V začátku sezony to vypadalo na zajímavý šampionát. Zdálo se, že Ferrari by konečně mohlo oslavit mistrovský titul, jenže to se nestane. Nad důvody, proč tomu tak je se zamýšlí Jacques Villeneuve.
Mistr světa z roku 1997 je toho názoru, že Ferrari chyběl perfekcionismus, přičemž právě ten potřebujete, pokud chcete ve Formuli 1 uspět. Red Bull a Max Verstappen sice dva z úvodních tří závodů sezony 2022 nedokončili, pak už ovšem působili jako dobře namazaný stroj. A hlavně bezchybný.
„Když pomineme první tři závody, byl Red Bull prakticky bezchybný. Ferrari se po nich naopak sesypalo jako domeček z karet, což zvýšilo tlak na Leclerca. I on poté začal dělat chyby. Je ale otázkou, jestli by je kupil i tehdy, pokud by ho tým podržel. Klíčový moment pro šampionát poté nastal ve Francii," zamýšlí se Villeneuve.
Někdejší jezdec Williamsu, BAR či BMW vidí rozdíl také ve schopnosti vyvíjet monopost. Zatímco na počátku ročníku na tom byli Ferrari s Red Bullem dost podobně, v jeho druhé polovině už měli rudí býci navrch. Výrazně. „Mohlo to vypadat snadně, ale nebylo tomu tak. Red Bull udělal se svým vozem velký progres. Hlavní rozdíl je podle mě ve schopnosti zacházet s pneumatikami. Tady má Red Bull nejen nad Ferrari náskok."
Mistrovský titul pro letošní rok už sice má svého majitele, ovšem i tak je Kanaďan spokojený. Diváci se podle něj nenudí. „Jasně, loňský rok byl speciální, protože se bojovalo do úplně posledního závodu, ale letos taky vidíme dobrý šampionát a zajímavé bitvy. F1 nabízí kvalitní show, což je hlavní," dodává Jacques Villeneuve.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.