Minulý týden přinesl Helmut Marko informací, že Daniel Ricciardo bude příští rok rezervním jezdcem rudých býků. Rakouská stáj to dnes potvrdila.
Ricciardo zažil u Red Bullu své nejlepší roky. Dá se říct, že v období mezi lety 2014-2018 patřil mezi špičku Formule 1. Mnozí mu dokonce prorokovali zisk mistrovského titulu, jenže po přestupu do Renaultu a později McLarenu se jeho kariéra zabrzdila. Zejména u McLarenu rodák z Perthu nenaplňoval očekávání, také proto s ním tradiční stáj rozvázala smlouvu. Další laso na pozici závodního jezdce už Ricciardo nedostal, a tak se vrací domů.
U Red Bullu bude Ricciardo působit v roli třetího jezdce. Starat se bude o vývoj vozu na simulátoru i komerční aktivity, kterých má rakouská stáj požehnaně. Dost možná vůbec nejvíc v celém startovním poli Formule 1. „Pracovat obklopen nejlepším týmem F1 je pro mě lákavé. Zároveň můžu načerpat čerstvé síly. Moc se na tuhle výzvu těším. Už se nemůžu dočkat momentu, kdy začnu společně s týmem vyvíjet vůz pro příští rok," říká Ricciardo.
Radost projevuje také šéf týmu Christian Horner: „Jsem rád, že se Daniel vrací do rodiny Red Bullu. Pilot s jeho zkušenostmi ví, co je potřeba k úspěchu a přesně to si od něj slibujeme. Jsem si jistý, že nás posune dopředu. Zároveň nepochybuju o tom, že člověk s jeho usměvavou a pozitivní náladou bude mít velmi pozitivní vliv na tým. Továrna si ho znovu zamiluje."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.