Přípravu na kvalifikaci v Austinu zvládl nejlépe Max Verstappen. Naopak Charles Leclerc dostane nový motor, což ho na startu zítřejšího závodu bude stát pozice.
Také třetí trénink se odehrával za slunečného počasí. Ještě před jeho začátkem vešlo ve známost, že Charles Leclerc dostane nový motor. Kvůli tomu bude zítra startovat z konce startovního pole. Technické problémy měl Mick Schumacher. Tým informoval, že jde o vodní pumpu, což zapříčinilo nutnost opravy.
Velmi dobré tempo poukazoval Red Bull. Pérez s Verstappenem mají v Americe k dispozici velmi dobrý vůz a pro kvalifikaci i závod jsou nepochybně hlavními favority. O své místo na slunci ale zcela jistě zabojuje také Mercedes. Stříbrné šípy přivezly do Austinu poslední letošní vylepšení. Má se týkat odlehčení šasi, přičemž předpokládaný zisk činí něco mezi jednou až dvěma desetinami na kolo.
Just 0.010s separate Max and Charles! 🤯Advantage Verstappen, thus far 👊#USGP #F1 pic.twitter.com/CzzMGsdvg5
— Formula 1 (@F1) October 22, 2022Ferrari vyšle vzhledem na zmíněnou penalizaci Leclerca do boje především Carlose Sainze. Rychlost červených vozů není špatná, ale vypadá to, že Red Bull je přece jen o kus napřed. Zejména v závodním režimu nemají rudí býci konkurenci. Okruh v Austinu je totiž velmi náročný na správu pneumatik a právě v téhle oblasti tkví největší síla Red Bullu.
Střed pole zřejmě nabídne klasický souboj McLarenu a Alpine, do kterého by se tentokrát mohl přimíchat i Aston Martin. Všechny tyto tři týmy předvedly v závěrečném tréninku srovnatelné výkony. Obzvláště bitva mezi Alpine a McLarenem bude vzhledem k pořadí v Poháru konstruktérů patřičně ostrá. Nejpomaleji vypadá Haas. Velké věci se nedají čekat ani od Williamsu.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.