Juki Cunoda zažil složité první roky ve Formuli 1. Mladý Japonec proslul spíš svým peprným slovníkem a emocionálním projevem než výkony na závodním okruhu. Nad jeho budoucností se zamýšlí Cunodův týmový kolega Pierre Gasly.
Francouz zamíří pro sezonu 2023 k Alpine, přičemž u AlphaTauri jej nahradí Nyck de Vries. Ten ačkoliv je zkušený, tak ve světě F1 bude nováčkem, v tomhle bude mít Cunoda s dvěma roky praxe výhodu. Dá se tedy čekat, že Juki bude vystaven tlaku. Měl by to být on, kdo se teď stane lídrem AlphaTauri, ale má na to? „Nebyl bych překvapený, kdyby se příští rok zlepšoval. Ví, na čem potřebuje zapracovat. Mám na mysli sebekontrolu," popisuje Gasly.
Jinak si ale Gasly spolupráci s Cunodou pochvaluje. „Je to skvělý člověk se smyslem pro humor, který nemá hranice. Tím vás může někdy překvapit. Na tým ale takhle jeho povahová stránka působí dobře. Stejně tak vám vždy řekne to, co si myslí. Nikomu nemaže med kolem pusy, toho si na něm velmi vážím."
O tom, jestli Cunoda dokáže vést tým Galsy nicméně pochybuje, byť to neřekl na plnou pusu. „Čas ukáže, uvidíme, jak se všechno vyvine," pronesl doslova. Pravda je, že Cunodův kariérní postup byl celkem rychlý, v nižších formulových sériích se Japonec příliš nezdržel. Právě tyhle zkušenosti a vyježděnost mu možná chybí. Tak či tak by příští rok měl ukázat progres, jinak ve Formuli 1 pravděpodobně skončí.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.