V začátku sezony to vypadalo na zajímavý šampionát. Zdálo se, že Ferrari by konečně mohlo oslavit mistrovský titul, jenže to se nestane. Nad důvody, proč tomu tak je se zamýšlí Jacques Villeneuve.
Mistr světa z roku 1997 je toho názoru, že Ferrari chyběl perfekcionismus, přičemž právě ten potřebujete, pokud chcete ve Formuli 1 uspět. Red Bull a Max Verstappen sice dva z úvodních tří závodů sezony 2022 nedokončili, pak už ovšem působili jako dobře namazaný stroj. A hlavně bezchybný.
„Když pomineme první tři závody, byl Red Bull prakticky bezchybný. Ferrari se po nich naopak sesypalo jako domeček z karet, což zvýšilo tlak na Leclerca. I on poté začal dělat chyby. Je ale otázkou, jestli by je kupil i tehdy, pokud by ho tým podržel. Klíčový moment pro šampionát poté nastal ve Francii," zamýšlí se Villeneuve.
Někdejší jezdec Williamsu, BAR či BMW vidí rozdíl také ve schopnosti vyvíjet monopost. Zatímco na počátku ročníku na tom byli Ferrari s Red Bullem dost podobně, v jeho druhé polovině už měli rudí býci navrch. Výrazně. „Mohlo to vypadat snadně, ale nebylo tomu tak. Red Bull udělal se svým vozem velký progres. Hlavní rozdíl je podle mě ve schopnosti zacházet s pneumatikami. Tady má Red Bull nejen nad Ferrari náskok."
Mistrovský titul pro letošní rok už sice má svého majitele, ovšem i tak je Kanaďan spokojený. Diváci se podle něj nenudí. „Jasně, loňský rok byl speciální, protože se bojovalo do úplně posledního závodu, ale letos taky vidíme dobrý šampionát a zajímavé bitvy. F1 nabízí kvalitní show, což je hlavní," dodává Jacques Villeneuve.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.