Po souboji týmových kolegů v poslední části ovládl kvalifikaci Carlos Sainz. Charles Leclerc skončil druhý, avšak zítra odstartuje s penalizací deseti míst - přesněji kvůli výměně komponentů pohonné jednotky.
Před začátkem kvalifikace obletěla svět velmi smutná zpráva - ve věku 78 let odešel na věčnost spoluzakladatel společnosti Red Bull GmbH a majitel stájí Red Bull Racing a Scuderia AlphaTauri Dietrich Mateschitz.
Q1Kvalifikaci tento víkend svým časem rozjela pětice jezdců s pořadím v cíli Schumacher, Zhou, Albon, Magnussen a Latifi - ten své rychlé kolo nedokončil a zajel za svými mechaniky. Své časy začalo rozjíždět i Ferrari a Red Bull - této skupince po prvních pokusech vévodil nakonec Sainz o necelou půl vteřinu před Leclercem.
Carlos Sainz hits the top spot in Q1His 1:35.297 effort puts him P1 ahead of Leclerc, Verstappen and Hamilton#USGP #F1 pic.twitter.com/TsHDdRN4mt
— Formula 1 (@F1) October 22, 2022Dodejme, že Ferrari má dobré tempo na jedno kolo, to ovšem nemůže platit o závodním tempu. Verstappen sekundoval Monačanovi, ovšem ztráta Péreze byla již větší. Tandem rudých býků navíc rozdělil Lewis Hamilton. Neztratil se ani George Russell s minimální ztrátou na svého týmového kolegu. Došlo i k porušování traťových limitů - prvním, kdo se provinil, byl Zhou Guanyu, k jeho incidentu nastalo v 12. zatáčce. Až na jezdce Ferrari a Red Bullu vyjeli všichni za účelem vylepšení času - to nevyšlo podle představ Schumacherovi - ten šel v první zatáčce velmi brzo na plyn a udělal hodiny. To byl jeden z důvodů, proč německý pilot stáje Haas nepostoupil do Q2. Krom Schumachera jsme ve druhé části neviděli Magnussena, Riccarda, Ocona a Latifiho.
Q2Začátek druhé části se podle představ nevyvedl Gaslymu. Francouz probrzdil první zatáčku a musel tak na chvíli myšlenky o rychlém kole vypustit. Kolo bylo za překračování traťových limitů škrtnuto i Vettelovi. Špici výsledkové listiny vévodilo opět Ferrari, nyní byl ovšem první Leclerc, kterému sekundoval stejně jako v Q1 Verstappen. Sainzova ztráta činila již 3 desetiny. Mezi tyto tři jezdce a pátého Péreze se povedlo vklínit Russellovi - ten byl ovšem jediným z této pětice na nové sadě. Skvělými výkony se prezentoval Alonso s jezdci Alfy Romeo - s jejich časy se pravidelně umisťovali v TOP 10. U posledních pokusů úřadovaly opět traťové limity - ty stály postup Cunodu a Zhoua. Problémy měl i Gasly - opět v první zatáčce. Koho jsme tedy v závěrečné části neviděli? Albona, Vettela, Gaslyho, Zhoua a Cunodu.
Q3První čas si zapsal Norris, ale pořadím se rychle propadal. Ba naopak letěly oba vozy Ferrari, kterým po prvních kolech patřil double. Třetí byl prozatím Hamilton, kterému se povedl zajet nejrychlejší druhý sektor. Ovšem se nedařilo ani jednomu z Red Bullů - ztráta na Monačana činila již půl vteřinu. S klesající teplotou na trati vyjel okamžitě po výměně pneumatik Max Verstappen. Holanďan to risknul a i přes rychlé opotřebování pneumatik jel dvě zahřívací kola. Měl sice absolutně nejrychlejší druhý sektor, ale nakonec skončil třetí a jeho ztráta na vítěze byla pouhých 92 tisícin. Kdo mohl zamíchat pořadím byl Hamilton, tomu se však jeho rychlé kolo nepovedlo. A kdo tedy kvalifikaci vyhrál? Byl to Carlos Sainz, který byl o 65 tisícin rychlejší než Charles Leclerc.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.