Vztah Fernanda Alonsa a Estebana Ocona byl v závěru ročníku vyhrocený. Španěl se po závodě v Brazílii nechal slyšet, že se těší až z týmu odejde. Takové komentáře byly Estebanu Oconovi líto.
„Jeho komentáře mě zklamaly, nemusel být takhle kritický. Vždycky ho budu uznávat za to, co v našem sportu dokázal, ale tohle mi bylo líto, zklamal mě," říká Ocon. Nutno říci, že oba jezdci měli mezi sebou během sezony hned několik vypjatých momentů, v Brazílii zřejmě šlo z pohledu Alonsa o pomyslnou poslední kapku.
I tak ale společnými silami vybojovali pro Alpine čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Navzdory skutečnosti, že Alonsa během sezony pronásledovala celá řada technických problémů. Zejména s motorem, který byl letos ve Španělově voze snad prokletý. Zlí jazykové dokonce tvrdí, že francouzská stáj dvojnásobného šampiona sabotovala, něco takového je ale třeba brát s rezervou.
Tak či tak se cesty Alonsa a Ocona rozcházejí. Rodák z Ovieda míří k Aston Martinu, kde utvoří jezdecký tandem s Lancem Strollem. Alonso si nový vůz poprvé vyzkoušel během posezónních testů minulý týden a nešetřil chválou. Podle jeho názoru jsou oba vozy na podobné výkonnostní úrovni. Za Alpine bude příští rok společně s Oconem závodit Pierre Gasly.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.