Přetahování o body mezi týmy Alpine a McLaren pokračuje. Oba týmy čekají poslední čtyři závody a vypadá to na těsný souboj.
V přechozím závodě v Singapuru se radoval ze čtvrtého a pátého místa McLaren. Nicméně Alpine zabojoval a hned při další příležitosti Ocon dojel šestý a Alonso sedmý. Francouzský tým se tak posunul na čtvrté místo mezi konstruktéry, o třináct bodů právě před McLaren "Bylo jen otázkou času, než opravdu ukážeme, čeho je naše auto schopné," uvedl Esteban Ocon pro Motorsport.com.
Podle něj byla posledně prostě radost s vozem jezdit. A to během závodu neměl nijak lehký úkol. Za sebou totiž většinu času v zrcátku viděl Lewise Hamiltona. "Věděli jsme, že nebude lehké udržet za sebou Mercedesy, ale zvládli jsme to, takže jsem velmi spokojen," okomentoval situaci francouzský pilot.
Může za dobrý výsledek nová podlaha, kterou Alpine představil v Singapuru? "Nevím. Ale neměli jsme žádný problém a auto bylo celou dobu skvělé," odpovídá Ocon. Očekává však, že souboj s McLareny bude těsný až do úplného závěru.
Šéf McLarenu, Andreas Seidl, si však úplně jistý není. "Musíme se opravdu soustředit a ujistit se, že zajedeme během víkendu čistě a na maximu. Jen tak máme šanci zůstat v souboji s velmi silnými vozy Alpine. Odvedli skvělou práci a bude pro nás velmi těžké zůstat s nimi v boji až do Abú Zabí. Ale proto tu jsme. Máme dobré auto, tým i piloty, pokud zamakáme, jsem si jistý, že to můžeme zvládnout," věří Seidl.
Nicméně pro Landa Norrise je překvapením, že s Alpine vůbec stále ještě bojují. "Nevím, jak se nám to podařilo, jsou o tolik rychlejší, jedou jinou ligu. Takže jsem rád, že s nimi svádíme takový souboj. Ukazuje to, že jsme v jiných oblastech odvedli skvělou práci. Spolehlivost, maximalizace výkonu, využití příležitostí, neděláme chyby... Takže v tom musejí odvádět horší práci s tím autem, které mají," nechal se slyšet pilot McLarenu.
A jak to vidí vedení Alpine? Sportovní ředitel Alan Permane prozradil, že se dozadu nedívají a zaměřují se na Mercedes a ztrátu na ně.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.