Přetahování o body mezi týmy Alpine a McLaren pokračuje. Oba týmy čekají poslední čtyři závody a vypadá to na těsný souboj.
V přechozím závodě v Singapuru se radoval ze čtvrtého a pátého místa McLaren. Nicméně Alpine zabojoval a hned při další příležitosti Ocon dojel šestý a Alonso sedmý. Francouzský tým se tak posunul na čtvrté místo mezi konstruktéry, o třináct bodů právě před McLaren "Bylo jen otázkou času, než opravdu ukážeme, čeho je naše auto schopné," uvedl Esteban Ocon pro Motorsport.com.
Podle něj byla posledně prostě radost s vozem jezdit. A to během závodu neměl nijak lehký úkol. Za sebou totiž většinu času v zrcátku viděl Lewise Hamiltona. "Věděli jsme, že nebude lehké udržet za sebou Mercedesy, ale zvládli jsme to, takže jsem velmi spokojen," okomentoval situaci francouzský pilot.
Může za dobrý výsledek nová podlaha, kterou Alpine představil v Singapuru? "Nevím. Ale neměli jsme žádný problém a auto bylo celou dobu skvělé," odpovídá Ocon. Očekává však, že souboj s McLareny bude těsný až do úplného závěru.
Šéf McLarenu, Andreas Seidl, si však úplně jistý není. "Musíme se opravdu soustředit a ujistit se, že zajedeme během víkendu čistě a na maximu. Jen tak máme šanci zůstat v souboji s velmi silnými vozy Alpine. Odvedli skvělou práci a bude pro nás velmi těžké zůstat s nimi v boji až do Abú Zabí. Ale proto tu jsme. Máme dobré auto, tým i piloty, pokud zamakáme, jsem si jistý, že to můžeme zvládnout," věří Seidl.
Nicméně pro Landa Norrise je překvapením, že s Alpine vůbec stále ještě bojují. "Nevím, jak se nám to podařilo, jsou o tolik rychlejší, jedou jinou ligu. Takže jsem rád, že s nimi svádíme takový souboj. Ukazuje to, že jsme v jiných oblastech odvedli skvělou práci. Spolehlivost, maximalizace výkonu, využití příležitostí, neděláme chyby... Takže v tom musejí odvádět horší práci s tím autem, které mají," nechal se slyšet pilot McLarenu.
A jak to vidí vedení Alpine? Sportovní ředitel Alan Permane prozradil, že se dozadu nedívají a zaměřují se na Mercedes a ztrátu na ně.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.