Minulý týden přinesl Helmut Marko informací, že Daniel Ricciardo bude příští rok rezervním jezdcem rudých býků. Rakouská stáj to dnes potvrdila.
Ricciardo zažil u Red Bullu své nejlepší roky. Dá se říct, že v období mezi lety 2014-2018 patřil mezi špičku Formule 1. Mnozí mu dokonce prorokovali zisk mistrovského titulu, jenže po přestupu do Renaultu a později McLarenu se jeho kariéra zabrzdila. Zejména u McLarenu rodák z Perthu nenaplňoval očekávání, také proto s ním tradiční stáj rozvázala smlouvu. Další laso na pozici závodního jezdce už Ricciardo nedostal, a tak se vrací domů.
U Red Bullu bude Ricciardo působit v roli třetího jezdce. Starat se bude o vývoj vozu na simulátoru i komerční aktivity, kterých má rakouská stáj požehnaně. Dost možná vůbec nejvíc v celém startovním poli Formule 1. „Pracovat obklopen nejlepším týmem F1 je pro mě lákavé. Zároveň můžu načerpat čerstvé síly. Moc se na tuhle výzvu těším. Už se nemůžu dočkat momentu, kdy začnu společně s týmem vyvíjet vůz pro příští rok," říká Ricciardo.
Radost projevuje také šéf týmu Christian Horner: „Jsem rád, že se Daniel vrací do rodiny Red Bullu. Pilot s jeho zkušenostmi ví, co je potřeba k úspěchu a přesně to si od něj slibujeme. Jsem si jistý, že nás posune dopředu. Zároveň nepochybuju o tom, že člověk s jeho usměvavou a pozitivní náladou bude mít velmi pozitivní vliv na tým. Továrna si ho znovu zamiluje."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.