Poslední kvalifikaci sezóny nakonec ovládli jezdci Red Bullu, ovšem obě Ferrari jim dýchají na záda. Z třetí řady nakonec odstartují Mercedesy. Příjemnými překvapeními byly výkony Sebastiana Vettela a Daniela Ricciarda, kteří se oba dostali až do Q3.
Poslední kvalifikaci sezóny rozjel Nicholas Latifi s Pierrem Gaslym za zády, přičemž byl o něco rychlejší francouzský jezdec. Tentokrát byli jezdci na trati rozděleni - první skupinka byla složená z jezdců Williamsu, Astonu, Haasu a AlphaTauri, přičemž byl prozatím nejrychlejší Cunoda. Ostatní dojížděli svá rychlá kola až později. Nejrychlejší kolo patřilo po prvních pokusech Verstappenovi (1:24,754), ale Pérez byl s minimální ztrátou za Holanďanem. Následovali jezdci Ferrari, přičemž byl rychlejší Sainz, ale oba se tento víkend spíše se svými vozy trápí. Jediný, kdo neměl čas, byl Fernando Alonso - ten si nakonec zapsal čas 1:25,916, ale mohlo to být o něco lepší, poněvadž španělský jezdec bojoval s vozem v táhlé deváté zatáčce.
Fernando's hands are as fast as lightning ⚡️#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/gaJyvYzJOz
— Formula 1 (@F1) November 19, 2022Napodruhé to zkusili všichni až na jezdce Ferrari. Celé skupince vévodil Vettel, kterému se povedl i přes traffic zajet 6. nejrychlejší čas o hodnotě 1:25,523. Krásné kolo vykouzlil i jedenáctý Schumacher. Takového štěstí se už ale nedostalo Magnussenovi, Gaslymu, Bottasovi, Albonovi a Latifimu.
Q2Druhou část rozjely stříbrné šípy s Hamiltonem vepředu, ale Brit si stěžoval na problémy s brzdami. Z této dvojice byl nakonec rychlejší Russell s časem 1:25,363. Další dojíždějící byly Astony, přičemž Hamiltona odsunul i Vettel. Stejný tah se povedl i Oconovi z Alpinu. Další u šachovnicové vlajky byl Leclerc, ten ale probrzdil v 6. zatáčce. O něco rychlejší byl Norris, který zajel téměř totožný čas se Sainzem. Pořadí vévodil opět Red Bull, ovšem Pérez byl o necelou půl vteřinu rychlejší. Tandem rudých býků nakonec rozsekl až Hamilton na čerstvých pneumatikách. S druhými pokusy přišel opět i bezvadný Vettel, který nějakou dobu držel i nejrychlejší první sektor. Zabrat musel Leclerc, protože se na chvíli ocitl mezi nepostupujícími, ovšem zabral a ztratil pouhých 98 tisícin na Péreze. Čas si zlepšil i čtvrtý Verstappen. Do Q3 se už ale nedostal Alonso, Cunoda, Schumacher, Stroll a Zhou.
Q3Prvními na trati byly opět stříbrné šípy, které se bály rychle padající teploty tratě. Tentokrát byl rychlejší Hamilton, Russellovi nadělil pouhých 16 tisícin. Téměř identické časy zajeli i jezdci Ferrari, ale dvojici nakonec rozdělil Pérez. Ale skoro 3 desetiny nadělil všem Max Verstappen. Osamělými na trati se stali jezdci jen s jednou čerstvou sadou měkkých pneumatik - Vettel a Ricciardo, kteří po této sezóně končí. Rychlejší byl nakonec s náskokem jedné desetiny Vettel. Druhé pokusy byly velmi těsné - jen Sainzovi se finální kvalifikační kolo vůbec nepovedlo. Leclerc se dokázal sice zlepšit, ale na rudé býky nedokázal dosáhnout. S kartami mohl zamíchat i Hamilton s nejrychlejším prvním sektorem, ovšem nakonec ztratil půl vteřinu a skončil pátý.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.