Start do letošní sezony Carlosi Sainzovi nevyšel. Rodák z Madridu v úvodních závodech nestačil na Leclerca, čímž se prakticky pasoval do role týmové dvojky. Právě na tom chce pro příští ročník zapracovat.
Scuderia disponovala v začátku sezony velmi kvalitním vozem. Chvíli dokonce možná i nejrychlejším v celém startovním poli. Díky tomu byli oba její piloti plni očekávání. Jak Leclerc, tak i Sainz totiž patří mezi takzvané mladé dravce, kteří jsou lační po úspěchu.
Jenže bohužel pro Španěla měl Leclerc od prvního závodu navrch. Výrazně. Monačan exceloval především v kvalifikacích, ve kterých mu Sainz nestačil. Nutno říct, že Charles předváděl lepší výkony rovněž v závodech. Není s proto čemu divit, když byl Sainz postupně postaven do role neoficiální týmové dvojky. On sám si je tohoto faktu dobře vědom, proto chce začátek ročníku 2023 zvládnout mnohem lépe.
„Chci zůstat v boji. To je mým cílem. Když se do boje dostanu, dokážu se v něm udržet. S Ferrari pracujeme na tom, abych začátek příští sezony zachytil. Je to jedna z klíčových věcí. Chceme postavit dobrý vůz a zajistit, abychom bojovali o titul. Jednou chci získat mistrovský primát a být nejlepším na světě," říká Sainz.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.
Lewis Hamilton se letos sžívá s novým prostředím ve Ferrari po dvanácti letech u Mercedesu. Už teď ale vzhlíží k roku 2026 s jasným požadavkem.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.