Tým Alpine s odvoláním uspěl. FIA ruší penalizaci a vrací Alonsovi 7. místo z Velké ceny USA.
Fernando Alonso byl po závodě v Austionu potrestán poté, co si Haas stěžoval na Španělovu jízdu s poškozeným vozem. Alonso dojel sedmý a díky penalizaci tak přišel o body. Tým Alpine se však nedal a podal odvolání, jak jsme psali zde.
Alpine se bránil tím, že Alonso nebyl komisaři na nic upozorněn a Haas podal protest později než v limitu, který uvádí pravidla. "Kvůli tomu jsme protestovali, protest byl podán pozdě a FIA mi také neukázala černou a oranžovou vlajku. Mysleli si, že auto je bezpečné. Dojel jsem do cíle, vůz prošel všemi kontrolami a potom, pozdě, přišel protest," uvedl v Mexiku Fernando Alonso s tím, že penalizace tedy nebyla podle něj správná.
Navíc se domnívá, že by to otevřelo další problémy, protože 50 - 70 % jezdců by muselo odstoupit ze závodu, pokud by se s vozem cokoliv stalo, například uvolnění nějakého aerodynamického prvku apod.
FIA tedy celou situaci opět prošetřovala a nakonec protest Alpine uznala. Penalizace je tedy zrušena a Alpine získává zpět body. "Děkujeme komisařům za dosažení pozitivního výsledku, Rozhodnutí vítáme a těšíme se na další spolupráci po boku FIA, abychom se ujistili, že F1 si udrží svou vysokou kvalitu" uvádí v prohlášení francouzský tým.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.