Max Verstappen získal v Japonsku svůj druhý titul mistra světa. Nutno říct, že zasloužené, což potvrdil také Fernando Alonso.
Nejzkušenější pilot na startovním roštu oceňuje výkony Verstappena samotného i Red Bullu. Podle Alonsa dokonce letos žádná bitva o mistrovský titul neprobíhala. Max měl prý s výjimkou prvních tří závodů vše pod kontrolou. Taková slova rozhodně nejsou dobrou vizitkou pro Ferrari, jehož kokpit Fernando hájil v sezonách 2010 až 2014.
„Letos se o titul prakticky nebojovalo. Měli jsme tu především falešně vytvořené napětí, které vzniklo na začátku sezony, když Max s Red Bullem ztráceli Od čtvrtého nebo pátého závodu ale bylo zřejmé, že k žádné velké bitvě nedojde," hlásí Alonso. Šampion z let 2005 a 2006 dále chválí schopnost Red Bullu zdokonalovat vůz.
„Dokázali porazit tým, který byl na začátku sezony v Bahrajnu mnohem rychlejší. Kdyby měli už tehdy rychlost, jakou mají nyní, tak je Max šampionem dávno. Možná i před letní přestávkou. Kombinace Red Bull - Verstappen se zkrátka jeví jako téměř dokonalá."
Rodák z Ovieda zároveň vyzdvihuje Verstappenův přirozený talent. „Tenhle přirozený cit pro závodění se nemůžete jen tak naučit. Musíte ho mít v sobě, přičemž Max ho má. Ve Formuli 1 jsou talentovaní piloti, kteří celý pátek sbírají data, porovnávají je s týmovým kolegou a po malých krůčcích se zlepšují. Pak je tu pár takových, kteří vyjedou na trať a okamžitě vědí vše. Zbylé dva tréninky využívají jen jako zpestření času před kvalifikací. Jedním z takových pilotů je i Verstappen," uzavírá Alonso.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.