Minulý týden přinesl Helmut Marko informací, že Daniel Ricciardo bude příští rok rezervním jezdcem rudých býků. Rakouská stáj to dnes potvrdila.
Ricciardo zažil u Red Bullu své nejlepší roky. Dá se říct, že v období mezi lety 2014-2018 patřil mezi špičku Formule 1. Mnozí mu dokonce prorokovali zisk mistrovského titulu, jenže po přestupu do Renaultu a později McLarenu se jeho kariéra zabrzdila. Zejména u McLarenu rodák z Perthu nenaplňoval očekávání, také proto s ním tradiční stáj rozvázala smlouvu. Další laso na pozici závodního jezdce už Ricciardo nedostal, a tak se vrací domů.
U Red Bullu bude Ricciardo působit v roli třetího jezdce. Starat se bude o vývoj vozu na simulátoru i komerční aktivity, kterých má rakouská stáj požehnaně. Dost možná vůbec nejvíc v celém startovním poli Formule 1. „Pracovat obklopen nejlepším týmem F1 je pro mě lákavé. Zároveň můžu načerpat čerstvé síly. Moc se na tuhle výzvu těším. Už se nemůžu dočkat momentu, kdy začnu společně s týmem vyvíjet vůz pro příští rok," říká Ricciardo.
Radost projevuje také šéf týmu Christian Horner: „Jsem rád, že se Daniel vrací do rodiny Red Bullu. Pilot s jeho zkušenostmi ví, co je potřeba k úspěchu a přesně to si od něj slibujeme. Jsem si jistý, že nás posune dopředu. Zároveň nepochybuju o tom, že člověk s jeho usměvavou a pozitivní náladou bude mít velmi pozitivní vliv na tým. Továrna si ho znovu zamiluje."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.