Minulý týden přinesl Helmut Marko informací, že Daniel Ricciardo bude příští rok rezervním jezdcem rudých býků. Rakouská stáj to dnes potvrdila.
Ricciardo zažil u Red Bullu své nejlepší roky. Dá se říct, že v období mezi lety 2014-2018 patřil mezi špičku Formule 1. Mnozí mu dokonce prorokovali zisk mistrovského titulu, jenže po přestupu do Renaultu a později McLarenu se jeho kariéra zabrzdila. Zejména u McLarenu rodák z Perthu nenaplňoval očekávání, také proto s ním tradiční stáj rozvázala smlouvu. Další laso na pozici závodního jezdce už Ricciardo nedostal, a tak se vrací domů.
U Red Bullu bude Ricciardo působit v roli třetího jezdce. Starat se bude o vývoj vozu na simulátoru i komerční aktivity, kterých má rakouská stáj požehnaně. Dost možná vůbec nejvíc v celém startovním poli Formule 1. „Pracovat obklopen nejlepším týmem F1 je pro mě lákavé. Zároveň můžu načerpat čerstvé síly. Moc se na tuhle výzvu těším. Už se nemůžu dočkat momentu, kdy začnu společně s týmem vyvíjet vůz pro příští rok," říká Ricciardo.
Radost projevuje také šéf týmu Christian Horner: „Jsem rád, že se Daniel vrací do rodiny Red Bullu. Pilot s jeho zkušenostmi ví, co je potřeba k úspěchu a přesně to si od něj slibujeme. Jsem si jistý, že nás posune dopředu. Zároveň nepochybuju o tom, že člověk s jeho usměvavou a pozitivní náladou bude mít velmi pozitivní vliv na tým. Továrna si ho znovu zamiluje."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.