Šestý spalovací motor pro Charlese Leclerca? Očekávaná a nepřekvapivá informace. Podle italských zdrojů má Ferrari nasadit v Austinu již šestý spalovací motor. To znamená, že monacký pilot překročí povolený počet o dvojnásobek. Dobrou zprávou je aspoň to, že se nepropadne až na chvost startovního roštu. V italských médiích však probíhá debata i na jiné téma.
Informace, že Leclerc nasadí v Americe šestý motor, přinesla italská média. Jedná se o očekávanou novinku, vzhledem k tomu, že po četných problémech bylo sporné, zda Charles zvládne zbytek sezóny absolvovat s aktuálními komponenty.
Fanoušky Ferrari může utěšit aspoň fakt, že tým vymění pouze spalovací motor, ne všechny komponenty pohonné jednotky. To znamená ztrátu jen pěti míst na startu, podobně jako v případě Maxe Verstappena v Monze.
Tento spalovací motor nemá být totožný s tím předešlým. Leclerc má zkoušet novinky, které Ferrari nasazuje za účelem zlepšení spolehlivosti, když už výkonnostní změny není možné z důvodu zmrazení pohonných jednotek provádět.
„Nasazení čerstvého motoru má strategický charakter: pracovní skupina pod vedením Enrica Gualtieriho pracuje na technických aspektech, které stojí za problémy se spolehlivostí. S plným souhlasem FIA byly provedeny změny a zavedena nová řešení, která budou testována směrem do sezóny 2023,“ uvádí velmi optimisticky Motorsport.com.
Podobně optimisticky dodává, že monopost F1-75 bude teď schopen jezdit ještě s větším výkonem bez obav ze selhání. Měli bychom tedy být svědky představení agresivnějších motorových map a plného potenciálu nového ERS (Leclerc ho dostal v Belgii), které prý ve Ferrari ještě nevyužívají naplno.
Podle jiných zdrojů ale rozhodnutí nasadit nový motor ještě definitivně nepadlo a vyvráceny jsou i zprávy o vylepšeních v oblasti spolehlivosti: „Je to dlouhý proces, který vyžaduje čas a schválení ze strany FIA. Zatím nepadla žádná žádost o jejich schválení, protože nejdříve je potřeba najít stoprocentní řešení všech problémů. Na dynamometru fungují nové díly dobře, ale je stále brzy. Potřeba jsou další testy,“ uvádí formu1a.uno.
Pochybovačně se vyjadřuje i k možnému nasazení nového motoru. „Nasazení šestého motoru bylo naplánované do Austinu, avšak poslední dva závody se jely na mokré trati a v Suzuce byl závod navíc zkrácen, takže pohonná jednotka utrpěla menší opotřebení, než se očekávalo. Tato možnost tu stále je, ale bude záležet na výkonnosti motoru a také na vývoji samotného víkendu. Trest by se mohl odložit na Mexiko, kde všichni dodavatelé pohonných jednotek očekávají náročný víkend. Rozhodnutí ještě nepadlo. Charles by mohl počkat a nasadit jen pár komponentů, místo startu z úplného chvostu.“
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.