Automobilka Audi se dohodla se Sauberem, od sezóny 2026 spojí své síly v šampionátu Formule 1.
Audi již v srpnu oznámili, že do Formule 1 vstoupí jako dodavatelé pohonných jednotek, až se za 4 roky změní pravidla pro motory. Tehdy se zvýší podíl elektrické energie a dojde k přechodu na udržitelná paliva.
Sauber nyní závodí v F1 pod hlavičkou Alfy Romeo, což se brzy změní. Audi potvrzuje, že hodlají odkoupit podíl ve švýcarském týmu, který se tak stane jejich strategickým partnerem v F1.
Německá automobilka bude stavět pohonné jednotky ve své továrně v Neuburgu, kde na nich již pracuje 120 lidí, zatímco Sauber bude vyvíjet a vyrábět závodní monoposty u sebe v Hinwilu. Zároveň bude zodpovědný za plánování a vedení závodních činností.
"Těší nás, že jsme získali tak zkušeného a kompetentního partnera pro náš ambiciózní F1 projekt. Sauber se svou špičkovou továrnou a zkušeným týmem jsme již znali z dřívějších spoluprací. Jsme přesvědčeni, že společně vytvoříme silný tým," říká Oliver Hoffman, člen správní rady Audi zodpovědný za program F1.
Předseda správní rady Sauberu Finn Rausing k tomu dodává: "Partnerství mezi Audi a Sauberem je klíčovým korkem pro náš tým v pokračující cestě za pokroky směrem k čelu roštu. Stát se oficiálním továrním týmem Audi není jen poctou a velkou zodpovědností, jde o tu nejlepší volbu pro budoucnost. Jsme plně přesvědčeni o tom, že Audi pomůžeme dosáhnout cílů, které si pro svou cestu v F1 stanovili."
Nové partnerství těší i ředitele Formule 1 Stefana Domenicaliho: "Jde o skvělou zprávu. Kombinace těchto dvou jmen představuje velmi vzrušující vyhlídku pro náš sport. Zdůrazňuje to silný růst Formule 1 a důvěru v naši strategii dalšího růstu a vylepšování sportu při současném přechodu na naše plány udržitelnosti... Těšíme se na jejich pokrok v následujících letech a na jejich auto na roštu při prvním závodě."
Alfa Romeo ukončí své sponzorství Sauberu na konci příštího ročníku, švýcarská stáj bude pak bude i nadále odebírat pohonné jednotky Ferrari až do konce sezóny 2025, kdy přejde na své vlastní motory. Audi je chce poprvé otestovat ve voze F1 v roce 2025.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.