Max Verstappen získal v Japonsku svůj druhý titul mistra světa. Nutno říct, že zasloužené, což potvrdil také Fernando Alonso.
Nejzkušenější pilot na startovním roštu oceňuje výkony Verstappena samotného i Red Bullu. Podle Alonsa dokonce letos žádná bitva o mistrovský titul neprobíhala. Max měl prý s výjimkou prvních tří závodů vše pod kontrolou. Taková slova rozhodně nejsou dobrou vizitkou pro Ferrari, jehož kokpit Fernando hájil v sezonách 2010 až 2014.
„Letos se o titul prakticky nebojovalo. Měli jsme tu především falešně vytvořené napětí, které vzniklo na začátku sezony, když Max s Red Bullem ztráceli Od čtvrtého nebo pátého závodu ale bylo zřejmé, že k žádné velké bitvě nedojde," hlásí Alonso. Šampion z let 2005 a 2006 dále chválí schopnost Red Bullu zdokonalovat vůz.
„Dokázali porazit tým, který byl na začátku sezony v Bahrajnu mnohem rychlejší. Kdyby měli už tehdy rychlost, jakou mají nyní, tak je Max šampionem dávno. Možná i před letní přestávkou. Kombinace Red Bull - Verstappen se zkrátka jeví jako téměř dokonalá."
Rodák z Ovieda zároveň vyzdvihuje Verstappenův přirozený talent. „Tenhle přirozený cit pro závodění se nemůžete jen tak naučit. Musíte ho mít v sobě, přičemž Max ho má. Ve Formuli 1 jsou talentovaní piloti, kteří celý pátek sbírají data, porovnávají je s týmovým kolegou a po malých krůčcích se zlepšují. Pak je tu pár takových, kteří vyjedou na trať a okamžitě vědí vše. Zbylé dva tréninky využívají jen jako zpestření času před kvalifikací. Jedním z takových pilotů je i Verstappen," uzavírá Alonso.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.