Přípravu na kvalifikaci v Austinu zvládl nejlépe Max Verstappen. Naopak Charles Leclerc dostane nový motor, což ho na startu zítřejšího závodu bude stát pozice.
Také třetí trénink se odehrával za slunečného počasí. Ještě před jeho začátkem vešlo ve známost, že Charles Leclerc dostane nový motor. Kvůli tomu bude zítra startovat z konce startovního pole. Technické problémy měl Mick Schumacher. Tým informoval, že jde o vodní pumpu, což zapříčinilo nutnost opravy.
Velmi dobré tempo poukazoval Red Bull. Pérez s Verstappenem mají v Americe k dispozici velmi dobrý vůz a pro kvalifikaci i závod jsou nepochybně hlavními favority. O své místo na slunci ale zcela jistě zabojuje také Mercedes. Stříbrné šípy přivezly do Austinu poslední letošní vylepšení. Má se týkat odlehčení šasi, přičemž předpokládaný zisk činí něco mezi jednou až dvěma desetinami na kolo.
Just 0.010s separate Max and Charles! 🤯Advantage Verstappen, thus far 👊#USGP #F1 pic.twitter.com/CzzMGsdvg5
— Formula 1 (@F1) October 22, 2022Ferrari vyšle vzhledem na zmíněnou penalizaci Leclerca do boje především Carlose Sainze. Rychlost červených vozů není špatná, ale vypadá to, že Red Bull je přece jen o kus napřed. Zejména v závodním režimu nemají rudí býci konkurenci. Okruh v Austinu je totiž velmi náročný na správu pneumatik a právě v téhle oblasti tkví největší síla Red Bullu.
Střed pole zřejmě nabídne klasický souboj McLarenu a Alpine, do kterého by se tentokrát mohl přimíchat i Aston Martin. Všechny tyto tři týmy předvedly v závěrečném tréninku srovnatelné výkony. Obzvláště bitva mezi Alpine a McLarenem bude vzhledem k pořadí v Poháru konstruktérů patřičně ostrá. Nejpomaleji vypadá Haas. Velké věci se nedají čekat ani od Williamsu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.