Tým Alpine s odvoláním uspěl. FIA ruší penalizaci a vrací Alonsovi 7. místo z Velké ceny USA.
Fernando Alonso byl po závodě v Austionu potrestán poté, co si Haas stěžoval na Španělovu jízdu s poškozeným vozem. Alonso dojel sedmý a díky penalizaci tak přišel o body. Tým Alpine se však nedal a podal odvolání, jak jsme psali zde.
Alpine se bránil tím, že Alonso nebyl komisaři na nic upozorněn a Haas podal protest později než v limitu, který uvádí pravidla. "Kvůli tomu jsme protestovali, protest byl podán pozdě a FIA mi také neukázala černou a oranžovou vlajku. Mysleli si, že auto je bezpečné. Dojel jsem do cíle, vůz prošel všemi kontrolami a potom, pozdě, přišel protest," uvedl v Mexiku Fernando Alonso s tím, že penalizace tedy nebyla podle něj správná.
Navíc se domnívá, že by to otevřelo další problémy, protože 50 - 70 % jezdců by muselo odstoupit ze závodu, pokud by se s vozem cokoliv stalo, například uvolnění nějakého aerodynamického prvku apod.
FIA tedy celou situaci opět prošetřovala a nakonec protest Alpine uznala. Penalizace je tedy zrušena a Alpine získává zpět body. "Děkujeme komisařům za dosažení pozitivního výsledku, Rozhodnutí vítáme a těšíme se na další spolupráci po boku FIA, abychom se ujistili, že F1 si udrží svou vysokou kvalitu" uvádí v prohlášení francouzský tým.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.