Juki Cunoda zažil složité první roky ve Formuli 1. Mladý Japonec proslul spíš svým peprným slovníkem a emocionálním projevem než výkony na závodním okruhu. Nad jeho budoucností se zamýšlí Cunodův týmový kolega Pierre Gasly.
Francouz zamíří pro sezonu 2023 k Alpine, přičemž u AlphaTauri jej nahradí Nyck de Vries. Ten ačkoliv je zkušený, tak ve světě F1 bude nováčkem, v tomhle bude mít Cunoda s dvěma roky praxe výhodu. Dá se tedy čekat, že Juki bude vystaven tlaku. Měl by to být on, kdo se teď stane lídrem AlphaTauri, ale má na to? „Nebyl bych překvapený, kdyby se příští rok zlepšoval. Ví, na čem potřebuje zapracovat. Mám na mysli sebekontrolu," popisuje Gasly.
Jinak si ale Gasly spolupráci s Cunodou pochvaluje. „Je to skvělý člověk se smyslem pro humor, který nemá hranice. Tím vás může někdy překvapit. Na tým ale takhle jeho povahová stránka působí dobře. Stejně tak vám vždy řekne to, co si myslí. Nikomu nemaže med kolem pusy, toho si na něm velmi vážím."
O tom, jestli Cunoda dokáže vést tým Galsy nicméně pochybuje, byť to neřekl na plnou pusu. „Čas ukáže, uvidíme, jak se všechno vyvine," pronesl doslova. Pravda je, že Cunodův kariérní postup byl celkem rychlý, v nižších formulových sériích se Japonec příliš nezdržel. Právě tyhle zkušenosti a vyježděnost mu možná chybí. Tak či tak by příští rok měl ukázat progres, jinak ve Formuli 1 pravděpodobně skončí.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.