Vztah Fernanda Alonsa a Estebana Ocona byl v závěru ročníku vyhrocený. Španěl se po závodě v Brazílii nechal slyšet, že se těší až z týmu odejde. Takové komentáře byly Estebanu Oconovi líto.
„Jeho komentáře mě zklamaly, nemusel být takhle kritický. Vždycky ho budu uznávat za to, co v našem sportu dokázal, ale tohle mi bylo líto, zklamal mě," říká Ocon. Nutno říci, že oba jezdci měli mezi sebou během sezony hned několik vypjatých momentů, v Brazílii zřejmě šlo z pohledu Alonsa o pomyslnou poslední kapku.
I tak ale společnými silami vybojovali pro Alpine čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Navzdory skutečnosti, že Alonsa během sezony pronásledovala celá řada technických problémů. Zejména s motorem, který byl letos ve Španělově voze snad prokletý. Zlí jazykové dokonce tvrdí, že francouzská stáj dvojnásobného šampiona sabotovala, něco takového je ale třeba brát s rezervou.
Tak či tak se cesty Alonsa a Ocona rozcházejí. Rodák z Ovieda míří k Aston Martinu, kde utvoří jezdecký tandem s Lancem Strollem. Alonso si nový vůz poprvé vyzkoušel během posezónních testů minulý týden a nešetřil chválou. Podle jeho názoru jsou oba vozy na podobné výkonnostní úrovni. Za Alpine bude příští rok společně s Oconem závodit Pierre Gasly.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.