Prvnímu volnému tréninku vévodilo Ferrari, ovšem těsně za jejich zády skončili jezdci Red Bullu s totožnými časy. V pořadí se neztratil ani Hamilton s Alonsem. Komu se ovšem nedařilo, tak byli nováčci určeni pro FP1 - přesněji Pietro Fittipaldi a Liam Lawson, kvůli kterým byly vyvěšeny i červené vlajky.
Ze začátku bylo na trati velmi rušno - téměř celé startovní pole vyjelo na trať a snažilo se adaptovat na podmínky mexického okruhu - zejména na odlišnou nadmořskou výšku. V FP1 jsme mohli vidět i mnoho mladíků, které za normálních okolností za volantem monopostu F1 nevidíme - jedním z nich byl i Nyck de Vries, který stanovil na trati benchmark (1:28,264). Jedním z dalších nováčku byl Liam Lawson, pro kterého to byla po Belgii již druhá zkušenost s vozem F1, ovšem již po prvních kolech reportoval problémy s brzdami.
LAW: "I have no brakes, brakes are completely gone" 😬Liam Lawson's FP1 outing for AlphaTauri isn't off to the best start#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/nXr4gHS3Tm
— Formula 1 (@F1) October 28, 2022Krom Lawsona se dostal do problémů i Leclerc - ten musel zamířit za svými mechaniky kvůli defektu pneumatiky. Po uplynutí čtvrtiny stanoveného času jsme na vrcholu mohli vidět Maxe Verstappena (1:22,291), kterému sekundoval domácí Sergio Pérez (+0,382). V pořadí se neztratili ani Gasly s Ricciardem - ti se s přehledem drželi v TOP 10.
V první polovině FP1 jsme u všech jezdců mohli vidět nejtvrdší směs pneumatik. Průkopníkem se stal až Leclerc, který se jako první dostal pod hranici 1:22,000. Monačana poté následovalo více jezdců s Bottasem v čele.
Zatrnulo hlavně Verstappenovi. Holanďan roztočil svůj monopost v posledním sektoru okruhu, ale naštěstí mohl ve svých jízdách pokračovat.
Max spins in the twits and turns of the final sector 😵💫He almost catches the slide, but ends up facing the wrong way#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/tcnDZjKPjz
— Formula 1 (@F1) October 28, 2022Krom jezdeckých chyb začalo přibývat odstoupivších monopostů - nejdříve problémy hlásil Zhou. Toho vystrašila vysoká teplota převodovky, proto raději odstavil svůj vůz na konci boxové uličky. Dalším v problémech byl Pietro Fittipaldi, toho zradila technika a byl donucen odstavit svůj vůz - díky tomu byly vyvěšeny i červené vlajky.
Pár minut před koncem tréninku pořadí vévodili jezdci Ferrari, kdy byl o kousek rychlejší Sainz. Tyto dva jezdce následoval tandem rudých býků, ovšem se stejným časem. Minimální ztráta byla i u pátého Hamiltona a šestého Alonsa.
Závěr tréninku ještě zdramatizoval Liam Lawson - jeho monopost skončil s dýmem od brzd ve třetím sektoru dráhy. Nováčkům se tedy v Mexiku příliš nedařilo.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.