Přípravu na kvalifikaci v Austinu zvládl nejlépe Max Verstappen. Naopak Charles Leclerc dostane nový motor, což ho na startu zítřejšího závodu bude stát pozice.
Také třetí trénink se odehrával za slunečného počasí. Ještě před jeho začátkem vešlo ve známost, že Charles Leclerc dostane nový motor. Kvůli tomu bude zítra startovat z konce startovního pole. Technické problémy měl Mick Schumacher. Tým informoval, že jde o vodní pumpu, což zapříčinilo nutnost opravy.
Velmi dobré tempo poukazoval Red Bull. Pérez s Verstappenem mají v Americe k dispozici velmi dobrý vůz a pro kvalifikaci i závod jsou nepochybně hlavními favority. O své místo na slunci ale zcela jistě zabojuje také Mercedes. Stříbrné šípy přivezly do Austinu poslední letošní vylepšení. Má se týkat odlehčení šasi, přičemž předpokládaný zisk činí něco mezi jednou až dvěma desetinami na kolo.
Just 0.010s separate Max and Charles! 🤯Advantage Verstappen, thus far 👊#USGP #F1 pic.twitter.com/CzzMGsdvg5
— Formula 1 (@F1) October 22, 2022Ferrari vyšle vzhledem na zmíněnou penalizaci Leclerca do boje především Carlose Sainze. Rychlost červených vozů není špatná, ale vypadá to, že Red Bull je přece jen o kus napřed. Zejména v závodním režimu nemají rudí býci konkurenci. Okruh v Austinu je totiž velmi náročný na správu pneumatik a právě v téhle oblasti tkví největší síla Red Bullu.
Střed pole zřejmě nabídne klasický souboj McLarenu a Alpine, do kterého by se tentokrát mohl přimíchat i Aston Martin. Všechny tyto tři týmy předvedly v závěrečném tréninku srovnatelné výkony. Obzvláště bitva mezi Alpine a McLarenem bude vzhledem k pořadí v Poháru konstruktérů patřičně ostrá. Nejpomaleji vypadá Haas. Velké věci se nedají čekat ani od Williamsu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.