Šestý spalovací motor pro Charlese Leclerca? Očekávaná a nepřekvapivá informace. Podle italských zdrojů má Ferrari nasadit v Austinu již šestý spalovací motor. To znamená, že monacký pilot překročí povolený počet o dvojnásobek. Dobrou zprávou je aspoň to, že se nepropadne až na chvost startovního roštu. V italských médiích však probíhá debata i na jiné téma.
Informace, že Leclerc nasadí v Americe šestý motor, přinesla italská média. Jedná se o očekávanou novinku, vzhledem k tomu, že po četných problémech bylo sporné, zda Charles zvládne zbytek sezóny absolvovat s aktuálními komponenty.
Fanoušky Ferrari může utěšit aspoň fakt, že tým vymění pouze spalovací motor, ne všechny komponenty pohonné jednotky. To znamená ztrátu jen pěti míst na startu, podobně jako v případě Maxe Verstappena v Monze.
Tento spalovací motor nemá být totožný s tím předešlým. Leclerc má zkoušet novinky, které Ferrari nasazuje za účelem zlepšení spolehlivosti, když už výkonnostní změny není možné z důvodu zmrazení pohonných jednotek provádět.
„Nasazení čerstvého motoru má strategický charakter: pracovní skupina pod vedením Enrica Gualtieriho pracuje na technických aspektech, které stojí za problémy se spolehlivostí. S plným souhlasem FIA byly provedeny změny a zavedena nová řešení, která budou testována směrem do sezóny 2023,“ uvádí velmi optimisticky Motorsport.com.
Podobně optimisticky dodává, že monopost F1-75 bude teď schopen jezdit ještě s větším výkonem bez obav ze selhání. Měli bychom tedy být svědky představení agresivnějších motorových map a plného potenciálu nového ERS (Leclerc ho dostal v Belgii), které prý ve Ferrari ještě nevyužívají naplno.
Podle jiných zdrojů ale rozhodnutí nasadit nový motor ještě definitivně nepadlo a vyvráceny jsou i zprávy o vylepšeních v oblasti spolehlivosti: „Je to dlouhý proces, který vyžaduje čas a schválení ze strany FIA. Zatím nepadla žádná žádost o jejich schválení, protože nejdříve je potřeba najít stoprocentní řešení všech problémů. Na dynamometru fungují nové díly dobře, ale je stále brzy. Potřeba jsou další testy,“ uvádí formu1a.uno.
Pochybovačně se vyjadřuje i k možnému nasazení nového motoru. „Nasazení šestého motoru bylo naplánované do Austinu, avšak poslední dva závody se jely na mokré trati a v Suzuce byl závod navíc zkrácen, takže pohonná jednotka utrpěla menší opotřebení, než se očekávalo. Tato možnost tu stále je, ale bude záležet na výkonnosti motoru a také na vývoji samotného víkendu. Trest by se mohl odložit na Mexiko, kde všichni dodavatelé pohonných jednotek očekávají náročný víkend. Rozhodnutí ještě nepadlo. Charles by mohl počkat a nasadit jen pár komponentů, místo startu z úplného chvostu.“
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává klidný ohledně motivace Lewise Hamiltona, přestože po nevydařeném víkendu v Maďarsku označil sám sebe za „naprosto k ničemu“. Podle Vasseura Hamilton ví, co dělá, a těžké chvíle ho vždy posunuly dál.
Charles Leclerc vyjádřil důvěru ve svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a věří, že se po letní přestávce vrátí ve formě. Podle něj má Hamilton stále potřebné schopnosti, aby znovu ukázal svou sílu.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.