Poslední kvalifikaci sezóny nakonec ovládli jezdci Red Bullu, ovšem obě Ferrari jim dýchají na záda. Z třetí řady nakonec odstartují Mercedesy. Příjemnými překvapeními byly výkony Sebastiana Vettela a Daniela Ricciarda, kteří se oba dostali až do Q3.
Poslední kvalifikaci sezóny rozjel Nicholas Latifi s Pierrem Gaslym za zády, přičemž byl o něco rychlejší francouzský jezdec. Tentokrát byli jezdci na trati rozděleni - první skupinka byla složená z jezdců Williamsu, Astonu, Haasu a AlphaTauri, přičemž byl prozatím nejrychlejší Cunoda. Ostatní dojížděli svá rychlá kola až později. Nejrychlejší kolo patřilo po prvních pokusech Verstappenovi (1:24,754), ale Pérez byl s minimální ztrátou za Holanďanem. Následovali jezdci Ferrari, přičemž byl rychlejší Sainz, ale oba se tento víkend spíše se svými vozy trápí. Jediný, kdo neměl čas, byl Fernando Alonso - ten si nakonec zapsal čas 1:25,916, ale mohlo to být o něco lepší, poněvadž španělský jezdec bojoval s vozem v táhlé deváté zatáčce.
Fernando's hands are as fast as lightning ⚡️#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/gaJyvYzJOz
— Formula 1 (@F1) November 19, 2022Napodruhé to zkusili všichni až na jezdce Ferrari. Celé skupince vévodil Vettel, kterému se povedl i přes traffic zajet 6. nejrychlejší čas o hodnotě 1:25,523. Krásné kolo vykouzlil i jedenáctý Schumacher. Takového štěstí se už ale nedostalo Magnussenovi, Gaslymu, Bottasovi, Albonovi a Latifimu.
Q2Druhou část rozjely stříbrné šípy s Hamiltonem vepředu, ale Brit si stěžoval na problémy s brzdami. Z této dvojice byl nakonec rychlejší Russell s časem 1:25,363. Další dojíždějící byly Astony, přičemž Hamiltona odsunul i Vettel. Stejný tah se povedl i Oconovi z Alpinu. Další u šachovnicové vlajky byl Leclerc, ten ale probrzdil v 6. zatáčce. O něco rychlejší byl Norris, který zajel téměř totožný čas se Sainzem. Pořadí vévodil opět Red Bull, ovšem Pérez byl o necelou půl vteřinu rychlejší. Tandem rudých býků nakonec rozsekl až Hamilton na čerstvých pneumatikách. S druhými pokusy přišel opět i bezvadný Vettel, který nějakou dobu držel i nejrychlejší první sektor. Zabrat musel Leclerc, protože se na chvíli ocitl mezi nepostupujícími, ovšem zabral a ztratil pouhých 98 tisícin na Péreze. Čas si zlepšil i čtvrtý Verstappen. Do Q3 se už ale nedostal Alonso, Cunoda, Schumacher, Stroll a Zhou.
Q3Prvními na trati byly opět stříbrné šípy, které se bály rychle padající teploty tratě. Tentokrát byl rychlejší Hamilton, Russellovi nadělil pouhých 16 tisícin. Téměř identické časy zajeli i jezdci Ferrari, ale dvojici nakonec rozdělil Pérez. Ale skoro 3 desetiny nadělil všem Max Verstappen. Osamělými na trati se stali jezdci jen s jednou čerstvou sadou měkkých pneumatik - Vettel a Ricciardo, kteří po této sezóně končí. Rychlejší byl nakonec s náskokem jedné desetiny Vettel. Druhé pokusy byly velmi těsné - jen Sainzovi se finální kvalifikační kolo vůbec nepovedlo. Leclerc se dokázal sice zlepšit, ale na rudé býky nedokázal dosáhnout. S kartami mohl zamíchat i Hamilton s nejrychlejším prvním sektorem, ovšem nakonec ztratil půl vteřinu a skončil pátý.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.