V začátku sezony to vypadalo na zajímavý šampionát. Zdálo se, že Ferrari by konečně mohlo oslavit mistrovský titul, jenže to se nestane. Nad důvody, proč tomu tak je se zamýšlí Jacques Villeneuve.
Mistr světa z roku 1997 je toho názoru, že Ferrari chyběl perfekcionismus, přičemž právě ten potřebujete, pokud chcete ve Formuli 1 uspět. Red Bull a Max Verstappen sice dva z úvodních tří závodů sezony 2022 nedokončili, pak už ovšem působili jako dobře namazaný stroj. A hlavně bezchybný.
„Když pomineme první tři závody, byl Red Bull prakticky bezchybný. Ferrari se po nich naopak sesypalo jako domeček z karet, což zvýšilo tlak na Leclerca. I on poté začal dělat chyby. Je ale otázkou, jestli by je kupil i tehdy, pokud by ho tým podržel. Klíčový moment pro šampionát poté nastal ve Francii," zamýšlí se Villeneuve.
Někdejší jezdec Williamsu, BAR či BMW vidí rozdíl také ve schopnosti vyvíjet monopost. Zatímco na počátku ročníku na tom byli Ferrari s Red Bullem dost podobně, v jeho druhé polovině už měli rudí býci navrch. Výrazně. „Mohlo to vypadat snadně, ale nebylo tomu tak. Red Bull udělal se svým vozem velký progres. Hlavní rozdíl je podle mě ve schopnosti zacházet s pneumatikami. Tady má Red Bull nejen nad Ferrari náskok."
Mistrovský titul pro letošní rok už sice má svého majitele, ovšem i tak je Kanaďan spokojený. Diváci se podle něj nenudí. „Jasně, loňský rok byl speciální, protože se bojovalo do úplně posledního závodu, ale letos taky vidíme dobrý šampionát a zajímavé bitvy. F1 nabízí kvalitní show, což je hlavní," dodává Jacques Villeneuve.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.