Poslední kvalifikaci sezóny nakonec ovládli jezdci Red Bullu, ovšem obě Ferrari jim dýchají na záda. Z třetí řady nakonec odstartují Mercedesy. Příjemnými překvapeními byly výkony Sebastiana Vettela a Daniela Ricciarda, kteří se oba dostali až do Q3.
Poslední kvalifikaci sezóny rozjel Nicholas Latifi s Pierrem Gaslym za zády, přičemž byl o něco rychlejší francouzský jezdec. Tentokrát byli jezdci na trati rozděleni - první skupinka byla složená z jezdců Williamsu, Astonu, Haasu a AlphaTauri, přičemž byl prozatím nejrychlejší Cunoda. Ostatní dojížděli svá rychlá kola až později. Nejrychlejší kolo patřilo po prvních pokusech Verstappenovi (1:24,754), ale Pérez byl s minimální ztrátou za Holanďanem. Následovali jezdci Ferrari, přičemž byl rychlejší Sainz, ale oba se tento víkend spíše se svými vozy trápí. Jediný, kdo neměl čas, byl Fernando Alonso - ten si nakonec zapsal čas 1:25,916, ale mohlo to být o něco lepší, poněvadž španělský jezdec bojoval s vozem v táhlé deváté zatáčce.
Fernando's hands are as fast as lightning ⚡️#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/gaJyvYzJOz
— Formula 1 (@F1) November 19, 2022Napodruhé to zkusili všichni až na jezdce Ferrari. Celé skupince vévodil Vettel, kterému se povedl i přes traffic zajet 6. nejrychlejší čas o hodnotě 1:25,523. Krásné kolo vykouzlil i jedenáctý Schumacher. Takového štěstí se už ale nedostalo Magnussenovi, Gaslymu, Bottasovi, Albonovi a Latifimu.
Q2Druhou část rozjely stříbrné šípy s Hamiltonem vepředu, ale Brit si stěžoval na problémy s brzdami. Z této dvojice byl nakonec rychlejší Russell s časem 1:25,363. Další dojíždějící byly Astony, přičemž Hamiltona odsunul i Vettel. Stejný tah se povedl i Oconovi z Alpinu. Další u šachovnicové vlajky byl Leclerc, ten ale probrzdil v 6. zatáčce. O něco rychlejší byl Norris, který zajel téměř totožný čas se Sainzem. Pořadí vévodil opět Red Bull, ovšem Pérez byl o necelou půl vteřinu rychlejší. Tandem rudých býků nakonec rozsekl až Hamilton na čerstvých pneumatikách. S druhými pokusy přišel opět i bezvadný Vettel, který nějakou dobu držel i nejrychlejší první sektor. Zabrat musel Leclerc, protože se na chvíli ocitl mezi nepostupujícími, ovšem zabral a ztratil pouhých 98 tisícin na Péreze. Čas si zlepšil i čtvrtý Verstappen. Do Q3 se už ale nedostal Alonso, Cunoda, Schumacher, Stroll a Zhou.
Q3Prvními na trati byly opět stříbrné šípy, které se bály rychle padající teploty tratě. Tentokrát byl rychlejší Hamilton, Russellovi nadělil pouhých 16 tisícin. Téměř identické časy zajeli i jezdci Ferrari, ale dvojici nakonec rozdělil Pérez. Ale skoro 3 desetiny nadělil všem Max Verstappen. Osamělými na trati se stali jezdci jen s jednou čerstvou sadou měkkých pneumatik - Vettel a Ricciardo, kteří po této sezóně končí. Rychlejší byl nakonec s náskokem jedné desetiny Vettel. Druhé pokusy byly velmi těsné - jen Sainzovi se finální kvalifikační kolo vůbec nepovedlo. Leclerc se dokázal sice zlepšit, ale na rudé býky nedokázal dosáhnout. S kartami mohl zamíchat i Hamilton s nejrychlejším prvním sektorem, ovšem nakonec ztratil půl vteřinu a skončil pátý.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.