Max Verstappen získal v Japonsku svůj druhý titul mistra světa. Nutno říct, že zasloužené, což potvrdil také Fernando Alonso.
Nejzkušenější pilot na startovním roštu oceňuje výkony Verstappena samotného i Red Bullu. Podle Alonsa dokonce letos žádná bitva o mistrovský titul neprobíhala. Max měl prý s výjimkou prvních tří závodů vše pod kontrolou. Taková slova rozhodně nejsou dobrou vizitkou pro Ferrari, jehož kokpit Fernando hájil v sezonách 2010 až 2014.
„Letos se o titul prakticky nebojovalo. Měli jsme tu především falešně vytvořené napětí, které vzniklo na začátku sezony, když Max s Red Bullem ztráceli Od čtvrtého nebo pátého závodu ale bylo zřejmé, že k žádné velké bitvě nedojde," hlásí Alonso. Šampion z let 2005 a 2006 dále chválí schopnost Red Bullu zdokonalovat vůz.
„Dokázali porazit tým, který byl na začátku sezony v Bahrajnu mnohem rychlejší. Kdyby měli už tehdy rychlost, jakou mají nyní, tak je Max šampionem dávno. Možná i před letní přestávkou. Kombinace Red Bull - Verstappen se zkrátka jeví jako téměř dokonalá."
Rodák z Ovieda zároveň vyzdvihuje Verstappenův přirozený talent. „Tenhle přirozený cit pro závodění se nemůžete jen tak naučit. Musíte ho mít v sobě, přičemž Max ho má. Ve Formuli 1 jsou talentovaní piloti, kteří celý pátek sbírají data, porovnávají je s týmovým kolegou a po malých krůčcích se zlepšují. Pak je tu pár takových, kteří vyjedou na trať a okamžitě vědí vše. Zbylé dva tréninky využívají jen jako zpestření času před kvalifikací. Jedním z takových pilotů je i Verstappen," uzavírá Alonso.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.