Automobilka Audi se dohodla se Sauberem, od sezóny 2026 spojí své síly v šampionátu Formule 1.
Audi již v srpnu oznámili, že do Formule 1 vstoupí jako dodavatelé pohonných jednotek, až se za 4 roky změní pravidla pro motory. Tehdy se zvýší podíl elektrické energie a dojde k přechodu na udržitelná paliva.
Sauber nyní závodí v F1 pod hlavičkou Alfy Romeo, což se brzy změní. Audi potvrzuje, že hodlají odkoupit podíl ve švýcarském týmu, který se tak stane jejich strategickým partnerem v F1.
Německá automobilka bude stavět pohonné jednotky ve své továrně v Neuburgu, kde na nich již pracuje 120 lidí, zatímco Sauber bude vyvíjet a vyrábět závodní monoposty u sebe v Hinwilu. Zároveň bude zodpovědný za plánování a vedení závodních činností.
"Těší nás, že jsme získali tak zkušeného a kompetentního partnera pro náš ambiciózní F1 projekt. Sauber se svou špičkovou továrnou a zkušeným týmem jsme již znali z dřívějších spoluprací. Jsme přesvědčeni, že společně vytvoříme silný tým," říká Oliver Hoffman, člen správní rady Audi zodpovědný za program F1.
Předseda správní rady Sauberu Finn Rausing k tomu dodává: "Partnerství mezi Audi a Sauberem je klíčovým korkem pro náš tým v pokračující cestě za pokroky směrem k čelu roštu. Stát se oficiálním továrním týmem Audi není jen poctou a velkou zodpovědností, jde o tu nejlepší volbu pro budoucnost. Jsme plně přesvědčeni o tom, že Audi pomůžeme dosáhnout cílů, které si pro svou cestu v F1 stanovili."
Nové partnerství těší i ředitele Formule 1 Stefana Domenicaliho: "Jde o skvělou zprávu. Kombinace těchto dvou jmen představuje velmi vzrušující vyhlídku pro náš sport. Zdůrazňuje to silný růst Formule 1 a důvěru v naši strategii dalšího růstu a vylepšování sportu při současném přechodu na naše plány udržitelnosti... Těšíme se na jejich pokrok v následujících letech a na jejich auto na roštu při prvním závodě."
Alfa Romeo ukončí své sponzorství Sauberu na konci příštího ročníku, švýcarská stáj bude pak bude i nadále odebírat pohonné jednotky Ferrari až do konce sezóny 2025, kdy přejde na své vlastní motory. Audi je chce poprvé otestovat ve voze F1 v roce 2025.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.