráli hodně pro tým, odvedli skvělou práci ve zvládání situace s Vettelem a Strollem. A určitě jim můžeme poděkovat, když jsme viděli jako Vettel nakonec bojoval s Ricciardem," pokračuje 54letý Francouz, kterému v závěru trochu pocuchal nervy Lewis Hamilton svým odstoupením, protože oba vozy Aston Martinu se v pořadí posunuly výše.
"Bylo to více než těsné. Na boxové zídce jsem byl celkem uvolněný až do problému, který se objevil u Lewise. Oba postoupili o jednu příčku a najednou to bylo náročnější. A posledních pár kol jsem byl největším fanouškem Daniela. Pokud by jej Vettel předjel, byl by to samozřejmě jiný příběh. Ale nakonec šlo pro nás o skvělý úspěch také tu nejlepší přípravu pro příští rok," uzavírá Vasseur.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.