Prvnímu volnému tréninku vévodilo Ferrari, ovšem těsně za jejich zády skončili jezdci Red Bullu s totožnými časy. V pořadí se neztratil ani Hamilton s Alonsem. Komu se ovšem nedařilo, tak byli nováčci určeni pro FP1 - přesněji Pietro Fittipaldi a Liam Lawson, kvůli kterým byly vyvěšeny i červené vlajky.
Ze začátku bylo na trati velmi rušno - téměř celé startovní pole vyjelo na trať a snažilo se adaptovat na podmínky mexického okruhu - zejména na odlišnou nadmořskou výšku. V FP1 jsme mohli vidět i mnoho mladíků, které za normálních okolností za volantem monopostu F1 nevidíme - jedním z nich byl i Nyck de Vries, který stanovil na trati benchmark (1:28,264). Jedním z dalších nováčku byl Liam Lawson, pro kterého to byla po Belgii již druhá zkušenost s vozem F1, ovšem již po prvních kolech reportoval problémy s brzdami.
LAW: "I have no brakes, brakes are completely gone" 😬Liam Lawson's FP1 outing for AlphaTauri isn't off to the best start#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/nXr4gHS3Tm
— Formula 1 (@F1) October 28, 2022Krom Lawsona se dostal do problémů i Leclerc - ten musel zamířit za svými mechaniky kvůli defektu pneumatiky. Po uplynutí čtvrtiny stanoveného času jsme na vrcholu mohli vidět Maxe Verstappena (1:22,291), kterému sekundoval domácí Sergio Pérez (+0,382). V pořadí se neztratili ani Gasly s Ricciardem - ti se s přehledem drželi v TOP 10.
V první polovině FP1 jsme u všech jezdců mohli vidět nejtvrdší směs pneumatik. Průkopníkem se stal až Leclerc, který se jako první dostal pod hranici 1:22,000. Monačana poté následovalo více jezdců s Bottasem v čele.
Zatrnulo hlavně Verstappenovi. Holanďan roztočil svůj monopost v posledním sektoru okruhu, ale naštěstí mohl ve svých jízdách pokračovat.
Max spins in the twits and turns of the final sector 😵💫He almost catches the slide, but ends up facing the wrong way#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/tcnDZjKPjz
— Formula 1 (@F1) October 28, 2022Krom jezdeckých chyb začalo přibývat odstoupivších monopostů - nejdříve problémy hlásil Zhou. Toho vystrašila vysoká teplota převodovky, proto raději odstavil svůj vůz na konci boxové uličky. Dalším v problémech byl Pietro Fittipaldi, toho zradila technika a byl donucen odstavit svůj vůz - díky tomu byly vyvěšeny i červené vlajky.
Pár minut před koncem tréninku pořadí vévodili jezdci Ferrari, kdy byl o kousek rychlejší Sainz. Tyto dva jezdce následoval tandem rudých býků, ovšem se stejným časem. Minimální ztráta byla i u pátého Hamiltona a šestého Alonsa.
Závěr tréninku ještě zdramatizoval Liam Lawson - jeho monopost skončil s dýmem od brzd ve třetím sektoru dráhy. Nováčkům se tedy v Mexiku příliš nedařilo.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.