Prvnímu volnému tréninku vévodilo Ferrari, ovšem těsně za jejich zády skončili jezdci Red Bullu s totožnými časy. V pořadí se neztratil ani Hamilton s Alonsem. Komu se ovšem nedařilo, tak byli nováčci určeni pro FP1 - přesněji Pietro Fittipaldi a Liam Lawson, kvůli kterým byly vyvěšeny i červené vlajky.
Ze začátku bylo na trati velmi rušno - téměř celé startovní pole vyjelo na trať a snažilo se adaptovat na podmínky mexického okruhu - zejména na odlišnou nadmořskou výšku. V FP1 jsme mohli vidět i mnoho mladíků, které za normálních okolností za volantem monopostu F1 nevidíme - jedním z nich byl i Nyck de Vries, který stanovil na trati benchmark (1:28,264). Jedním z dalších nováčku byl Liam Lawson, pro kterého to byla po Belgii již druhá zkušenost s vozem F1, ovšem již po prvních kolech reportoval problémy s brzdami.
LAW: "I have no brakes, brakes are completely gone" 😬Liam Lawson's FP1 outing for AlphaTauri isn't off to the best start#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/nXr4gHS3Tm
— Formula 1 (@F1) October 28, 2022Krom Lawsona se dostal do problémů i Leclerc - ten musel zamířit za svými mechaniky kvůli defektu pneumatiky. Po uplynutí čtvrtiny stanoveného času jsme na vrcholu mohli vidět Maxe Verstappena (1:22,291), kterému sekundoval domácí Sergio Pérez (+0,382). V pořadí se neztratili ani Gasly s Ricciardem - ti se s přehledem drželi v TOP 10.
V první polovině FP1 jsme u všech jezdců mohli vidět nejtvrdší směs pneumatik. Průkopníkem se stal až Leclerc, který se jako první dostal pod hranici 1:22,000. Monačana poté následovalo více jezdců s Bottasem v čele.
Zatrnulo hlavně Verstappenovi. Holanďan roztočil svůj monopost v posledním sektoru okruhu, ale naštěstí mohl ve svých jízdách pokračovat.
Max spins in the twits and turns of the final sector 😵💫He almost catches the slide, but ends up facing the wrong way#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/tcnDZjKPjz
— Formula 1 (@F1) October 28, 2022Krom jezdeckých chyb začalo přibývat odstoupivších monopostů - nejdříve problémy hlásil Zhou. Toho vystrašila vysoká teplota převodovky, proto raději odstavil svůj vůz na konci boxové uličky. Dalším v problémech byl Pietro Fittipaldi, toho zradila technika a byl donucen odstavit svůj vůz - díky tomu byly vyvěšeny i červené vlajky.
Pár minut před koncem tréninku pořadí vévodili jezdci Ferrari, kdy byl o kousek rychlejší Sainz. Tyto dva jezdce následoval tandem rudých býků, ovšem se stejným časem. Minimální ztráta byla i u pátého Hamiltona a šestého Alonsa.
Závěr tréninku ještě zdramatizoval Liam Lawson - jeho monopost skončil s dýmem od brzd ve třetím sektoru dráhy. Nováčkům se tedy v Mexiku příliš nedařilo.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.